Hoofdsponsor

1/24 Scratchbuilding Lunar module ( LM ) [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou dat viel mee Ron, het spuitje ernaast was voldoende .........


De linker en rechter zijde zitten dicht en ik heb de zijde flink geschuurt en toen het eerste dun laagje filler .
Dit laat ik eerst een avond goed drogen en morgen dmv van het naschuren met fijner waterproof schuurpapier, dan schuur je enkele kiertjes zo dicht en de rest glad .
Twee zijden heb ik nog niet gedaan , daar komen nog onderdelen op . zoals op de tekening aan gegeven in het blauwe gedeelte , en daar begin ik nu aan , dus de laaste laag primer komt pas als alles erop zit ......dan de hoofd kleur dan de kleur tonen en details


Afbeelding_057%7E0.jpg


Afbeelding_056%7E1.jpg


Afbeelding_055.jpg


bb%7E1.jpg


Afbeelding_058%7E1.jpg



Tot zover .............
 
Bubble,

"het spuitje ernaast" zeg je..... is dit een spuitje dat je zelf vult? Verdun je dan de putty en welk merk putty gebruik je dan hiervoor?
 
Ja ExSerCo , ik doe het in een injecktie spuit van de apotheek , het merk is gewoon van motip bumper reparatie vuller , ik leg het spuitje in de zon of op de verwarming dan wordt het makkelijk eruit spuiten , dunne kiertjes vul je zo makelijk en de spuit blijft lucht dicht dmv van iets op de spuitopening te doen .
 
Goede tip zeg!
Dus de putty ONVERDUND in de spuit?
 
Nou bouwers ,

er is iets niet goed gegaan , nadat ik de lak over de putty laag heen spoot en een tijdje had staan ,bruisden de naden los waar de filler in was gesmeerd en liet de de hele contruktie los of te wel het plastick styreen smolt weg ....

Ik heb gelijk met motip kontack gezocht en de oorzaak was de de twee verschillende spachtels de airo kon niet overweg met de motip , schijnbaar was de putty spray nog niet het probleem , de lak met bepaalde oplos middelen gaf een chemiche reacktie ( wel duizenden blaasjes )

Dus dat wordt opnieuw bouwen ,,, beter nu dan iplv dat ik verder was geweest ,de eerst update is waar ik gebleven was ...... eerst weer partij styreen kopen
 
Tjeemig dat is wel balen zeg. Het zit je niet mee.

Nu wel mr M. Buiten zetten voordat je verder gaat.

Enne. Laat je de schaal nu het zelfde of ga je nu wel kleiner werken.

Wel veel succes weer met de verdere bouw. Blijf je natuurlijk volgen he.
 
Ferme tegenslag,Bubble, maar niet opgeven hé.
 
D'as wel echt jammer zeg :( Gelukkig gaat ge opnieuw beginnen ^^

Is het misschien ook mogelijk om "gewone" putty met zo'n spuitje aan te brengen ?

Groeten, "Wet Sellery"
 
Zat er cellulose in de lak,dat geeft dit soort reacties.
Tenzij het op waterbasis was(dus de lak)dan zit er geen cellulose in.

In de Putty kan ook cellulose zitten als oplosmiddel.Kijk dit beter eerst goed na,anders krijg je het effect ook met andere lakken....

Ron.
 
Bubble, heb je ondertussen die hoop styreen nog gekocht en is die klar om te verwerken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan