Hoofdsponsor

1/35 Ford GPA Jeep [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je Kurt, probeer mijn best te doen :D

Aan het kliederen geweest met verdunde verfjes, oa olive drab gemengd met geel, khaki met een beetje zwart, etc. Hij ziet er al wat viezer uit nu.
Tevens de onderdelen andere tinten groen gegeven, op de foto niet goed te zien trouwens. Wat ik wel zie is dat de wielen nog een beetje aandacht nodig hebben - beetje viezer en iets tegen het glimmen. Nu ik toch een keer met 'pigment' heb gewerkt kan ik het nog wel eens proberen bij de uitlaat bij het rechtervoorwiel.

1_GPA26.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hier en daar nog wat puntjes op de zogenaamd i gezet, zoals wat roest en pigmenten bij de uitlaat bij het wiel.
Volgens mij resten nu nog de banden, het verwerken van eventuele commentaren en daarna de matte lak er op.

Paar foto's genomen, oordeel maar.

1_GPA27.jpg


1_GPA28.jpg


1_GPA29.jpg


1_GPA30.jpg


1_GPA31.jpg
 
Laatst bewerkt:
Verrie naais :) Eéntje die ik zelf ook wel zou willen bouwen na het zien van deze.
 
Dank je Tomas, hij is leuk om te bouwen.

Vandaag was Murphy ook bij mij op bezoek :@-fck-, tijdens het aanbrengen van wat roestplekjes gleed hij uit mijn handen...wiel los, jerrycan los en de antenne gebroken. Uiteindelijk valt het nog wel mee, wiel en jerrycan weer vastgezet en een nieuwe antenne uit een stukje sprue gemaakt.

Hij ziet er nu zo uit, na met bruin en oker wat vervuiling (zanderig) en roest gemaakt te hebben.

1_GPA32.jpg
 
Laatst bewerkt:
Netjes.
De verwering is subtiel aangebracht.
Alleen misschien de velgen nog eens bekijken?
De banden zijn al onder handen genomen ,maar de velgen zien ook af zene.

Erik.
 
Erik en Erwin,
Bedankt voor de complimenten.

De velgen zijn nu ook meegenomen in het verweringsproces.

Van de week heb ik er een laagje matte lak op gedaan :@ ondanks het matte glimde hij heel erg :ohmy:
Momenteel bezig met zwaar verdunde verf het glanzende weer weg te krijgen, dat lukt al aardig.
Zal heel binnenkort weer een foto plaatsen (ook van het glimmende model).
 
Dat was schrikken van de week. Voor mijn gevoel was ik zover om het model een laagje matte lak te geven. Kijk en huiver, vond het er zelf niet echt goed uitzien, dit voertuig hoort niet te glanzen.

1_GPA33.jpg


Dus maar weer met zwaar verdunde verf aan de gang gegaan om het matte terug te krijgen. Ben er nog niet helemaal klaar mee, maar de ergste glans is er weer van af.

1_GPA34.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou van de laatste foto uitgaande ziet hij er goed uit hoor.
En eerlijk gezegd een heel klein beetje glas maakt een voertuig net iets beter of spannender om naar te kijken dan een compleet mat voertuig.

En al dat moois van een botenbouwer :laugh:

Ron
 
Ron en GUnit,
Dank jullie wel!
Hoop niet dat hij "leaky" is, wellicht ga ik hem in de toekomst eens gebruiken in een dio met water en dan kan ik dat niet gebruiken :).

Ben het wel met Ron eens dat een beetje glans geen kwaad kan, maar het was nog erger dan op de eerste foto te zien was.

Mijn vraag is of het een mogelijkheid is de matte lak te verdunnen met wasbenzine of terpentine om een dunner of matter laagje te krijgen of krijg ik dan misschien een vlekkerig geheel. Ik heb de matte lak van Humbrol, uit zo'n potje.
 
Het is een misvatting om ervan uit te gaan dat toen de militaire voertuigen al mat waren, de verf was niet zo mat als die wij nu kennen op onze hedendaagse vechtmachines.
 
Voorlopige bouwstop

@GUnit
Dat neem ik direct van je aan, ga er proberen tussen in te zitten.

In een ander topic zijn er wat tips gegeven hoe ik de lak matter kan krijgen.
Beter roeren in mijn Humbrolpotje bleek de oplossing te zijn om inderdaad zeer mat te krijgen.
Van het weekend was ik bij een modelbouwzaak en daar hadden ze enkel de Tamiya acryl mat lak in een spuitbusje.

Dat heb ik geprobeerd en dat blijkt ook zeer mat te zijn (zie foto).
Tevens werd alles een beetje ruwer.
Ben er nog niet helemaal, maar aanpassingen gaan nu toch zeker nog 2 of 3 maanden duren ivm mijn verhuizing.
Blijf af en toe wel op het forum komen.

1_GPA35.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kleine update

Helemaal weggezakt naar de derde pagina!!

Uit de verhuisdoos nog eens bekeken en eigenlijk ben ik er niet ontevreden mee. Ongetwijfeld zullen er dingen anders kunnen, maar dat komt voor een volgend voertuig weer.

Eén ding ga ik nog wel aanpassen :ohmy: en dat is de voorruit. De voorruit had ik met het spuiten van de matte lak niet afgeplakt en dat is te zien ook.

1_GPA36.jpg


Dan gaat de trucendoos maar open. Een mooie oplossing leek me om een soort dekkleed over de ruit te leggen. Verbandgaas wat doordrenkt met verdunde houtlijm en opgerold.

1_GPA37.jpg


Iets minder grof maken, kleurtjes geven, touwtje er om en dan eens zien hoe er uit ziet.
 
Laatst bewerkt:
Je model ziet er goed uit hoor.
Maar je camo net vind ik iets te groot...
Zet het maar eens naast een figuurtje, je zal zien dat het moeilijk wordt voor hem om het te verslepen ;)
Je mag niet vergeten dat deze netten behoorlijk zwaar zijn, en hij ligt ook behoorlijk dik.
Mijn raad zou zijn, een beetje minder gaas oprollen, in verdunde houtlijm, en model geven terwijl het op je voorruit ligt, zodat het lijkt alsof het net zwaar is en zo doorzakt en mooi de vorm van de ondergrond aanneemt...

Grtz,
Beyond
 
Beyond,

Bedankt voor je reactie.
Ik ben blij dat ik nog geen verdere actie had ondernomen, want het geheel ziet er inderdaad een beetje groot uit.
Hier ga ik wat aan doen...
 
Dit zal ook een beauty worden hoor.
Als je al die tanks en leger auto's ziet maken, dan ( voor de zoveelste keer) zou je toch zin krijgen om er een te maken, maar hou het toch bij schepen en vliegtuigen ;)

Blijf ik natuurlijk volgen to het bittere einde
 
Als het de bedoeling is om een dekkleed over de ruit te leggen dan werd er geen camonet gebruikt maar wel een stuk canvas dat daar trouwens voor ontworpen was. Het was een soort hoes of doek dat er over geplooid werd en dit bracht bescherming voor de ruit wanneer deze neerlag. Ook werd dit soms over het opstaand glas getrokken ten einde de reflectie van licht en zon tegen te gaan wanneer het voertuig geparkeerd / gecamoefleerd stond.

Het doek is dus inderdaad veel te dik en het mag niet opgerold worden maar moet opgevouwen of overgeplooid over het raam.Schilder het in een andere tint groen dan deze van de Ford want canvas en voertuig werden in afzonderlijke fabrieken gemaakt en geverfd. Ook de textuur van canvas is verschillend van deze van het metalen voertuig en kan dus onmogelijk dezelfde schijn geven.
 
Een chique bakske dat je daar bezig bent, heb hier eens het topicstje overlopen en tis in orde zou ik zeggen;)
 
Dirk, Erwin en Famo,

Bedankt voor jullie reacties.

Voor de reactie van Erwin had ik al iets gemaakt van een camonet (nog niet klaar).

1_GPA38.jpg


Dit net verdwijnt nu in de sparebox en ik ga iets verzinnen op de beschermhoes van canvas.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan