Hoofdsponsor

1/72 A Star is Reborn / Hubble (1/72 Minicraft) [!F]

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Hallo Bouwers ,

Hier een bouwverslag van een rebuilt / opknapper Hubble telescoop van ebay ......
Ik zag :) deze jongen op ebay er zielig erbij liggen en niemand boodt erop ...

foto,s van ebay

jj.jpg


ik dacht jammer eigenlijk , dus ik nam een bod van een 1 dollar en jawel met verzendkosten euro 10 kwam ie vandaag binnen ....
Hij zag er niet uit , veel zilververf gespoten met tig vinger afdrukken .
een solar panel afgebroken en nog wat onderdelen .
Ik heb me de heleboel gedemonteerd , geschuurt , vet vrij gemaakt en toen in bruine primer .
Deze aantal uren laten drogen weer licht opgeschuurt en daarna in two tone collor zilver en ijzer kleur gespoten ......
Dit laat ik eerst goed drogen en ga morgen verder met de solar panels .
Voor degene die meer willen weten over de Hubble hier een doorlink naar voldoende info .

Ruimtetelescoop Hubble - Wikipedia



Afbeelding_049%7E0.jpg


Afbeelding_050%7E0.jpg


Afbeelding_051.jpg


Afbeelding_052.jpg


Afbeelding_053%7E0.jpg


Afbeelding_056%7E0.jpg


Afbeelding_058%7E0.jpg


Afbeelding_060%7E0.jpg


Afbeelding_059%7E0.jpg


Tot zover .......
 
Hey Bubble,

Leuk project ^^ Ga je dat "zilverpapier" er ook op aanbrengen ? :

hubble-space-telescope1.jpg

Groeten, Pascal
 
He pascal ,

Nee dat lukt jammer genoeg niet meer , er zitten te veel fragile uit stekende al gelijmde onderdelen op , die ik er niet meer zonder brokken maken eraf krijg ....

Maar op duurder modellen gemaakt door bedrijven zit het ook er ook niet altijd op , neem deze schaal 1/48 ( prijs $ 2148 ,- )

spacestore_2062_6755796.jpg


Ik heb deze ook eens in 1/48 gedeeltelijk gerebuild, ook een junkyard model en dit was het eind resultaat ............

Afbeelding_041%7E11.jpg


maar ik bouw er over een tijd nog een voor een projeckt en dan kan ik het wel toevoegen ........... deze doos is ongebouwd ....

Gr Bubble
 
Mooi projectje.
Moet ooit nog eens zo iets spacy bouwen.
Het ISS bv.

Erik.
 
Dat heeft toch wel iets he. Dat renoveren. Zo maak je van iets dat iemand helemaal niet ziet zitten weer iets erg moois.

Ga je zeker volgen hier. Tot dusver ziet het er al goed uit.
 
Je hebt alvast een mooie start gemaakt met de rebuild.
Ziet er al stukken beter uit...

En recycleren vind ik toch wel iets leuks in de modelbouw :)

Benieuwd naar je volgende update.

Grtz,
Beyond
 
Nou bouwers ,

Met de Hubble wil het wel vlotten , ik heb er toch folie omheen gedaan voor een meer realistischer uitstraling , het was wel een gepier .
Gisteren had ik bij de glas boer een stukje spiegel laten uitsnijden ( 22 mm ) dit heb ik voor in de telescoop schacht geplaats waar de normaal de secondaire spiegel zit , hij moet eigenlijk andersom , maar om het duidelijk te maken dat ie er zit heb ik omgedraait .....
Daarna de klep erop die gespoten was en toen toen de houten voet met stang gemaakt en het model erop gezet .
Er moeten nog heel wat details op en de solar panels moet ik nog mee beginnen ....

Afbeelding_151.jpg


Afbeelding_153.jpg


Afbeelding_154.jpg


Afbeelding_159.jpg


Afbeelding_160.jpg


Afbeelding_162.jpg


Afbeelding_164.jpg


Afbeelding_165.jpg


Afbeelding_166.jpg


Afbeelding_168.jpg


Tot zover .....
 
Hey Bubble,
Mooi hoor, maar ga je die sinkmarks nog aanpakken op de binnenkant van de klep?
Ziet er nogal plastic-achtig uit zo...
Maar ik vermoed van wel hé ;)

Grtz,
Beyond
 
DAt ziet er toch weer heel echt uit. Een goed keuze die folie toch doen. Ga je de rest van de details nu ook aanbrengen.

Enne, een bijzonder idee zo met die spiegel.
 
Dank je luitjes .....


Met de vorderingen met de hubble gaat het niet zo snel , ik heb de voet geheel af , en was aan denken wat ik er extra aan wou toevoegen .
Ik doe er een repartie scene bij , een astronaut die een hardware kast vervangt , in het gedeelte met kruis komen twee deuren .... en de astronaut plaats de kast ..... kijken of het wil met twee stangentjes ...


Afbeelding_002.jpg


Afbeelding_004%7E1.jpg


Afbeelding_001%7E2.jpg


s103e5204_n.jpg


hubble_repair_zoom.jpg


Tot zover ......
 
Hey Bubble,

Ziet er heel mooi uit ^^ De alu-folie en het spiegeltje vind ik 2 prachtige details :)

Ben benieuwd naar het vervolg.

Groeten, Pascal "Wet Sellery"
 
Dank je pascal ,

Nou luitjes ,het gedeelte met kruis is zwart gepoten om een gat effect te krijgen en toen de deuren erop.
Daarna met de Canadese robot arm aan de gang gegaan in sommige scharnier punten het mes gezet en toen de arm in verschilden standen gezet en zo dat later de astronaut zijn hardware zo naar binnen kan schuiven .
Er moeten wel nog details op de arm .....
Verder heb ik waar de solarpanels scharnieren waren afgebroken een messing buisje geplaats na uitboren en daarna kan daar een messing stangetje precies in die aan de solar panel vast ......

Afbeelding_016%7E1.jpg


Afbeelding_018%7E1.jpg


Afbeelding_019%7E0.jpg


Afbeelding_020%7E0.jpg


Afbeelding_021%7E1.jpg


Tot zover ....................
 
Ik probeer je uitleg te snappen van dat buisje, maar ik wacht even gewoon je volgende foto´s af.

Ik neem aan dat je daar de panelen draaibaar in schuift??
 
Ja klopt Modelengeneer ,

Ze waren vast in een stand gelijmd maar nu zijn draaibaar en kan ik de solar panel waar de astroanauten aan het werk zijn weg draaien ......
 
Vandaag de solar panels gedaan , ik ben er toch een volle dag mee bezig geweest , de kleuren zijn in drie tone , als je ze draait komen er verschillende kleuren in spiegeling aan het licht .
Verder heb ik messing pinnetje geplaats en daarna de panels geplaats ...

Afbeelding_016%7E2.jpg


Afbeelding_017%7E1.jpg
Afbeelding_018%7E2.jpg


Afbeelding_019%7E1.jpg


Afbeelding_020%7E1.jpg


Afbeelding_022%7E2.jpg


Tot zover .................
 
Daar stip je nu ineens iets heel interesants aan. Die kleuren hoe heb je die nu aangebracht. Multi tone is denk ik iets wat meer mensen wel willen kunnen.

Verder wel super strak geschilderd. :O
 
Nou als je iets heb met onregelmatigheid aan struktuur , kun je vanuit drie of vier hoeken de kleuren aanbrengen dmv licht te sprayen ..... dus van elke kant is er een kleur ////


naamloos%7E1.jpg
 
Ik geloof niet echt dat ik dit snap. Doe je niet iets zoals een vlakje om vlakje schilderen die in verschillende hoeken staan? Of.. toch iets anders?
 
Ja vanuit verschillende hoeken spuiten in zelfde hoogte , dus elke schakering die onregelmatig is krijgt zijn eigen toefje kleur , en als je het dan beweegt, kleurt het in verschillende kleur tonen ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan