Hoofdsponsor

1/72 Sd.Kfz.9 Famo "Sneeuwruimer" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hé, Famo, voor de schilderwerken zou ik niet teveel wintercamo opzetten...
Een donkerder kleur zal veel mooier afsteken tegen een sneeuwwitte ondergrond...

En voor de rest GO GO GO.....

;)
Beyond
 
Hé, Famo, voor de schilderwerken zou ik niet teveel wintercamo opzetten...
Een donkerder kleur zal veel mooier afsteken tegen een sneeuwwitte ondergrond...

Ik weet het Beyond , maar ik heb hier een foto waar er nog min of meer wintercamo opzit en denk dat ik het zo zal proberen, allez denk ik.....
1_12.jpg

Het is het proberen waard of nie? maar dat panzergrau is ook nie mis

1_14.jpg

En die andere camo ook nie

Kzal er nog eens over denken en jullie moeten er ook maar eens over denken net zoals Beyond gedaan heeft ;)

@ Geert , bedankt voor het compliment;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey, :)

Famo, ik zou een wintercamo gebruiken, maar eentje die al goed weggespoeld is, je weet wel die er maar voor de helft meer opzit. :$

Normaal is dit kalk dat ze gebruiken om te witten, maar die spoelde na een tijdje weer weg, vandaar, dat dan de panzergrijze kleur er schoon weer doorkomt. Zo iets als de eerste tekening, maar iets lichter nog. :$

Allez,n ge doet ermee wat je wil uiteraard, maar is een gedacht. :8
 
Ontzettend mooie details Famo, ik wou dat ik dit ook kon :)

Wat je camo betreft, persoonlijk vind ik die wintercamo het mooist, als je deze vervolgens in een diarama zet voor een huisgevel krijg je alsnog voldoende contrast zoals Beyond al aangaf!

Nog véél succes!
 
ben benieuwd naar de camokleuren, maar ga je daar niet eerst een primer opzetten?

Ja Kurt, heb juist al een eerste laagje primer gezet en nu controleer ik alles op vergeten naadjes en gaatjes om die vervolgens te dichten. Als je er een laagje opgezet hebt zie beter die "tekortkomingetjes" en eventuele hardleerse:-)angry:) stofjes die dan staandepede verwijderd worden.
Daarna zet ik nog een 2de laagje primer.
Nu ja, als primer gebruik ik goed verdunde matt wit humbrol nr 34 omdat :
1) humbrol goed hecht op pvc en koper zonder primer.
2) ik vind dat wit het beste is om nadien pre-shading te doen.

@ Swaken : ik had ook zoiets in gedachten
@ Kurt : ik heb hier nog een exemplaar met die dieplader achter (1/35 Tamiya) en deze zou ik wel in die camo steken. Tis wel mooi vind ik ook. Maar ja , wat wil je Kurt, Famo's zijn nu éénmaal mooi :laugh:
@Boseau: een diorama:huh:, en dan nog één met een gevel:ohmy: weet je wat ? k'zal vragen aan GUnit dat hij in de rapte een geveltje maakt voor mij:laugh::P:P
Nee, diorama's vind ik zeer mooi maar het is nu niet echt mijn sterkste kant .
Daarom staan mijn modellen meestal op een gewoon display-tje en de 2de reden is ,ik werk meestal maar 2 modellen af op een jaar omdat ik nogal mijn modellen graag goed afwerk, daar kruipt veel tijd in en ik heb nogal een druk leventje op de koop toe. Dus moest ik nog een diorama maken ,dan kom ik maar misschien met ééntje in een jaar te voorschijn.

Gasten de fotos volgen later
 
hoi Famo kom ook eens neuzen:D
Ik kan je wel geen raad geven. maar nadat ik die 2juweeltjes heb gezien van je op de ledendag ben ik er zeker van dat deze sneeuwruimer ook een pracht van een juweel zal worden. Ik zal deze topic dan ook blijven volgen.
 
Ik hoop dat je snel weer een update doet.
 
Yoooo de mannen, i'm back.
Ik heb dit weekend niet veel kunnen doen. Zaterdag klein trouwfeestje en vandaag 50-jaar jubileum van pa en ma.
Maar deze morgen vroeg toch preshading gezet

1_8.jpg
1_9.jpg

Zoals vorige keer beloofd hier pics van de primer (humbrol matt wit)

1_11.jpg
2_12.jpg

En hier met de preschading.
Deze heb ik gemaakt met XF-1 flat black van Tamiya.
Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat preshading zetten gemakkelijker is op een model op 1/35 dan één op 1/72 ,allez ik vind dat hé.

Enfin iets anders nu, ik heb hier ergens iets gelezen op het forum over tamiyaverdunner. Als je zo'n " pulletje" gaat kopen is de prijs niet gering ,dus doe je zoals ik en ga je naar de apotheek achter een fles isopropylalcohol.
Daar koop je zo'n ganse fles nog gekoper dan de prijs die betaalt voor dat pulletje van tamiya 8)

1_13.jpg

Tis maar een korte update..... maar tis toch een update !

Tot de volgende zet : het spuiten van panzergrau
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoop dat je die preshading (ziet er goed uit !) mooi zal laten doorschemeren.
 
We proberen ons best te doen é mannen, maar momenteel zit de mot erin ,voel me ziek worden. pfffff hopelijk geen griep:(
 
hey famo

als de mot erin zit, dan kan de griep er nie inzitten :)

laat u maar swaneren

grtz

huge
 
Ja lijkt me een aardig werkje om een nette preshading te doen in 1/72.
Gezien je bouwkunsten gaat dit vast goed komen.

Een ding wat iknooit snap is dat iedereen zwart gebruikt voor de preshading en niet een donker bruine kleur?

Door het bruin blijf je geel beter overkomen als het model compleet gespoten is.

Of word hij grijs en dan heb ik niets gezegd.

Ron
 
Ik hoop dat mijn plaat hier niet wordt grijsgedraaid straks : fo-to's ! fo-to's !
 
Allez , hier zijn we terug met een update.

Voor de basiskleur van mijn Famo heb ik XF-63 German Grey genomen van Tamiya, goed verdund (1 op acht) en eraan begonnen.

1_ps1.jpg

1_ps2.jpg

1_ps3.jpg

1_ps4.jpg
Het onderstelletje van de zandstrooier heb ik in dat grijs gespoten zoals je ziet , maar het houten platform komt in houtkleur die al licht overspoten heb met grijs om zo het hout donkerder te doen uitkomen later.

De "zandbak" heb ik in XF-7 flat red van Tamiya gespoten.

1_ps6.jpg

1_ps5.jpg

Als je met rood spuit op een gepreshad oppervlak heb je altijd het probleem dat je er genoeg lagen moet opspuiten om het gewenst resultaat te krijgen.
De reden is dat rood een verf is dat enorm slecht dekt.

Nu, bij ieder model dat ik maak, spuit ik altijd een proefstuk mee .
Dat is om altijd iedere bewerking (geroutineerd of niet) eerst eens weer in de vingers te krijgen. Het slachtoffer van dienst is een gestripte Jagdpanzer en de foto daarvan is verdwenen:(

Voila, dat is het voorlopig weer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit ziet er heel knap uit, Peter.
Je preshading is zeker geslaagd.

Maar.... dat rode bakje, dat lijkt me toch niet iets dat ze ten tijde van oorlog zouden gebruiken wegens de (te) opvallende kleur. Of zie ik iets over het hoofd?
 
Zo'n rode strooikar was de beste keuze die je kon maken (ik was daar zelf niet op gekomen). Nu heb je echt een attractieve toevoeging !
En ik vind de uitvoering van de spuitwerken zeer degelijk gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan