Hoofdsponsor

1/72 Trumpeter Jagdpanther late model [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomas

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
885
Omdat het niet altijd moet vliegen deze doos begonnen.
Jagdpanzer001.jpg

Deze ben ik zo uit de doos aan het bouwen, gewoon om te kijken of ik wel een klik voel met tanks bouwen. Tot hiertoe bevalt het nog :laugh:
Inhoud van de doos
Jagdpanzer002.jpg

Hoe lief :$
Jagdpanzer005.jpg

Een hele hoop wieltje die allemaal bijgeschuurd moesten worden
Jagdpanzer006.jpg
Achterplaat met uitlaten en krik, de krik had wel een vervelende sinkhole maar die is ondertussen foetsie
Jagdpanzer007.jpg
het kanon zit op z'n plaats, net als de mitrailleur. Tevens wat gaatjes dichtgeplamuurd. Geen idee waarom ze er zaten.
Jagdpanzer010.jpg

wordt vervolgd....
 
"Tevens wat gaatjes dichtgeplamuurd. Geen idee waarom ze er zaten."

Lol zoals een technieker die vijzen over heeft na iets uiteen te halen :)

Ik wacht op vervolg, heb ook nog veel 1/76 en 1/72 te doen :-)
 
Hey Tomas,

Dit kan ik alleen maar toejuichen :)

Mooie tank die je hier ineen steekt...
Hoe bevalt de pasvorm?

Wat die gaatjes betreft, goed kijken of je ze later niet nodig zal hebben om iets op te plaatsen...

En inderdaad, lief hé, zo'n klein ding ;)

Grtz,
Beyond
 
Tomas,

Succes met de bouw van deze tank, ook al in zo'n grote schaal :)
Ga het zeker volgen.
 
Staat ook in het instructieboekje dat ze dicht moeten, zeker een mal die ze voor verschillende modellen gebruiken.
Pasvorm is quasi perfect, detaillering zit ook goed, dit gaat enkel mislukken omdat het aan mij ligt :laugh:
De schaal is van moetes, ik kan de afgewerkte modellen bijna niet kwijt. Ben nu al een deel van de bazin haar kast aan het inpalmen :laugh:

Linkse ventilator, instapluik, klein luikje en naar wat ik denk een soort radio/antennegeval is op zijn plaats gekleefd.
Jagdpanzer011.jpg
Koplamp op z'n plek
Jagdpanzer012.jpg
Snijbranddetail op pantserplaat
Jagdpanzer013.jpg
 
Het zit wel in je vingers hé Tomas ;)
Ziet er goed uit, ben al benieuwd naar de kleurversie...

Grtz,
Beyond
 
thanx gasten maar de eer gaat hier naar de uitgevers van de kit, past echt super allemaal.

Kwa kleurtjes ga ik m'n geest de vrije loop laten, ik ben niet van plan historisch correct te werken. Als het er maar goed uitziet.
Eerst heb ik de binnenkant zwart gemaakt om daarna aan de buitenkant te beginnen.
Hier heb ik Revell 88 gebruikt. Ter info, ik ben er nog niet klaar mee ;)
Jagdpanzer015.jpg
Jagdpanzer016.jpg
 
1/72 ! En goed gebouwd, mooie details ook. Ik volg.
 
Dik respect voor die tankbouwers hier hoor, ik ben al drie avonden bezig met schilderen en ben er nog niet. En dat ding is maar een speldekop groot :laugh:

Nadat de basiskleur er volledig opzat en gedroogd had ben ik begonnen met het camopatroon. Gewoon uit de losse pols, met een beetje hulp van de zijkant van de doos.
Het groen is Revell 361
Jagdpanzer023.jpg
woeps, gezopen zeker? :8
Jagdpanzer024.jpg
Natuurlijk heb ik het patroon laten doorlopen op de zijpantserplaten die ik met behulp van bleu-tack even op hun plaats gehangen heb.
Jagdpanzer025.jpg
Ook de wieltjes hebben hun eerste camokleurtje gekregen
Jagdpanzer026.jpg

Dit gaat nu een nachtje drogen en morgen ga ik verder met het tweede kleurtje van de camo.
 
Tomas,

Spuit je dit met een ab of gewoon schilderen met een penseel?
Ik vermoed met het penseel, wanneer ik naar de body kijk, want ik zie "verdikkingen". Op de wielen heb je er blijkbaar minder last van.
Misschien wat meer je verf verdunnen?
 
Probleem ligt volledig bij mezelf. Ik begin altijd met sterk verdunde verf, na een tijdje vervliegt de verdunner, in mijn geval white spirit, maar in plaats van dan terug verdunner toe te voegen ga ik gewoon koppig verder met dit als resultaat :8 De wieltjes heb ik dan weer wel geduldig beschilderd en af en toe mijn mengsel terug op punt gebracht. Ach, weer een lesje geleerd zeker :laugh:
 
Is dan idd een puntje om meer aandacht aan te besteden, Tomas
 
En vanavond het andere camokleurtje aangebracht.
Deze keer revell 381, lijkt wel chocolademelk :D
De wieltjes
Jagdpanzer029.jpg
De tank
Jagdpanzer032.jpg
Jagdpanzer033.jpg

Mmm, het groen kan precies nog een laagje gebruiken hier en daar. Stomme supermacro :laugh:
 
De bazin was met zoonlief op kraambezoek dus heb ik me op m'n gemak kunnen bezighouden met vervuilen van deze tankvernietiger.
Nadat ik het prutske in de sols plus gezet had heb ik voor de eerste keer een pinwash gedaan.

jagdpanzer045.jpg
jagdpanzer044.jpg
jagdpanzer046.jpg

en daarna verder gedaan met het aanbrengen van wat roest op de uitlaten en reservetracks
jagdpanzer048.jpg
jagdpanzer049.jpg

De tracks zelf hebben ook al een laagje roest gekregen maar die liggen nog te drogen.

De wieltjes hebben ook een laagje vervuiling meegekregen
jagdpanzer052.jpg
 
Merci, al zie ik veel dingen die beter kunnen. Macro hé :8

De uitlaten was een beetje stunt- en vliegwerk. ik heb drie kleuren genomen; alledrie van revell. nr 83: roest mat, nr 84: leerbruin mat, nr 85: bruin mat. dan sterk verdund laagje roestbruin gezet, vervolgens terwijl het nog nat was leerbruin erover. Vervolgens heb ik de drie kleuren gemengd tot er een kleur tevoorschijn kwam die me aanstond. Deze heb ik ook weer sterk verdund aangebracht.
De kleur voor de tracks is heb ik gedaan met roestgekleurde white spirit, eigenlijk zelfde verdunning gebruikt als voor de pin wash.
 
Ik was niet echt tevreden met de look van de roest op zowel de uitlaten als de tracks. Dus heb ik de pigmenten bovengehaald; oxide rood, donkerbruin en sienna. Om geen eentonige kleur te krijgen heb ik deze dan in verschillende verhoudingen aangebracht. Ik ben erg tevreden met het resultaat :)
jagdpanzer057.jpg
jagdpanzer058.jpg
jagdpanzer059.jpg

Decals plakken er ook op en zoals je misschien kan zien op deze foto heb ik geprobeerd om regenroestsporen (of roestregensporen, 't is maar hoe je het bekijkt :D) aan te brengen onder de spare tracks.
jagdpanzer056.jpg
 
Nu zien je tracks en uitlaten er pico bello uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan