Hoofdsponsor

1/72 Run Forrest, run !. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomas

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
885
Ik was al van plan om het jagpantherke op een ondergrondje te plaatsen wegens een vieze tank op de kast is ook maar een vieze tank op de kast. Ik wist enkel dat het een moddergeval zou worden, en heb dus niks uitgetekend en alles gewoon zoals het kwam neergepoot, geschilderd, affijn alles uit het duimpke gezogen.


Fotolijstje voorzien van houtlijm, oaseschuim en een soort gips. En hier begon er zich een idee te vormen in mijn hoofd.
jagdpanzer104.jpg
Vervolgens wat rotskes gemaakt uit hetzelfde oaseschuim en ook weer ingesmeerd met verdunde houtlijm en het gipspapje. Zie je het al?
jagdpanzer106.jpg

Toen was het slapekestijd en de rest is voor morgen.


Heu... nee toch niet. Dit was namelijk gisteravond maar ik had geen zin meer om de foto's op de pc te zetten en dan nog een gans verhaaltje te tiepelen. :tongue:

Deze middag, moeder de vrouw kreeg een kuisaanval dus mij met gans mijn boel op het terras geplaceerd. Kwestie van niet in haar weg te lopen hé ;)
Het plaatje was gedroogd dus kon ik verder. Eerst wat bomen gemaakt van de paasboomtakken die ik wijselijk te drogen had gehangen een paar maand terug, ik wist dat ze nog van pas zouden komen.
Beetje kijken, knippen, gaatjes boren, ijzerdraadje erin en op hun plaats gezet.
Dan een mengseltje voor de gevallen blaadjes. Tja, ik had wel gedroogde basilicum maar dat ging wat ééntonig worden. Dan schoot me iets binnen wat Rik hier al een paar keer als tip gegeven had, namelijk thee. Nu zijn wij geen theedrinkers dus had ik maar twee soorten, de gewone yellow label en groene thee. Gedroogde thijmtakjes erbij en een gevallen boomstam en dan krijg je ongeveer dit. Zie je het nu al?
jagdpanzer107.jpg
jagdpanzer111.jpg
Dan maar eens begonnen aan de rotskes. Eerst een laagje staalblauw eroverheen gegoten, dan heel grof gedrybrushed met blauwgrijs en als laatste een "echte" drybrush met lichtgrijs.
jagdpanzer109.jpg
Nu was de modder aan de beurt. Donkerbruin, lichtbruin, lederbruin en olijfgroen gemengd en dat was een lekker gortig modderkleurtje. In een paar keer de ondergrond geschilderd en een paar keer de mengeling aangepast om wat kleurverschil te creëren.
De boompjes een wash gegeven met raw umber olieverf , en de rotsen kregen nog een laagje wat restte van de moddermix sterk verdund over zich heen. Ik had graag foto's getoond maar ik was te goed bezig en ben er vergeten te maken :$
Een papje gemaakt van verdunde houtlijm, raw umber olieverf, bruin pigmentpoeder, theeprul en white spirit. Dit moest nog op en rond de tank komen, dus me lekker uitgeleefd en zowaar, het zag er nog een beetje uit ook.
Nu kwam het leukste, de modder moest er natuurlijk wel een beetje nat uitzien. Droge modder is grond en dat vliegt niet zo lekker in het rond. Weer een beetje houtlijm verdind en gesmeerd waar het er nat moest uitzien. Na het zien van de foto's ben ik er nog niet klaar mee maar het lijkt wel al een beetje op echte modder.
De voorlopige eindfoto's
jagdpanzer112.jpg
jagdpanzer118.jpg
jagdpanzer115.jpg
jagdpanzer119.jpg
jagdpanzer122.jpg
jagdpanzer125.jpg
jagdpanzer127.jpg

Allez, ik zal de titel dan maar uitleggen zeker? Deze jagdpantherploeg moet vlug naar huis want moeke heeft viskes gebakken :tongue:
 
Het ziet er niet slecht uit.
Zou het niet beter doen.
Alleen, één minpuntje, als ik mag?
Aan de achterzijde onderaan de linkse track is een opvallende witte vlek.
Zeker in de modder valt dit op.
Verder is het echt mooi afgewerkt.

Erik.
 
tenk joe :) En die witte vlek zat niet alleen links maar ook aan de rechtse kant, ik was vergeten de binnenkant van de wielen te bemodderen :wub: maar da's in orde nu.

Allez, ik zal de titel dan maar uitleggen zeker? Deze jagdpantherploeg moet vlug naar huis want moeke heeft viskes gebakken
Om even terug te komen op mijn uitleg van gisteren heb ik toch maar besloten om Forrest een plaatsje te geven in dit diootje.
Dus mijn trouwe vriend bij de hand genomen,
jagdpanzer128.jpg
alsook een Hans en een Dietrich genomen.
jagdpanzer130.jpg
Zoals je ziet moesten ze er allebei aan geloven.
Na wat gepuzzel, gesnij, geschuur - wat hebben die ventjes toch een vervelende gietnaad zeg - , nog wat gepuzzel, geboor en gelijm terug een volwaardig manneke in elkaar geplakt.
Aanschouw Forrest
jagdpanzer131.jpg
En in kleur
jagdpanzer134.jpg
Op zijn plek en de titel van dit dio krijgt nu ineens betekenis.
Run Forrest, Run !!!!!! :laugh:
jagdpanzer143.jpg
jagdpanzer144.jpg
jagdpanzer149.jpg
jagdpanzer165.jpg
jagdpanzer160.jpg
jagdpanzer161.jpg
 
8) knap man maar kun je de binnekant van de uitlaat ook ff schilderen want op de foto valt het heel hard op. voor de rest vind ik het wel mooi gedaan hoor mischien nog een prikkel draadje langs de rivier die omver gereden hebt bregt mischien ook een beetje meer ditai in de brete van je dio . je ziet maar wat je er mee doed ik vind het nu al goed gelukt hoor ;)
 
Ziet er goed uit, moet ook maar eens aan een dio gaan denken.
Ben trouwens niet jaloers op de tankbemanning die na zo'n rit weer moet gaan poetsen :P
 
Laatst bewerkt:
Bedankt jongens, ben er zelf ook tevreden over, dit was de eerste keer dat ik mij aan zoiets gewaagd heb.

amazone; je hebt gelijk, die uitlaten zal ik nog even aanpakken. Verdomde macrostand ook :8 :laugh: Prikkeldraad ga ik niet doen, maar ik snap wat je bedoelt. Alle "actie" zit nu aan de rechterkant, ik ga even op zoek naar een houthakker ofzo :laugh:
 
Ziet er niet slecht uit.
Laat zo nog maar dio's komen.

Erik.
 
o ik had geen idee dat dit je eerste dio was amaai dat is dan zeker geslaagt voor een eerste keer Applaus
 
Zeer geslaagd voor een eerste dio.

Prachtig.

Volgende keer misschien meer de schaal indachtig zijn bij het plaatsen van de bomen, die overhangende tak ziet er een beetje te dik uit..
Maar voor de rest niks dan lof...

Grtz,
Beyond
 
Niks dan lof, zeker weten. De dikte van de boomstammen doen je tank wat aan de schriele kant lijken. Met wat seafoam takjes, die heel fijn zijn, zou je alles meer in verhouding brengen. Voor het overige, de titel maakt erg veel goed. Die GI loopt echt alsof z'n leventje ervan afhangt, knap gedaan.
 
Hallo, 8)

Inderdaad, ik sluit me aan bij de commentaren van mijn voorgangers, iets of wat de verhoudingen nakijken, en dan komt alles goed. ;)

Voor uw eerste dio is dit een geslaagd stuksken, een dikke proficiat. 8);)
 
Dank jullie wel mannen, en ook voor de tips. Die komen nog van pas voor een volgende dio. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan