Hoofdsponsor

1/48 F/A-18F Super Hornet 'Diamondbacks'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch doet er zich iets raars voor bij deze kid. Bij de decals zitten twee soorten rood voor de schuine diamanten die vanaan de cockpit aan de neus schuin naar onder lopen. Een helder rode en een donker rode strip. Wel, toen ik die kleur rood spoot, leek het heel erg op het helder rood van de rode strip. Dus heb ik ook de helder rode decal gebruikt. Toen ik echter het model mat spoot, getverdrie, toen werd het rood donker en geleek het heel erg op de andere, donker rode decal. REvell had me liggen. Val heeft ook zo een model gekocht en ikzelf heb de doos ook opnieuw gekocht en kijk, enkel nog helder rode decals.

Les die ik leerde: indien je decals gaat combineren met een gelijkaardige kleur verf, dan eerst die kleur eens spuiten op een apart stuk plastic en de eindfinish geven. Het zal dan nog niet 100% gegarandeerd zijn, maar je bent toch al zekerder.
 
Droop, hier nog iets aan gedaan, ben wel benieuwd wat er van geworden is :)
 
das 2 jaar oud ik vrees da da niks meer is e :-)
 
das 2 jaar oud ik vrees da da niks meer is e :-)

Daarom vroeg ik me af of hij daar nog iets aan heeft gedaan, of gaat doen, ik hoop het wel, want zou Droop graag eens terug een vliegtuig zien maken :)
 
Toch doet er zich iets raars voor bij deze kid. Bij de decals zitten twee soorten rood voor de schuine diamanten die vanaan de cockpit aan de neus schuin naar onder lopen. Een helder rode en een donker rode strip. Wel, toen ik die kleur rood spoot, leek het heel erg op het helder rood van de rode strip. Dus heb ik ook de helder rode decal gebruikt. Toen ik echter het model mat spoot, getverdrie, toen werd het rood donker en geleek het heel erg op de andere, donker rode decal. REvell had me liggen. Val heeft ook zo een model gekocht en ikzelf heb de doos ook opnieuw gekocht en kijk, enkel nog helder rode decals.

Les die ik leerde: indien je decals gaat combineren met een gelijkaardige kleur verf, dan eerst die kleur eens spuiten op een apart stuk plastic en de eindfinish geven. Het zal dan nog niet 100% gegarandeerd zijn, maar je bent toch al zekerder.

Ik heb deze kit verleden jaar of begin dit jaar ook aangekocht( weet niet meer zeker wanneer juist) en bij mij zijn de decals inorde.
Ik een ook ergens in een review te hebben gelezen dat Revell ze heeft aangepast bij de later op de markt gekomen kits. Btw de decals zijn ontworpen door DACO.
En zijn apart verkrijgbar. Wat de rode verf betrefd, op Britmodeller heb ik een WIP gelezen waar uitvoerig wordt besproken hoe het model te spuiten en de decals te plaatsen.... ( effe uit het hoofd is voor het rood Tamiya gebruikt...)

T'is trouwens aan de hand van deze WIP en een review op cybermodeller dat ik overtuigd genoeg was om de Revell te kopen ipv de HAsegawa.
Ten eerste minder duur en ten tweede even goed als de HAsegawa want die heeft evengoed zijn foutjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan