Hoofdsponsor

1/35 Ford GPA Jeep [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ratticus
Ga je gang :D en plaats dan een foto als referentie :D

@Beyond
Bedankt voor de heldere uitleg, ik ga het gewoon op een stukje sprue proberen. Heb ook nog ergens wat pastelkrijt gevonden, volgens mij ontkom ik er niet aan om het gewoon te doen en er foto's van te plaatsen :$

@GUnit
Dank je, aan de uitleg van Beyond ligt het niet, het ligt nu in mijn hand en dat is weer wat anders :8
 
Overzicht van het interieur tot nu toe.
Wat ziet dat er met macro en inzoomen en flits opeens anders uit :unsure:

1_GPA20.jpg


En mijn allereerste poging met "pigmenten", het is niet de make-up van mijn vrouw geworden, maar pastelkrijt. Oordeel maar.

1_GPA21.jpg


1_GPA22.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vind hem zeer mooi, alleen zou ik het interieur zeker het dashboard beter bijwerken.
Van buiten is hij zeer geslaagd vind ik.
 
@Ratticus
Zelf vond ik het er op de foto er ook niet goed uitzien, zat nog te twijfelen om het te plaatsen ;). Maar ja, ook de zaken die er minder uitzien moet je kunnen laten zien en er uiteraard wat mee doen!

@ExSerCo
Dominiek, als ik vanavond thuis ben zal ik de foto nogmaals proberen te nemen zonder flits.
 
wow wim je gaat nogal vooruit ik ben een paar dagen niet komen kijken en hij is bijna af :D het ziet er weer mooi uit man
 
wow wim je gaat nogal vooruit ik ben een paar dagen niet komen kijken en hij is bijna af :D het ziet er weer mooi uit man

Dank je, maar hij is nog niet klaar hoor! Er komt nog wat bepakking op, decals nog plaatsen en nog wat filters (als mij dat ook lukt). En er zitten nog 2 figuurtjes bij.



Dominiek,
Vanmiddag laat was er nog daglicht in mijn rommelruimte, dus maar gelijk een foto bij daglicht genomen. Het ziet er minder erg uit, maar ik ga er nog wel iets mee doen.

1_GPA23.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er idd veel minder erg uit.
Maar, de meesten onder ons weten dit al, die verdomde fototoestellen, geven tegenwoordig zoveel details weer, die je met het blote oog niet ziet.
 
Dag Wim,

Ik heb nog een klein foutje ontdekt op je laatste foto. :(
Je bent vergeten de opbouw rondom de zitplaatsen dicht te maken aan de achterzijde. Jou GPA loopt het risico water binnen te krijgen en dat is niet de bedoeling. :nowink:
Dus: achterpaneel dichtmaken aan beide hoeken. :)
 
@ExSerCo
Vanavond toch nog een penseeltje met 2 of 3 haren gepakt :D en het instrumentenpaneel wat bijgewerkt.

@Erwin
:$ Je hebt helemaal gelijk, zojuist met een beetje plamuur direct de boel dicht gesmeerd en na droging en bijschuren gaat er weer een kleurtje op. Komt goed.
 
Nu het voertuig zijn eindfase in gaat heb ik een paar vragen:

Bij het voertuig zitten twee figuurtjes, zoals op de allereerste foto van de kit te zien is. Hoe wordt er gedacht over het plaatsen van figuren bij een voertuig als ik er geen dio van maak? De chauffeur zou dan eventueel nog wel kunnen, maar het figuur naast het voertuig past dan niet in mijn beleving.

Is het gebruikelijk op het eind het voertuig te voorzien van een mat laagje lak?
 
Nu het voertuig zijn eindfase in gaat heb ik een paar vragen:

Bij het voertuig zitten twee figuurtjes, zoals op de allereerste foto van de kit te zien is. Hoe wordt er gedacht over het plaatsen van figuren bij een voertuig als ik er geen dio van maak? De chauffeur zou dan eventueel nog wel kunnen, maar het figuur naast het voertuig past dan niet in mijn beleving.

Daar doe je mee wat je wil...
Heb je geen zin om er figuren bij te plaatsen , dan doe je dit gewoon niet...
De boxart is geen verplichting hé ;)


Is het gebruikelijk op het eind het voertuig te voorzien van een mat laagje lak?

Ik doe dit normaal gezien wel, maar heb onlangs de tip gekregen van GUnit om satijnglans te gebruiken...
En mocht je het voertuig willen voorstellen alsof het pas uit het water komt, dan zou ik die delen die met water in contact komen een laagje blinkende vernis geven...

Ziet er goed uit hoor ;)

Grtz,
Beyond
 
Beyond,

Bedankt voor je antwoord. Dan laat ik die figuurtjes mooi achterwege, die vind ik eigenlijk alleen mooi staan in een dio, het is natuurlijk persoonlijke smaak. Dan heb ik nu mijn eerste spare parts :D
Ga eens op zoek naar die tip over satijnglans, die had ik nog niet eerder gehoord/gelezen.
 
Ga eens op zoek naar die tip over satijnglans, die had ik nog niet eerder gehoord/gelezen.

Ik ook niet, maar ik weet niet juist welke satijnglans (lees merk), ik moet aanschaffen...
Tussen de modelbouw verven ben ik dit nog niet tegengekomen....
Laat je anders iets weten als je iets gevonden hebt??
Ik heb momenteel niet veel tijd over om naar een winkel te gaan en te zoeken, ik ben aan het voorbereiden om binnenkort naar Dranouter op (werk)vakantie te vertrekken... ;)

Grtz,
Beyond
 
Ik heb laatst een spuitbus satijnglansvernis gekocht in de doe-het-zelf. Nog niet geprobeerd maar de spuitbus vernis die ik ervoor had deed het goed op de mustang en op de JU-88 dus zal dit ook wel werken :laugh:

Vind je model trouwens al zeer geslaagd :)
 
Dank je Tomas!
Van het weekend op zoek geweest naar een spuitbus lak, maar alleen maar de hoogglans gevonden en die maar niet gekocht.

Beyond, de spuitbus nog niet gevonden dus, ik blijf zoeken om het op een volgend model te proberen.

Nog een paar kleine onderdelen geplaatst, het instrumentenpaneel bijgewerkt en het stuur geplaatst. Het is zelfs gelukt de zijspiegel er als een spiegel uit te laten zien.
Omdat ik verder niets kon vinden een laagje P+ aangebracht om daarna de decals te plaatsen. Er mij was mij voor P+ gewaarschuwd, maar wilde het toch eens uitproberen (eigenwijs :$) en de decals bleven er mooi op zitten. Ik ga eens proberen een wash te doen.
Verder nog de bepakking geverfd en droog geplaatst op het model.
Inmiddels ook nog uit een stukje sprue een antenne gemaakt (nog niet op de foto).

1_GPA24.jpg


1_GPA25.jpg
 
Laatst bewerkt:
Schoon model man. :)

In verband met de P+, voor dit gebruik dien je niet bang te zijn. Voor het plaatsen van de decals gebruik ik altijd P+ of Klir. Na het aanbrengen van de basislagen verf, spuit ik altijd een laag klir over het model, klir (P+) is glad van oppervlakte, goed voor decals, en de laag klir heeft een bescherming voor de latere behandelingen van washes, enz. :8

Dan plaats ik de decals met sol en set, maar ook Klir kan gebruikt worden, en daarna terug een laag Klir over het model. ;)
De decals zitten dan tussen twee lagen Klir, zijn dus goed beschermd, en het model is beschermd tegen de komende washes. :wub:

Klir of P+ kan je verdund of onverdund gebruiken, indien je wil verdunnen, gebruik gewoon water. ;)

Voila, ik hoop dat je er iets aan hebt. :$
 
Inderdaad, wreed schoon. Kan nog wat vervuiling gebruiken :laugh:
 
Dag Wim,

Het model komt goed, blijven verder doen.
Wat de accessoires betreft, probeer deze eens te verdonkeren of te verlichten door het aanbrengen van een wash of geef ze eens verschillende tinten groen, niet te veel verschillend maar toch....
Vb: De jerrycan werd niet gemaakt en gespoten in dezelfde fabriek als de GPA en heeft dus een kleurverschil, al was het maar door sluitage.
Het textiel van de verpakking is in hetzelfde geval + het feit dat dit altijd mat is. Nog nooit een semi mat of blinkend tentzeil tegengekomen (tenzij het regent)

Je zal zien, het kleurenverschil zal wat "leven" brengen in het voertuig.
 
Swaken, Tomas en Erwin,

Bedankt voor jullie reacties, hier heb ik zeker iets aan.
Mijn ervaring met het plastic is van zo vreselijk lang geleden, toen had ik nog geen weet van al deze technieken.

Het voertuig mag na de P+ wel wat viezer worden inderdaad. Ik ga eens stoeien van de week, wat uitproberen met washes of iets dergelijks.

De decals zitten er naar mijn idee best goed op, terwijl ik geen sol en set heb gebruikt. Ik zal dat toch een volgende keer eens aanschaffen.

Verder zal ik ook de losse onderdelen meer verschillend van kleur gaan maken. Het ging zo automatisch, in de BB stond khaki en olive drab, maar ik kan daar natuurlijk ook heel goed een eigen invulling aan geven.

Wordt dus vervolgd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan