Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Wargames andere Base-plaatjes
Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13

Discussie: Base-plaatjes

Banned

Standaard Base-plaatjes

Bij het zien van Siemen zijn werk, begon ik mezelf te realiseren dat ik ook nog voor de bewerking van de "base" moet gaan van sommige van mijn figuren.

Mijn vraag: Zijn er hier ervaren mensen die een beetje uitleg willen geven over hoe zo'n grondplaatje te versieren en te schilderen? Wat ik me specifiek afvraag is: Hoe met je gras doen rechtstaan op zo'n plastic ondergrond?

Standaard

Ik zal daar binnenkort een stukje aan wijden.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

siemenraets
    Gast

Standaard

gij gaat nog veel werk hebben, Rik

misschien een idee om een boek te schrijven? :p

Siemen

Standaard

Ik zet het liever hier, is gratis. En iedereen kan er bij.

siemenraets
    Gast

Standaard

groot gelijk.
    dat is nu ene goede mens, doen wat het beste is voor de andere mensen zonder egoïsme

Siemen

Banned

Standaard

Heb een goede link gevonden:
    Warhammer - Scenery and Terrain

Uiteraard zijn andere iedeeën ook weer welkom

siemenraets
    Gast

Standaard

eigenlijk heb je voor dit werk geen voorbeelden nodig. laat je fantasie de vrije loop gaan:
    - laat je model op een rustig groen landschap wandelen
    - zet je model ploeterend in een rivier, met wat van die keien erbij
    - laat hem zien alsof hij op het slagvel staat, met wat wapens en daaraan wat bloedvlekken, en misschien een arm of een been

en ga zo maar door.

maar op de site staan ook zeer leuke ideeën

Siemen

Banned

Standaard

Siemen, ik weet wat je bedoelt, maar het gaat mij over de technieken die men ervoor gebruikt, niet onmiddellijk over de ideeën er rond.

siemenraets
    Gast

Standaard

sorry, had niet door dat je de technieken bedoelde.

maar hier is een basistechniek voor een welverzorgde base:
    je dipt je base in wat PVA lijm, dan strooi je er wat zand over. je drybusht het zand met een donkerbruine kleur. dan verf je de zijkanten van je base met een lichtere kleur bruin. als laatste doe je een beetje PVA lijm op wat plaatsen, en daar strooi je wat gras over.
    dan heb je ook een leuke base.
    ik zal zien of ik nog ideeën vind, dan zet ik ze hier, of maak ik een document en stuur ik het door naar u.

Siemen

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siemenraets Bekijk bericht
    sorry, had niet door dat je de technieken bedoelde.

maar hier is een basistechniek voor een welverzorgde base:
    je dipt je base in wat PVA lijm, dan strooi je er wat zand over. je drybusht het zand met een donkerbruine kleur. dan verf je de zijkanten van je base met een lichtere kleur bruin. als laatste doe je een beetje PVA lijm op wat plaatsen, en daar strooi je wat gras over.
    dan heb je ook een leuke base.
    ik zal zien of ik nog ideeën vind, dan zet ik ze hier, of maak ik een document en stuur ik het door naar u.

Siemen

Oesje,

Ik heb nu pas gemerkt dat ik hier niet op heb geantwoord.
    PVA-lijm: wat bedoel je hiermee?
    Ik heb ook al van die plaatjes gezien waar het gras zeer kort is, maar ook rechtop staat. Hoe doen ze dat? Want dat van mij ligt altijd neer. (Het zal wel weer iets simpels zijn, zoals gewoonlijk)

Standaard

PVA-lijm: wat bedoel je hiermee
    Dit is gelijk aan houtlijm alleen duurder. Pva wordt verkocht als witte knutsellijm. Ook door Games workshop, houtlijm heeft een betere kwaliteit en is ook nog eens goedkoper. :eek:

Carl56
    Gast

Standaard

Twee dingen die je zou kunnen doen:
    1. Je smeert eerst wat (liefst iets verdunde) witte houtlijm waar het gras moet komen.
    Als de houtlijm bijna droog is (te vroeg en al het gras is weer weg , te laat
    en het lukt niet meer goed) ga je er met een haardroger over, natuurlijk tegen de liggende
    richting in et voilà, het gras staat recht.

2. Kunstgras komt nooit echt natuurlijk over, het beste is het gras te drybrushen met
    verschillende soorten groen, geel... door het minieme laagje verf van de drybrush
    komt het gras recht te staan en geeft een véél mooier effect.

De twee methodes zijn uiteraard te combineren!

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes

Carl

Banned

Standaard

Carl,

dit is er eentje om te ontouden en eens mee te experimenteren.
    (de 10 spinnen zijn bijna klaar, daarna ga ik onze gespierde romein eens aanpakken)

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten