Hoofdsponsor

1/48 F/A-18F Super Hornet 'Diamondbacks'

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Droop

Guest
Hoi,

In afwachting dat ik terug kan verder werken aan m'n Phantom wil ik alvast m'n nieuwe project voorstellen.

Deze keer gaat het over een F/A-18F Super Hornet van VFA-102 'Diamondbacks' (Naval Air Base Atsugi, Japan).


Enkele foto's van het echte toestel:

1_1192981.jpg

1_1217859.jpg
Foto's: Airliners net




Toeval wil nu dat dit het eskader is waar John 'Blue Knight' piloot is en daarom stond hij er op om zelf het model aan jullie voor te stellen:


1_DSCN9599.jpg
Het model is van Revell en is op schaal 1:48



1_DSCN9600.jpg
... de romponderdelen.



1_DSCN9601.jpg
Stabilo's, drops ...



1_DSCN9602.jpg
Delen van de cockpit en gear.



1_DSCN9603.jpg
Delen van de bewapening en beugels.



1_DSCN9604.jpg
en de zeer prachtige decals van Revell maken het geheel compleet.



1_vfa102_diamondbacks_c_insig.jpg
Het eskaderembleem



1_DSCN9606.jpg
See you all later, guys.





Droop & Blue Knight
 
He he Droop, is nu al mooi om volgen je project met terug een action man die alles verteld, is een beetje Blue Bird achtig maar ik vind het prachtig, veel succes met de bouw maat.
 
He, droop, ook op de striptour. :P

Goed voorbeeld doet goed volgen zie ik. Kijk dit is toch wel eentje die ik dan ken. Gaaf vliegertje. Ga ik zeker volgen.
 
Dirk..... voorzichtig maat..... dit is niet zomaar een actionman..........
Luc, ik denk dat je nog eens moet toelichten wie die brave jongen is.
En natuurlijk, succes met de bouw van je F18.
 
Hèhè, bedankt mannen. :)

Het is helemaal niet m'n bedoeling om Blue Bird te gaan na-apen maar 'den John' wou nu eenmaal in dit project dolgraag meespelen omdat het hier over zijn toestel én zijn eskader gaat. Zodoende... ... . :8




Droop
 
Dirk..... voorzichtig maat..... dit is niet zomaar een actionman..........
Luc, ik denk dat je nog eens moet toelichten wie die brave jongen is.
En natuurlijk, succes met de bouw van je F18.
Eventjes off topic: deze figuur is idd niet zomaar een gewone actionman.
Hij stelt de acteur Val Kilmer voor die in de kaskraker Top Gun de rol speelde van Iceman.
Het toeval wil nu dat deze figuur op z'n flightsuit én helm dezelfde emblemen draagt als deze van het model (allebei VFA-102). ;)

1_DSCN9566.jpg

Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aahhh Top Gun, schitterende film : "I feel the need, the need for speed !"

Mooie kit Droop en een mooie uitvoering met dat rood.

Deze ga ik zeker volgen.

Groeten, Pascal "Wet Sellery"
 
Droop; ik hoop maar dat je iets nauwkeurig te werk gaat dan Top Gun :nowink: De fouten in de film zijn ongelooflijk en bijna ontelbaar :laugh:

Anyway, veel suc6
 
Hey hey Luc,

schitterend dat je je kostbare kerel ook aan het werk zet. Die mannekes zijn te veeleisend om ze enkel als decoratie in huis te halen.

John moet nu wel héél fier zijn omdat hij je volgende schitterende project mag voorstellen... 'k ben er zeker van dat hij gauw zal ingewerkt zijn en zich rap zal thuisvoelen. Maare, ik weet uit ervaring dat die kerels niet graag alleen werken... dus breid je scradron piloten/bouwers maar vlug uit.

Heligroeten, en ik ben content dat ik jou een beetje heb kunnen inspireren... cute

Nick
 
Het beginnen meer en meer geliefde Jets te worden die Hornets.

Veel succes met de bouw!
 
Ongetwijfeld een der origineelste kitintroducties ever Droop ! Succes met de bouw. GUnit.
 
Succes met deze Hornet, Droop.
Het is een mooie kit, dus ik weet zeker dat je er weer iets moois van zult maken!

grtz
merlijn
 
Veel plezier met deze kist Droop. Maak er iets moois van!
 
Merci manneke's.

Dit wordt gauw vervolgd hoor. Eerst nog wat aan de F4 verder prutsen. ;)

f-4rocket.png




Droop
 
De eerste stappen

Toen ik laatst samen met den John de stukken eens goed bekeek, merkten we dat Revell hier weer een kemel heeft geschoten: de flaps zijn wéér maar eens in één stuk met de wings meegegoten.
Dit in tegenstelling met m'n andere -nog te bouwen- F18 van Hobby Boss. Daar heeft de fabrikant alles mooi apart gemaakt.


1_DSCN9770.jpg
Hier toont John de flaps die in één stuk met de wings doorlopen.
Dit wil nu zeggen dat ik nog maar eens aan het hakken en zagen mag beginnen om dit model later een reëel uiterlijk te geven. :8


1_DSCN9774.jpg
Toen m'n assistent maar de woorden 'hakken' en 'zagen' hoorde, kwam hij al als de gesmeerde bliksem met de Tamiya scriber op de proppen.

Maar dit zal nog héél eventjes moeten wachten daar ik momenteel met de kantoren in de weer ben.
De foto's van dat gebeuren zullen hier spoedig verschijnen. ;)



Droop
 
Ola...zeker van dat deze jongen niet teveel naar Chucky (*) heeft gekeken :ohmy:? Dat poppetje ging ook al snel aan het hakken en zagen :D

Ben benieuwd naar het vervolg

-----------
(*) Chucky is de pop uit "Childsplay" die bezeten wordt door een demonische geest en aan eht moorden slaat. Een leuke horror uit de jaren 80:8
 
Hé Droop de kwaliteit ziet er goed uit van deze kit en wees voorzichtig met het snijden en zagen ;)

De revell kwaliteit is er wel goed op vooruit gegaan de laatste tijd.
Heb gezien dat de wielen ook al verzwaard zijn vindt dit een mooi extra van revell vindt je niet terug bij andere merken.

Markske die dit gaat volgen hoor
 
Ik ben er ook zo eentje aan het maken. Het is mijn tweede toestel. En ik wou al dadelijk die rode kleuren spuiten en de witte diamantjes ook. Overmoed noemen ze dat.
Het model is niet goed gekomen. Ik zal er nog wel een paar foto's van posten en dan wat tips vragen.
Jij zal het natuurlijk vele beter doen en ik ga dat dan ook volgen. Misschien doe ik het nog wel eens over op basis van jouw verslag. Dat mag toch hé?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar foto's gemaakt.
Allerlei problemen: kleur rood te donker geworden na vernissen, niet genoeg gewacht bij het drogen van de vernis en dus bij het weatheren verf weggeveegd. Teveel witte verf gebruikt, enz... Ach ja, leergeld.







 
Ik vind dit toch nog héél presenteerbaar hoor, ik durf zelfs te zeggen dat ik hem héél knap vind! De kleur is mss iets te donker maar als je de Diamondbacks niet kent dan val je daar niet over! Die witte verf op de elevators storen ook niet. Da's gewoon sleet ;)! Mooi resultaat, mag je tevreden over zijn!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan