Hoofdsponsor

1/35 BR52 Kriegslok [wip]

Tja, die wielen... het loopvlak zal wel gepolijst metaal zijn, je weet wel: ijzer op ijzer zoals de schijfremmen van je auto ook blinken. Als ik zo naar de huidige treinen kijk blinken die loopvlakken ook, metaalkleur dus en de wielen zelf... tja, op de foto's die ik ervan vind zijn die rood maar ik vraag me af, zouden die loc's in militaire dienst niet volledig zwart zijn geweest incl. de wielen e.d.??? Daar vind ik niet direct iets specifiek over.
 
potlood poeder of iets anders ( graffitie ) kan je de loop vlakken van de wielen mee
doen zodat ze echt zouden lijken op metaal die gereden hebben op de sporen .
hoe meer je ze opblinkt hoe meer je metaal zal zien

veel van de trienen werden de wielen rood als ook meestal het onderstel ook in rood
gespoten in de wwII

gr tom
 
Ferm machine Erik !
Zoals Tom zegt de loopvlakken van de wielen bewerken met grafietpoeder. dat geeft een mooie metaalglans.
 
Bedankt voor de tips en de link.
Het gaat dus inderdaad vooral over de loopvlakken van de wielen.
Het onderstel blijft mat zwart.
En de wielen, ja dat hangt af van welk camopatroon ik ga gebruiken.
Oftewel een drietoon camo, maar dan wordt het afplakken een nachtmerrie omdat er zeer fijne PE op sommige vlakken zit.
En een andere keuze is volledig grijs op het onderstel na.
 
Zelfs in model blijft het een blok van een beest....

Goe bezig Modelbouwerke ;)
 
Duitse Reichsbahn locomotieven waren normaal zwart geschilderd met een rood onderstel, ook de rand van de omloopplaat was rood geschilderd, het loopvlak zelf (in traanplaat) was dan weer zwart.

Maar : in de loop van de oorlog werd de zwarte verf schaars, en schakelde met over naar donkergrijs, mogelijks Panzergrau. Hierbij werd geen onderscheid gemaakt tussen boven- of onderstel, alles in hetzelfde kleur.

Nog een optie is een three-tone camo.

Keuze genoeg Modelbouwerke !

Groeten Rik
 
Als je met verschillende dingen tegelijk bezig bent dan krijg je een boel onafgewerkte modellen.
Zo zit er wel eens iets in de vriezer dat je denkt, dat moet er dringend nog eens uitgehaald worden.
En wat ben ik geschrokken dat mijn BR52 dus al 8 jaar moederziel alleen zit te wachten tot er iets gebeurd.
Shame on me:$:$

Om nu te zorgen dat er nog iets gedaan gaat worden heb ik enkele resin onderdelen aangeschaft die als dio gaan dienen.
Het gaat een arcade met 3 winkels worden en een metalen brug.
De BR52 gaat hier op tentoongesteld worden.

Volgende foto's geven een idee wat het gaat worden.
Deze foto's komen van de maker van de resinparts.

Van deze arcade komen er dus 3 naast elkaar.
Ik heb een lengte nodig om de loc op kwijt te kunnen 8)
attachment.jpg

Met brugdeel.

attachment.jpg

attachment.jpg

Voor de winkels moet ik nog een interieur gaan bedenken of anders de ramen afplakken met krantenpapier of zo.
Hopelijk werkt mijn idee om nu weer eens een model uit de vriezer te krijgen.
 
Dat gaat zeker wat worden! Er zijn helaas wel heel wat van je oude foto's weggevallen of onduidelijk gemaakt door Photobucket. Misschien in de forumalbums posten?
 
veel plezier met dit diepvriesproject
 
Amai , ik hoop echt dat je dit afmaakt want is Schitterend project.
De eerste kan ik wel zien want ben tijdens zoektocht BR 86 hier voorbij geweest en had al een groot deel gelezen.
Ik volg alvast.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan