Hoofdsponsor

Anders / onbekend robofisch [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

Furioza

Guest
Tja om gelijk maar met de deur in huis te vallen, ik heb geen idee wat dit is. Maar het is gewoon speelgoed van vroeger, ook nu weer uit de jaren 80. Leuke is dat dit ook wel een bouwpakket is geweest. En dus ook in elkaar gezet moest worden. Klik en klaar. :ohmy:

1_110720091123.jpg
Dus ook dit vond ik toch wel een heel gaaf modelletje dat in mijn restauratie bak zit. Niet alles is meer compleet. Maar dat is niet erg. We gaan weer lekker knutselen hiermee. :O

1_110720091124.jpg
Tja om iets goed te repareren moet je eerst goed slopen. :laugh::laugh:

1_110720091122.jpg
Nog een keertje dus. Zo zag het beestje er uit. Maar niet lang meer. ;)

1_110720091128.jpg
Onderzijde van de vleugel. Tja dat moet er dus uit. Nrs vind ik niet zo mooi op mijn modellen.

1_110720091127.jpg
Stukje opwind gereeschap. Kan het rijden. Maar ja. Het is een onderwater beestje, een rog om precies te zijn. Of althans dat gaat ik ervan maken. :wacko:

1_110720091125.jpg
De piloot in zijn glimmende pakje. :O Echt wel bling.

1_110720091126.jpg
Voor de maat maar even op een flesje Vallejo gezet. Ben benieuwd wat we daar mee kunnen. :huh:
En natuurlijk of we er iets mee gaan doen.

Maar nu eerst de andere bot afmaken. Gaat net zo lekker. Deze is nu aan het zwemmen. Daarvan straks natuurlijk ook weer wat plaatjes. ^^
 
Hey Rik,

Leuk hoe ge van uw oud speelgoed een project kunt maken. Ben benieuwd wat het gaat worden ^^

Groeten, Pascal "Wet Sellery"
 
1_120720091150.jpg

En alles in een bakje. Met afwasmiddel. Dit om alles netjes te ontvetten. Daar waar dit model vandaan komt heeft de eigenaar deze niet in de vitrine gehad maar zo op een plankje gezet. Dat is op zich niet zo erg, maar dit tabac. :O Dat krijg je er bijna niet af. Dus lekker weken maar even. ^^
 
Ook ik ben uiteraard reuze benieuwd wat je hier weer uit je mouw gaat schudden, Rik. :D



Droop
 
AAAAARGH.... zoidattack !!! Heb hier net een van de nieuwe generatie in elkaar gestoken, maar dees stukje is zeker 25 jaar oud ! Schitterend gewoon.
 
Als dit zo is. Dan een vraagje. Verbouwen zoals ik aanvankelijk van plan was. Of juist niet. :unsure:
 
Rik, moeilijk te zeggen, als het voor een verzamelaar is en de kit is volledig intact zou je er toch makkelijk een 50€ voor kunnen krijgen denk ik...helaas zijn die zoids hier onbekend, dus zou wel eens kunnen tegenvallen.

Ik zou er mijn zin mee doen :)
 
Hij is idd wel compleet. Maar de stikkertjes zijn er niet meer. Die zijn echt in het vierkant archief gegaan. Dit waren niet meer schoon te krijgen. :O

Ik ga er lekker mijn zin mee doen. En ga lekker bouwen hiermee. Word het iig nog ergens voor gebruikt he. ^^
 
Wel nu ik wel weer wat verder ben, denk ik wel dat deze niet compleet is. Dus ik zal zelf wel weer wat bij zoeken en eens kijken of ik iets kan vinden voor info. Dus om te zien of het ook echt wel compleet is. Er zitten hier en daar wat pinnen en gaatjes waar iets in gestoken kan worden. Dat geeft een gevoel van toch iets te missen zo achteraf. Maar dat mag de pret n iet drukken toch?

Het volgende is weer gedaan.
1_160720091191.jpg
Omdat ik de wieltjes er niet meer aan komen heb ik toch wel wat zaken dicht mogen maken. Onder water zijn er geen wielen nodig he.

1_160720091192.jpg
Valt ook niet echt mee. De plaatjes moeten netjes op maat gesneden worden, dat kan er een kromming in gemaakt worden, dan werk ik in stukjes omdat de vorm er anders wel moeilijk in te maken is. Nu is het zo dat de buik bijna helemaal dicht is.

1_160720091193.jpg
Aan de bovenkant valt nog voldoende te doen. Deze moet ook nog dicht.

1_160720091194.jpg
Gaatjes achterin gemaakt. Jet aandrijving ipv schroef aandrvijving. Het sturen doormiddel van de vleugels.

1_180720091198.jpg
Bijna klaar. Het groot gapend gat, daar moet nog de cabine in komen.

1_180720091200.jpg
Au... hij bijt. :O

1_180720091199.jpg
de kajuit, deze komt er natuurlijk later in. Dan kan ik de delen afzonderlijk schilderen. Dit omdat de kajuit een soort van lossen capsule is die een eigen aandrijving heeft. Deze heeft ook een andere kleur.

Word vervolgd.
 
niet echt mijn ding,maar waarvoor gaat hij gebruikt worden.In de aquarium??(geen wielen)
 
Nee newbie, Dit is een statisch voertuig. Ik weet dat het niet echt jou ding is. Je moet er wel iets mee hebben he.

Zoals ik op mijn site ook heb staan. Is dit iets van mij van vroeger. En is gewoon lekker blijven hangen.

Dit zijn figuren en voertuigen uit series van vroeger.
 
Mangatijd.

Zo weer een schilder updatje.

Niet veel maar toch. Zoals jullie hier onder gezien hebben is het vaartuig in de basis inmiddels klaar. Daarvoor kunnen we dus kleur gaan bekennen. Nu weten we denk ik al dat ik graag met kleuren werk. Dus ook nu weer veel kleuren. Maar nu wel even anders voor mijn doen. En dit is echt even een test. Ik wil proberen om het Manga effect van destijds. Dus van de jaren 80 in het model te brengen. Hiervoor allen wel afgeweken van de originele kleuren van het vaartuig. Dat is dus overwegend zilverkleur. Dat is nu net iets dat ik niet mooi vind bij dit model.

Ook nu even qua probeersel, foto´s spreken.

1_190720091201.jpg

1_260720091215.jpg

1_260720091212.jpg

1_260720091213.jpg

1_260720091214.jpg

1_270720091216.jpg

1_270720091217.jpg

Tot lees meer weer.
 
Ik moet spontaan denken aan 'Transformers'. De kleurencombo is echt wel'80s :)
 
Inderdaad, very 80's :)

Denk dat ik trouwens vroeger zelf één of twee van die dingen gehad heb, maarja, waarschijnlijk doorgegeven aan de neven ofzo :unsure:
 
yeeeeeyyyyyy, het is gelukt.

Nu bezig met kleine zaken zoals afwerken van de laklaag en natuurlijk nog een beetje verweren, maar niet teveel. Anders is het effect weer weg.

Ook ben ik de buik aan het proberen om rood te maken. Een soort van rode overgang van het blauw, een soort van gloed zeg maar.

Btw. Transformers. Tja helemaal fan van. Nu die nieuwe films uit zijn. Helemaal tegek. De nieuwe moet ik nog zien. De eerste heb ik zelfs op dvd. :P
 
Voor mij als SF-leek ziet het er wel een beetje kleurrijk uit.
Het moet nog eventjes wennen maar ik vind het wel een leuk hebbedingetje. :D

Goed bezig Rik'ske.



Droop
 
Idd, Droop, het is echt kleurrijk. Maar het is ook echt de bedoeling een manga achtige uitstraling gekeken. Dus ik heb me maar eens voor de tv gezet met dat vrouwvolk hier in huis dat hier steeds naar zitten te kijken en gezien dat het echte kleuren zijn die gebruikt worden. Vaak nog felle kleuren ook. De manga wereld een kleurrijk geheel. Het is gewoon uitproberen, kwestie van eens iets anders. Daarbij houd ik van kleur. Veel kleur. Kijk maar eens naar mijn warhammer legers. Ook daar veel kleurcombo´s. Kwestie smaak denk ik. :laugh:
Binnenkort weer een update van de buik en de eerste vervuiling. Maar nog even verder aan de Ferrari, heb me de smaak weer goed te pakken daarin. Enne, bureautje weer terug he. Verhuizen moest nog wachten ivm schoolgaande kids. ;)
 
Zo he... Na lange tijd weer een kleine update.... :laugh:

Maar het apparaat is dan ook wel klaar. En omdat ik natuurlijk de robotech liefhebbers de bouw foto´s niet wil laten missen en natuurlijk de eindfoto´s.

SANY3398.JPG

De kleuren wat verbleken zoals ik al geschreven had het verweren. Maar het is een onderwater beestje, dus word dit verbleekt, denk maar aan de zouten enzo.... ;)

SANY3400.JPG

De buik heeft een rode kleur gekregen. Ik heb dit afgeleid van de gewone scheepsbouw. Dus een menie kleur. Natuurlijk heeft dit niets met robotech te maken maar vind het wel een leuk detail. Nu ook de buik natuurlijk weer lekker bleek gemaakt. Het verbleken is gebeurd met een licht grijs te dry buschen.

SANY3397.JPG

Een standaard gemaakt. Dit standaard heb ik van oud gamma profiel gemaakt. Nog over van de bromfiets, Amstel... ;) Wie bewaard wat heeft wat. Dat komt weer op een stukje rond kunststof gelijmd dat weer van een bakje afgezaagd is.

SANY3403.JPG

En zoals ik al zei. De robofish op een statief gezet. Lijkt mij toch wel aardig zo.

SANY3408.JPG

En een luik wat natuurlijk open kan. Tja, je moet er natuurlijk wel uit kunnen. ;) Overigens is de kop een eigen vaartuigje, dus bij nood kan de piloot er zo vanuit varen.

SANY3411.JPG

En dan ook nog wat flinke boemdingen... De torpedos..

SANY3410.JPG

En die komen dus ook daar. De vleugels slaan er net niet tegen aan als deze omhoog gaan... Dus okee. Al heb ik de vleugels wel vast gelijmd... :(

SANY3412.JPG

Hier wel goed te zien dat de vleugels de bovenste stand hebben, dus geen probleem, ook onder de vleuges zitten er twee. En natuurlijk de schijven. De mijnen.... Dan nog wat delen naast de kop. Ook om mee te schieten...

SANY3415.JPG

Dan decal tijd. En natuurlijk gaan ook deze nog wel even vervuild/verbleekt worden. ;)

SANY3416.JPG

Het standaard, met de bijbehorende kleuren.


Eindfoto´s

SANY3418.JPG


SANY3419.JPG


SANY3420.JPG


SANY3421.JPG


SANY3422.JPG


SANY3423.JPG


Allen dank voor het kijken. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan