Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 Ford GPA Jeep [DONE]
Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 112

Discussie: Ford GPA Jeep [DONE]

Lightbulb Ford GPA Jeep [DONE]

Beste bouwers,

Deze botenbouwer gaat ook weer eens een poging met het plastic doen.
    Momenteel is er veel wachttijd bij de Bon Retour, dus een mooie gelegenheid wat te doen met deze kit die ik een paar weken geleden gekocht heb toen het koopspook toesloeg.
    In het verre verleden uiteraard wel eens plastic gebouwd, maar begrippen als weatheren, chippen, PE, P+ en noem maar op waren mij toen helemaal niet bekend. Nu zijn de begrippen mij dan wel een beetje bekend, maar het uitvoeren nog in het geheel niet.

Deze Ford GPA Jeep is een model van Tamiya in de schaal 1/35 en het oogt best klein eigenlijk.

Mijn doelstelling is in de eerste plaats om dit voertuig netjes in elkaar te zetten en van een redelijk ogend verfje te voorzien, evt een keer P+ gebruiken en een beetje te weatheren.

Tijdens mijn voorverkenning op het www zag ik dat er een PE-setje te bestellen is - dit lijkt me voor de eerste keer weer wat te hoog gegrepen, dat komt later misschien nog wel eens.

Dit voertuig gewoon gekozen omdat ik het er leuk uit vond zien.

Foto's van de kit met inhoud:
    (zal de volgende keer beter op de belichting letten, plastic reflecteert meer als hout ).

De kit:

Sprues:

Sprues:

Decals/raam/lampen:

De mogelijkheden (wordt nog over nagedacht):

Even een dryfit:

De assen zitten er nog los in, ze konden geklikt worden. Ben van plan ze straks gewoon vast te zetten.

Mijn vorderingen van de bouw (zal niet de snelste zijn) zal ik hier bijhouden.
    Laatst gewijzigd door wim500; 28-02-10 om 12:45

Banned

Standaard

Veel succes met deze zijsprong toegewenst.

Nu denk ik even luid: P+ op je model spuiten......waarom...... want ik heb eigenlijk nog niet veel legervoertuigen gezien die blinken als een spiegel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExSerCo Bekijk bericht
    Veel succes met deze zijsprong toegewenst.

Nu denk ik even luid: P+ op je model spuiten......waarom...... want ik heb eigenlijk nog niet veel legervoertuigen gezien die blinken als een spiegel
    Dank je, ik had begrepen dat P+ mat opdroogt en een mooie tussenlaag kan vormen voor overige werkzaamheden. Laat ik er eerst maar voor zorgen dat mijn eerste doelstellingen gehaald worden, beetje netjes in elkaar en een verfje. Het is inderdaad niet mijn bedoeling dit voertuig te laten blinken.

Banned

Standaard

P+, ook wel Sols Plus of Vloeren Plus genoemd in België, droogt wel degelijk glanzend op.
    Ik heb het al gebruikt in plaat van blinkende blanke lak.

Standaard

Wim,

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt voor je poging.
    Ga je zeker volgen hoe het gaat bevallen, en heb je vragen dan kun je bij de nodige mensen terecht. Veel succes met de bouw.

Groet,
    Swa

Standaard

Deze ga ik volgen

En wat die P+ betreft, het is een amfibievoertuig, dus als deze pas het water heeft verlaten, dan zullen en wel delen nat geweest zijn hé .
    Misschien een ideetje voor een klein dioramatje...

Grtz,
    Beyond

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExSerCo Bekijk bericht
    P+, ook wel Sols Plus of Vloeren Plus genoemd in België, droogt wel degelijk glanzend op.
    Ik heb het al gebruikt in plaat van blinkende blanke lak.
    Dominiek, dan ga ik de P+ vooralsnog niet gebruiken, bedankt voor de info.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swa Bekijk bericht
    Wim,

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt voor je poging.
    Ga je zeker volgen hoe het gaat bevallen, en heb je vragen dan kun je bij de nodige mensen terecht. Veel succes met de bouw.

Groet,
    Swa
    Dank je Swa, vragen zullen er waarschijnlijk best wel komen en dat weet ik het forum te vinden .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beyond Bekijk bericht
    Deze ga ik volgen

En wat die P+ betreft, het is een amfibievoertuig, dus als deze pas het water heeft verlaten, dan zullen en wel delen nat geweest zijn hé .
    Misschien een ideetje voor een klein dioramatje...

Grtz,
    Beyond
    Fijn dat je het gaat volgen, kun je me wellicht voor fouten behoeden.
    Als botenbouwer kon het eigenlijk niet missen dat het een amfibievoertuig moest worden
    En een diorama is waar ik nog van droom

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Hey Wim, dit is misschien een beetje een gedateerde kit, het is een erg leuke om te doen. De fit van de onderdelen is goed, de details zo recht uit de doos zijn een haalbare kaart. Met wat geduldige afwerking is er een mooi amfibietje van te maken. Een paar kratjes, een scheepskoord, een machinegeweer etc. kan de boel nog leuker maken. Ik heb deze reeds gebouwd en ooit cadeau gedaan aan een kennis met modelbouwwinkel.

Veel plezier ermee.

GUnit.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kurt Bekijk bericht
    veel succes met de bouw wim, ik volg ookhet is eens leuk om een zijsprong te maken.

Dank je Kurt, zal het nodig hebben , want het is allemaal best klein.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GUnit Bekijk bericht
    Hey Wim, dit is misschien een beetje een gedateerde kit, het is een erg leuke om te doen. De fit van de onderdelen is goed, de details zo recht uit de doos zijn een haalbare kaart. Met wat geduldige afwerking is er een mooi amfibietje van te maken. Een paar kratjes, een scheepskoord, een machinegeweer etc. kan de boel nog leuker maken. Ik heb deze reeds gebouwd en ooit cadeau gedaan aan een kennis met modelbouwwinkel.

Veel plezier ermee.

GUnit.
    Zal mijn best doen er iets leuks van te maken, ga eens op zoek naar onderdelen die er bij zouden kunnen passen. Ga wel op zoek naar oude bouwdoosjes op het www, zelf heb ik nog geen voorraad.

Als vanouds zal hij met een penseel in de verf gaan, een airbrush staat als het allemaal blijft bevallen wel op het verlanglijstje.

Standaard Eerste vorderingen

Het begin is er, de eerste zaken geplaatst. De achterbank en de stoelen zijn gedryfit, omdat die een afwijkende kleur gaan krijgen.
    Ik probeer zoveel mogelijk alvast te plaatsen, zodat ik het straks in één keer in de primer kan zetten.
    Maar wat zijn de onderdelen klein !!! Echt weer even wennen.
    Verder ben ik ook van plan met enige regelmaat foto's te plaatsen in de hoop dat ik nog teruggefloten kan worden als ik fouten maak

Laatst gewijzigd door wim500; 28-02-10 om 12:46

Standaard

Mooie kit van een mooi voertuig.
    Als je details wil kan ik je wel foto's bezorgen.
    Heb er een serie gemaakt van dit voertuig in Bayeux ter gelegenheid van D-Day. Iets om super te detailleren.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erwin Bekijk bericht
    Mooie kit van een mooi voertuig.
    Als je details wil kan ik je wel foto's bezorgen.
    Heb er een serie gemaakt van dit voertuig in Bayeux ter gelegenheid van D-Day. Iets om super te detailleren.
    Erwin, lijkt me leuk die foto's, heb er op internet ook al een aantal gevonden.
    Ik hou me zeker aanbevolen, maar als ik eerlijk ben naar mezelf moet ik er eerst maar voor zorgen dat ik het netjes in elkaar ga zetten. Het is allemaal best klein.

Standaard

Klein ?????
    Je werkt op 1/35, dan moet je toch eens 1/72 proberen !!!!
    Je roept maar als je ze wil, ik wil ze gerust posten op de site.

Standaard

Hoi Erwin,

Voor mij is dit superklein pincettenwerk
    Hoewel ik nog niet weet hoever ik kom met detailleren zijn een paar foto's van de buitenzijde en dan voornamelijk de voor- en achterzijde altijd welkom. Van het interieur heb ik al een paar foto's van het internet kunnen plukken. Ook wel van de buitenzijde, maar dat waren van die nette opgepoetste voertuigen.

Standaard

Heb ze eens nagekeken en ik heb er 40 die ik dien te verkleinen om te kunnen posten.
    Ik ben ze aan het verkleinen en zal ze posten op een andere site waarna ik de link zal posten.
    Tenzij de modo's ergens een plaatsje weten op dit forum waar ik ze mag posten want ik denk niet dat ze deze graag in deze topic zien.
    En als je ze graag in groot formaat wil moet je mij maar je e-mail adres eens overmaken via pb.

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. schaal 1/35 - Ford GPA Jeep
    By Beyond in forum Afgewerkt project militair rollend materiaal
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 12-11-09, 22:39
  2. Rijdend - Ford Focus WRC
    By Vinnie in forum Afgewerkte projecten zonder bouwverslag
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 09-02-09, 21:11

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op: