Hoofdsponsor

Protech SKYRAIDER [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Blue Bird

Guest
Tussen het zomers helikoptergeweld door ga ik eventjes tijd maken voor een tussendoorprojectje...

Het wordt een SKYRAIDER van het merk Protech.

Zo ziet de box-art eruit:



Dit vliegtuig is een kopie van de Easystar van het merk Multiplex.
Omdat de easystar commercieel zo goed scoorde kwamen er al vlug klonen op de markt.
De Skyraider is dus een nagemaakte Easystar.

Ik heb de Skyraider verkozen boven de Easystar omdat de Skyraider in tegenstelling tot de Easystar over rolroeren beschikt en vliegen met rolroeren biedt een pak meer mogelijkheden en vliegfun.

De kit is van het type Ready To Fly.
Dus met een minimum aan bouwinspanning kan er gevlogen worden.
In de kit zit echt alles:
- het vliegtuig (volledig in een soort isomo)
- alle avionica (motor - regelaar - ontvanger en 4 miniservo's)
- een 1000 mAh Lipo-batterij
- een Lipoladertje met ingebouwde stabilisator.
- een 4 kanaalszender
- wat gereedschap, lijm en stickers...

en dit allemaal voor 115 euro.

Dus voor dat sommetje kan iedereen beginnen vliegen !!! zonder achteraf nog een euro meer te moeten uitgeven aan opties.

Waarom ik nu zoiets maak... wel om tussen het helivliegen door en op zwoele zomeravonden (hopelijk komen die nog), als de zon zich richting horizont begeeft, heel ontspannen te kunnen elektrozweven.

Natuurlijk ga ik dit modelletje niet "recht uit de doos" bouwen, maar er mijn modelbouwinspiratie een beetje op loslaten.

Wat het wordt zien jullie wel in dit bouwverslagje.

Heligroeten,

Nick
 
Voor het airbrushen van de styropor gebruikte ik voor de eerste keer Tamiya acrylic paint verdunt met acryl thinner in een verhouding van 1 op 1.

Mannen, da nevelt zaaalig.

Heligroeten,

Nick
 
Veel succes met dit project Nick enne... aan die 115 eurootjes kan je zeker je broek niet scheuren. ;)


Droop
 
Ziet er een leuk projectje uit.
Op de close-ups is het piepschuim wel goed te zien.
Is dit stevig genoeg?

Erik.
 
Hey Erik,

het materiaal waaruit dit toestelletje is gemaakt, is eigenlijk een veredeld soort piepschuim.
Het is vederlicht, heel sterk een toch buigzaam...
Die dingen zijn zo goed als onbreekbaar. Ik heb er beginnende piloten al stuiken mee zien maken zonder enige schade.
We doen er ook combat flghts mee. Dus mekaar uit de lucht proberen vliegen en die dingen overleven zonder enig probleem. De schroef en motor zitten ook op een crashbestendige plaats. En als er al eens een vleugel breekt, dan verlijmen we die in enkele ogenblikken.

Hiermee vliegen is gewoon pure fun...

Heligroeten,

Nick
 
Hoi Nick,

het ziet er een mooi vliegertje uit!
Het zal enorm op vallen, je zult het goed zien vliegen!!
nu vraag ik mij af wat voor motortje ga je er steek daar in?
En je zegt dat het toestel uit maakt van het escadrille v/d Gouden Griffioen?
Kun je daar is meer over vertellen, ik ben er eerlijk gezegt een leek maar leergierig genoeg.
 
@ John,

je vraag over de Gouden Griffioen heb ik hierboven beantwoord...

Betreffende de motor. Dat is een high performance CYCLON PR 15 motor (KV 1445 / 3S) met 8X6 propeller.

Bij die high performance moet je je niet al te veel voorstellen. Overschot van vermogen is er niet, dus het is een beetje werken om ermee te vliegen... maar als helipiloot heb ik dat natuurlijk graag...

Heligroeten,

Nick
 
Hoi Nick,

je logo hebben jullie goed gekozen hoor!
Heb je gemakkellijk alles kunnen monteren, of heb je daar enig aan passingen aan moeten doen?
Heb je daar ook een paar foto's van gemaakt?
Dat zou intressant zijn voor de leken onder ons (zoals ik :laugh::laugh:)
Zoals ik aangaf over het tipic tijdschriftje: Modelbouw actueel, ben ik mijn grenzen aan het verleggen.
 
Hey Nick, :)

Ja jong, bezig bijtje zou ik zeggen. ;)
Breng dat ding eens mee naar de club, daar wil ik eens mij slag in slaan, ziet er geweldig uit eigenlijk. :D:8:wub:
Ge hebt inderdaad u modelbouwervaring op laten gaan, schoon gespoten, is eens iets anders. ;)8)

Tot volgende week.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan