Hoofdsponsor

Anders / onbekend Oud Hollandse Viskar

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

antje

Guest
Hallo Allemaal


Soms heb je van die momenten en dan zie je iets staan .
Zo ging het mij nu ook ,had nog wat hout en een bakje staan en was aan het struinen op internet.
En ja onze passie is nu eenmaal de visserij en dacht wat kan ik nou eens maken.
Nu eens even geen kotter ,maar wel in die richting natuurlijk.
Zo gedacht zo begonnen en nu al een aardig begin gemaakt.
Het zal een oud Hollandse viskar worden.
Heb al een deksel gemaakt en de rest van de kar in elkaar gezet.
Op het deksel heb ik vissen gemaakt dat leek me wel bij de omgeving passen.
Dezen heb ik met een gutsje uit het hout gehaald en daarna gelakt.
Ook de wielen hebben inmiddels hun vorm gekregen en van kleur voorzien.
Nu moet er nog eens stukje messing om het hout gemaakt worden zodat ze ook in de toekomst in vorm blijven.

IMG_9558.jpg

IMG_9511.jpg

IMG_9509.jpg


Vanavond volgt meer.

Gr Antje
 
even namens mijn vrouwtje hier de wielen van de viskar.
Het messing zal erom heen komen zodat ze niet weer uit elkaar vallen.

Ze is nu bezig met de invulling van de viskar bakken met vis en dergelijke.
dat volgt vast morgen


IMG_9563.jpg


IMG_9562.jpg

gr ron en antje
 
Ben zeer benieuwd. Dit is een leuke afwisseling hier op het forum. Wist je dat hier heuse bouwtekeningen van bestaan.

Ben benieuwd naar de visbakken enzo.
 
Hallo modelengeneer

Dat leek het mij nou ook, ben even onder ron zijn inlog hoor.
Ik ben soms wel crea bea maar van hout heb ik geen pap gegeten.
En heb gewoon wat onderdelen bij elkaar gezocht een foto op internet bekeken en ben gaan bouwen.
had ook nog nooit met een gutsje gewerkt ,en zelf kan ik zien dat het visjes zijn:$soms moet je het gewoon gaan doen.
Ik hoop dat het een leuk karretje gaat worden weer eens wat anders dan alle bootjes en kaarten en schilderijen die ik tot nu toe heb gemaakt.
En ik wist dus niet dat er ook tekeningen van bestonden.
Zover ben ik ook niet op zoek gegaan.
Ik heb een foto bekeken en dacht dat zou toch te maken moeten zijn met een beetje fantasie erbij.
Heb vanavond de eerste inhoud van de kar gemaakt bakken met vis.
Daar maak ik morgen als het licht is wel even foto's van.
Ook zitten de wielen inmiddels onder de kar en is de messing geplaats.

Gr Antje
 
Missien een beetje offtopic. Maar ik denk dat je best eens kunt kijken bij de NVM. Die hebben echt heel veel van dit soort zaken. Een kennis van mij koopt daar vaak tekeningen, ben er zelf ook lid van geweest.

NVM - Nederlandse Vereniging van Modelbouwers

Kijk maar eens in het tekeningen archief. Dit is tot nu toe de grooste die ik ken.
 
he antje men komplimenten hoor zeer mooie wielen en de visjes mogen er ook zijn , voor een niet viskenner zie ik tog dadelijk dat het geen paling int groen is :D

ook het luifje ziet er heel mooi uit . als het af is kom zeker eens langs want onze visboer is met verlof ;)

blijf je volgen
 
he antje men komplimenten hoor zeer mooie wielen en de visjes mogen er ook zijn , voor een niet viskenner zie ik tog dadelijk dat het geen paling int groen is :D

ook het luifje ziet er heel mooi uit . als het af is kom zeker eens langs want onze visboer is met verlof ;)

blijf je volgen


Je bent van harte welkom hoor,of deze visjes je dan zullen smaken vraag ik me af dan kunnen we beter verse halen.

Gr antje :D
 
Hallo Allemaal

Het heeft even geduurd ,hier dan toch even een vervolg van de viskar.
Het werk is wel gewoon doorgegaan alleen geen tijd gehad om even foto’s te maken
Ook vandaag de botters weer wat op weg geholpen,even in de beits gezet en de andere in de lak.
Ook de viskar heeft weer wat kleur erbij gekregen.
En de visbakjes even van ijsblokjes voorzien.

IMG_9580.jpg

IMG_9597.jpg

gr antje
 
ziet er goed uit maar moeten er geen steuntjes onder zodat ze niet op de berie moet liggen als je er een visje pakt. en ik dacht ooit is in holland gezien te hebben dat die dinges vol vlagetjes en wimpels hingen :D
 
Dat hoord bij de afwerking en die komt nog er moet nog best het één en ander aan gebeuren voor dat ie daadwerkelijk af is hoor.
Alleen man lief wil nu zo graag dat ik zijn kotter weer ga schilderen dus ja dan moet dat eerst maar even.
zal zo het lierhuis en dergelijke even van kleur voorzien.

Gr antje
 
Antje, ik zou het leuk vinden als je toch iets meer foto´s laat zien over de werk wijze. Dat is waar we van leren he.

Zoal ik dit wagentje zie, denk ik dat je echt een hele goede manier hebt om zo´n wagentje te maken. Daar kunnen veel mensen iets van leren.

Echter een kleine vraag. Waar heb je de huif van gemaakt?? Deze zijn normaal gezien van gewaxt canvas. Is dit bij jou hout? Dit zou je makkelijk na kunnen maken.
 
Weer een wat anders om te volgen.
Ziet er netjes uit.
Alleen zoals Rik aanhaalt, wat meer foto's aub.

Erik.
 
Kan ik alvast een maatjesharing bestellen? :D


Mooi karretje hoor!! ;)



Droop
 
Hallo Allemaal

Iedereen bedankt voor de complimenten.

Ik zal nadat wij terug komen van een paar dagen vakantie even wat meer dingen vertellen en dan op papier even wat tekeningen maken van hoe we het gemaakt hebben dus een compacte beschrijving.

Wij hebben hier niet al te veel foto's van gemaakt.
En hij zit nu al een heel eind in elkaar dus om hem nu weer uit elkaar te halen om van elk stukje wat we gebruikt hebben een beschrijving te gegeven gaat me net iets te ver.
Er komt dus wel een beschrijving en ook van de verdere bouw zal ik een beter verslag doen.

Gr antje
 
Dit klinkt als muziek in mijn oren. :P

En een prettige vakantie. :laugh:
 
Hallo allemaal

De vakantie zit erop morgen weer aan het werk,eindelijk weer een normaal ritme in de dagen.
Zoals belooft zou ik hier nog wat tekeningen laten zien hoe we de viskar die straks weer aan beurt komt hebben gemaakt tot zover ie nu klaar.

We beginnen met de wielen en andere tekeningen volgen in welk tempo weet ik nog niet want er staat een warme week aan te komen en ron smeekt bijna om zijn kotter te gaan schilderen zodat die bijna klaar is.
En zelf ben ik nog met de viskar en een klein skutsje bezig en wat bouwpakketjes van boten die straks in onze collectie komen.
Dus zal het wel ergens tussen door verschijnen.

Je zaagt allemaal stukjes hout zoals op tekening en lijmt ze daarna in elkaar.

karewiel.jpg

Gr antje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan