Hoofdsponsor

1/24 '97 Plymouth Prowler with trailer [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

ExSerCo

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 dec 2007
Berichten
3.011
Tijd voor iets nieuws.

Aangezien ik beloofd had om op 12 september een demo te gaan geven over polijsten op onze ledendag, aangezien dit het model was dat er moest voor gaan dienen, aangezien ze nog kompleet moet worden klaargestoomd om de demo te kunnen geven,......

Ben ik er deze avond aan begonnen. Het is niet de bedoeling deze volledig af te werken, enkel de verf te preparen. De rest zal moeten wachten tot de Austin taxi klaar is.

Allée, daar gaan we ....

Het modelleke:
monogram85-6667.jpg



En dit wordt het kleurtje:
1_kleur.jpg
De inhoud ziet er zo uit:
inhoud-monogram85-6667-1.jpg



inhoud-monogram85-6667-2.jpg



inhoud-monogram85-6667-3.jpg



inhoud-monogram85-6667-4.jpg



inhoud-monogram85-6667-5.jpg



inhoud-monogram85-6667-6.jpg



inhoud-monogram85-6667-7.jpg



inhoud-monogram85-6667-8.jpg



inhoud-monogram85-6667-9.jpg






En nog een extra woordje over het 1:1-model.
Styled like a roadster of the 1930s, but redone in the mode of the '50s, the Prowler looked like no other modern car on the road. Motorcycle-type front fenders, for instance, moved along with the front wheels. Like the Viper before it, Prowler had been a show car--but one later made ready for the street. Appearances aside, the Prowler's technology was strictly up-to-date. About 900 pounds of aluminum were used--in the hood, front side panels, doors, rear deck, frame, bumpers, front-suspension wishbones, and seat frames. Plastic was used for rear body panels, rocker panels, and front fenders. Borrowed from Chrysler's LH sedans, the 3.5-liter V6 engine produced 214 horsepower. Rear-wheel drive helped impart a more traditional hot rod feel. Prowler's sole transmission was a rear-mounted automatic unit with Chrysler's Autostick manual-shift feature, which permitted manual gear selection when desired. Antilock brakes and traction control were not available, though brakes were all-disc. Front tires were 225/45VR17 size, while the back end held massive 295/40VR20 rubber. Both tires had run-flat capability--essential because there was no room for a spare tire. The retro theme continued into the interior, which featured a full complement of gauges at the center of the dashboard, in an elliptical pod. That pod matched the body color--which was purple-only in the Prowler's first season. A tachometer was mounted atop the steering column, simulating the look of aftermarket speed equipment. Standard equipment included air conditioning, a tilt steering wheel, cruise control, 6-disc CD changer, and a defroster for the convertible top's glass rear window. Power windows, locks, and mirrors also were standard.
bron: 1997-2002 Plymouth Prowler: Overview - Consumer Guide Automotive
 
Heb dezelfde kit van Revell.
Ga achteraf toch eens vergelijken of er veel verschil zit tussen Europese en Amerikaanse markt.
En ben zeker benieuwd naar dat kleurtje dat je gaat gebruiken.
Zeker geen alledaags voor een Prowler.

Erik.
 
Eerst in de primer, daarna in het geelgroen van Brico.

http://www.modelbouwen.be/PP/index.php?n=18034 1_verf1.jpg

http://www.modelbouwen.be/PP/index.php?n=18035 1_verf2.jpg

http://www.modelbouwen.be/PP/index.php?n=18036 1_verf3.jpg

http://www.modelbouwen.be/PP/index.php?n=18037 1_verf4.jpg

http://www.modelbouwen.be/PP/index.php?n=18038 1_verf5.jpg

Ik vind het best geslaagd tot zover. Er zit nog maar 1 laagje groen op, er moet er nog een 2e volgen.
En dan, een 6 à 7 lagen vernis.

Weet er soms iemand welke kleur het chassis van deze Rod moet hebben. Ik ga dat seffens eens proberen uit te vissen.

Ideeën voor de kleur van het interieur mogen ook doorgegeven worden aub.
 
Laatst bewerkt:
Auwwww mijn ogen, zo is het beter 8)

Wat een strakke paintjob zeg !!!! En een héél mooie glans, ziet er echt SUPER uit ^^

Groeten, Pascal "Wet Sellery"
 
Dit mat zwart vind ik wel iets hebben.
99108321990103-480.jpg
 
Ziet er goed uit, maar hoe moet je nu een demo geven in het polijsten. :O
 
Ziet er goed uit, maar hoe moet je nu een demo geven in het polijsten. :O

:dry:;)

Rik,

na nog enkele nodige laagjes blanke lak, om het model te beschermen, zal de toplaag er toch iets meer uitzien als een sinaasappel. Dus...... deze moet er dan af en gepolijst worden.

Maar je reactie verraadt dat je deze spuitlaag mooi vind, waarvoor dank. :)
 
Heb er ooit zo eens één in het echt gezien, bangelijke bak, echt een raar iets.

Maar ik sta versteld van die mooie paintjob en dat na slechts één beurt ????
Ongelofelijk ! 8)
Ik zou zeggen: niet meer spuiten want zo dreig je hem te verprutsen, dus enkel nog lakken. :ohmy:
 
Vind dat Erwin gelijk heeft.
Moet er echt nog een tweede laag op?

Erik.
 
mooi kleurtje

zeer strak gespoten

grtz

huge
 
Van de foto`s uitgaande is er geen tweede laklaag nodig, maar het zijn foto`s en misschien is het in echt niet helemaal dekkend deze kleur?

Rik als je goed naar de foto``s kijkt zie je dat deze niet echt 100% strak is, vertekening in de weerspiegeling van het huis of iets anders in de lak.

Ik moet wel zeggen dat het een strak stukje spuitwerk is en dat scheelt echt polijsten later als de vernis/clear er goed op gespoten is.

Ik controleer altijd of ik goed heb gepolijst met de weerspiegeling van een recht object zoals een deurkozijn in de lak, is deze rechte lijn even strak, geen vervorming, dan is hij goed gepolijst en gepoetst, zo niet dan is je werk niet goed gedaan.

Maar ik zeg altijd als je tussen de 90 en 100% zit dan is het prima vind ik persoonlijk.

Brico lak???? op welke basis is dat.

Ron
 
Bedankt voor de complimentjes over de lak, jongens.

Ik zal de eerste laag eens goed bestuderen en dan beslissen of er nog 2e groene laag over moet. Maar nu eerst goed laten drogen en uitharden, want op de foto's lag dat groen er nog maar een uurtje op.

@Ron
Wat de samenstelling van die lak betreft, dat weet ik niet zo uit mijn hoofd. Ik zal het even opzoeken en posten voor je. Wat ik wel weet en gelezen heb op de spuitbus is, dat je geen accryl mag gebruiken op deze laag, ook niet na uitharden.
 
Ja man Dominiek, dit ziet er inderdaad zeer knap uit hoor, ik denk dat het spuitwerk nog beter is dan uw taxi of komt dit door de kleur of soort lak die je gebruikt hebt?

Mooi man
 
Ja man Dominiek, dit ziet er inderdaad zeer knap uit hoor, ik denk dat het spuitwerk nog beter is dan uw taxi of komt dit door de kleur of soort lak die je gebruikt hebt?

Mooi man

Het is totaal andere vef.
De taxi was primer van Action en dan Revell Aquacolor als verf en om te eindigen Duplicolor blanke lak.
Deze hier is primer van Action en dan Brico spuitbus als verf en om te eindigen Duplicolor blanke lak. Maar deze blanke lak ligt er nog niet op momenteel.
 
Zou een lichtbruin interieur hierbij passen denken jullie?
 
Je gaat voor een custom beschildering. Dus je kan naartoe wat je wil.

Als je nu die hot rod 1932 kit van tegenwoordig bekijkt, daar gaan ze ook naar eigen zin aan het werk. Tuck & roll interieur, wit, zwart, bruin, alle kleuren eigenlijk.

Als je kiest voor wat originaliteit, dan is zwart de kleur en kan je het dashboard paneel in datzelfde groen plaatsen.

Zie wat je van plan bent en de zin je laat leiden.
 
Waarom geen Muntgroen.
Een zachtgroen interieur en de carrosseriekleur komt terug in het dashbord.

Erik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan