Hoofdsponsor

1/35 Ford GPA Jeep [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat Erwin daar zegt is helemaal correct, de US voertuigen hadden hoezen van canvas voor de bescherming van hun neergelaten vensters.

Verdorie, ik had daar prachtige foto's van die ik genomen had op een Bevrijdingsoptocht door Zuid-Nederland, maar toen mijn pc crashte...yes !
 
Da's inderdaad -fck- jammer GUnit.

Een oud overhemd genomen, de schaar er in en een beetje in vorm gemaakt over het raam.

1_GPA39.jpg


Eén kleurtje groen er op gedaan en nu maar kijken hoe het wordt als het wat gedroogd is. En hopen dat het natuurlijk een beetje op een canvas hoes lijkt.

1_GPA40.jpg


Het is natuurlijk nog niet het laatste laagje verf.
 
Laatst bewerkt:
Goed opgelost.
Ge zou eens moeten zoeken of er soms geen riempjes aan die hoes zaten om die vast te leggen, ik weet het niet moet ik eerlijkheidshalve zeggen, maar het lijkt me niet onlogisch.
Indien het zo zou zijn kan je die dan ook scratchen of wat dan ook en het zou ook nog een detailtje bij zijn.
Allez ja gauw, ge ziet maar é.;)
 
Ik denk dat je aardig in de buurt komt, ik zou de kleur evenwel meer naar het afgebleekte doen neigen, richting febel groen/okertintjes.
 
Bedankt voor de complimenten.

Die riempjes gaan er inderdaad nog wel bijkomen, dat is inderdaad wel logisch. Die hoes mag er ook niet zomaar afwaaien :D.
De kleur zoals nu is het inderdaad nog niet, die gaat vager en de oker is wel een goed idee om te verbleken.
 
Bedankt Kurt en Wouteb.

Gelijk maar even door met de huidige stand van zaken.
Wat okerachtige kleur aangebracht en 2 touwtjes die riempjes moeten suggereren.

1_GPA41.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Wim.
 
Dank voor het compliment Swa.

Naar mijn idee is hij nu toch wel zo'n beetje af.
Zelf ben ik nu wel tevreden over het canvasdoek.
Er is vanavond nog een beetje verdund groen over het oker gegaan. De kleur groen is nu echt afwijkend van het andere groen.

1_GPA42.jpg


Afhankelijk van de reacties zal ik binnenkort een aantal eindfoto's plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit hoor :ohmy:

Misschien nog die rollen op het achterdek (naast de jerrycan) een klein beetje drybrushen met het lichtere kleur die je op de canvas gebruikt hebt...
Zal een beetje meer diepte geven, en wat doen uitspringen van het voertuigkleur...

Grtz,
Beyond
 
De afwijkende kleur van het canvas maakt je voertuig alvast boeiender om naar te kijken, het klopt wel wat Beyond stelt, dat je de items achterop nog even wat kan uitlichten, daarmee zou de achterzijde ook een pak interessanter worden.
 
Beyond en GUnit, zojuist even een droge kwast met wat oker over de slaapzakken gehaald.

Even een aantal foto's gemaakt van het geheel nu.

1_GPA43.jpg


1_GPA44.jpg


1_GPA45.jpg


1_GPA46.jpg


1_GPA47.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heel erg mooi, als prille tiener heb die ook ooit nog eens gebouwd (kan je gaan denken hoe lang die kit al in omloop is), maar verweren was een woord die ik toen nog nooit gehoord had, dus het (alles veronderstel ik) was toen nog factory-finish.
Persoonlijk zou ik de 'stoffen' onderdelen eerder meer een kaki dan een OD kleurtje geven, dit gewoon om het groen wat te breken, maar dat is echter mijn persoonlijk mening als niet-militair-bouwer.
 
Ziet er naar mijn bescheiden mening zeer mooi uit.

Nu nog een figuurtje erbij?? ;)

[Mod aan] Mocht je hem als afgewerkt beschouwen, gewoon een PB met een tiental foto's doorsturen en ik zet ze in de gallerij ;) [Mod uit]

Grtz,
Beyond
 
@Dany
De plastic kits die ik mij nog kan herinneren waren ook enkel geplakt en af en toe ging er een enamel over, maar van verweren had ik toen ook nog nooit gehoord. Dit is mijn eerste verweerde voertuig en het smaakt naar meer :laugh:

@Beyond
Dat figuurtje bedenk ik er wel bij ;)
Ga vanavond nog een poging doen om een aantal foto's te sturen.

@Kurt
Dank je wel


Ten slotte:
De kit is lekker te bouwen, heeft naar mijn idee een goede pasvorm (maar heel weinig plamuur nodig gehad).
Het verweren is eigenlijk vanzelf gegaan. Van alles uitgeprobeerd en alle tips zo veel mogelijk opgevolgd.
 
Laat de foto's maar komen, hij verdiend zijn plaatsje ;)

Grtz,
Beyond
 
Laat de foto's maar komen, hij verdiend zijn plaatsje ;)

Grtz,
Beyond

Zie PB ;)

Verder wil ik iedereen nog bedanken voor alle hulp die ik hier gehad heb, dat kun je bij zo'n eerste kit die je gaat verweren best gebruiken !!! En bij de volgende kits ook nog wel ;);)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan