Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Mijn ateliertje
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Mijn ateliertje

Standaard Mijn ateliertje

Hey collega's,

Zoals de meeste modelbouwers heb ik ook mijn eigen ateliertje om te ontspannen. Toen we ons huis verbouwd hadden was dat eigenlijk zo de kamer voor een beetje vanalles, van stapelruimte tot strijkkamer tot bureau tot een beetje modelbouwruimte. Toen de dochter het huis uit was hebben we alles een beetje verder gereorganiseerd , nog enkele kasten gemaakt, nog enkele glazen kasten gekocht, werktabletten gemaakt,enz.. en er een deftig ateliertje van gemaakt met als kers op de taart..... een spuitcabinetje!!! Moest eerst wel overleggen met de vrouw als ze het goed vond dat ik nog een gat in het plafond en dak maakte om de lucht af te voeren. En ziehier het resultaat ,

De werktablet vanuit de ene hoek

De werktablet vanuit de andere hoek. Er zal een grotere tablet komen vooral breder, niet langer anders heb ik problemen met het openen van mijn raam.

De glazen kasten met de modellen in ,ttz degenen die ik geslaagd vind, de mindergeslaagden hebben een ander plaatsje en de mislukten worden gedegradeerd tot proefmodel en het geeft niet dat er een klein jaartje werk insteekt.

Ziehier de kers op de taart waar ik over schreef. Goed é! (dat vind ik toch)
    met een zeer stil compressortje erbij en een beetje voorraad en een deel materiaal om te spuiten erboven op (ook nog een deel troep)

De grote kast met voorraad , allerhande materiaal gaande van PE tot verf tot... allez ge weet wel ;al hetgene dat je wel en niet nodig hebt en niet meer wist dat je het nog en niet meer hebt.

Nog een beetje voorraad met daarboven isomo bakjes ( ja die van ijsboerke)
    met daarin modellen die in constructie zijn waaronder een RSO met een Pak (het nr. kan ik nu niet opkomen) met alles erop en eraan en een ISU-152 die ik ombouw tot een kraan. Dat koper dat je ziet is om te scratchen.

De nodige documentatie in geschreven en gefotografeerde vorm. De rest vinden we wel op internet en in documentaires en via vragen aan jullie en tips door jullie.
    Indien er iets zou verbouwd of veranderd worden aan mijn ateliertje zal ik het wel op dit forum plaatsen.
    Greetings,
    Famo
    PS : En weten jullie wie er die glazen kasten netjes en proper maakt en mijn ateliertje opkuist ?.....................................inderdaad... ..... mijn vrouwke!!
    Wat een luxe hé !! I love it !! of zoals Kurt zegt : " Elke dag is het leven een feest"
    Laatst gewijzigd door Famo; 06-08-09 om 09:43

Standaard

Wauw, knappe kalender! ...; werkplaats bedoel ik dus, was even afgeleid

Standaard

Zeer verzorgde ruimte.
    Daar kunnen alleen maar mooie modelletjes ontstaan.

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

Dat ziet er keurig uit.
    Ik zou dit glazen vitrine kasten wel eens van wat dichterbij willen zien!

Groeten, Rinie

Standaard

-Hoi Famo,

je ateliertje zie er fck- uit man.
    Prachtig hoor met alles er op en eraan!!
    grtjes John
    -------------

varend schip: löschkreuzer weser
    tri stars sailingboot :p

schip in aan bouw: zee/visarend :eek:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten