Hoofdsponsor

1/35 BR52 Kriegslok [wip]

lol, en ik dacht dat mijn bouwtempo traag was :p.. Nee, ik ben blij dat je hem uit de vriezer hebt gehaald en ik volg met belangstelling!
 
Komaan Erik, geef er een lap op, maar niet zoals ik dit iets te letterlijk deed.
 
Erik, we gaan weer je verichtingen volgen aan dit schitterend model. En 2 jaar stilte is toch niets? Heb er zelf nog staan van 3 tot 4 jaar, worden waarschijnlijk +5 jaren plannen. :P Suc6 in ieder geval.
 
Een mooie om weer op te gaan pakken, nog even wachten tot hij volledig ontdooid is en dan weer genieten :).
 
succes, Erik.
De
herstellingen mijn kelder gaan de goede kant op. Ik hoop na de zomer er ook weer te kunnen in vliegen.
 
Bedankt voor de reacties mannen.
Vandaag eindelijk de doos op de werkbank gekregen.
En tot mijn verbazing zat alles nog zeer mooi op zijn plaats en de PE is nergens gelost.
Nu de handleiding beginnen studeren en we beginnen er weer aan.
 
Het is hier even stil, maar het bouwen vlot goed.
Nu is het zo dat het fototoestel niet constant naast me staat en ik soms verder vorder zonder veel foto's te nemen.
Niet echt handig voor een BOUWverslag, maar zo is het leven nu eenmaal.
Als het weer zo blijft, het zonnetje schijnt hier lustig, mag je straks enkele foto's verwachten van het reeds gedane werk.

Hier de beloofde foto's.

Op sommige foto's zijn nog lijmresten te zien.
Deze worden natuurlijk nog weggewerkt.
Op de eerste twee foto's is al een beetje verf te zien.
Deze verdwijnt terug, maar was om te zien of dit de juistre kleur is.
main.php


main.php


main.php


main.php


En hier moet nog wat geschuurd worden, die naad moet natuurlijk nog weg evenals de ejectormarks.
Dit is nog maar een dryfit.
main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig, maatje.
Ik heb er zin in (maar de kelder moet eerst terug afgewerkt alvorens ik het ingepakte materiaal kan terug op tafel zetten.)
 
Dat wordt heel mooi, ik hou van stoomlocs, ik heb ze zelf nog weten rijden als klein jongetje, maar die houten vloer in de cabine... was dat origineel zo want dat lijkt me nogal brandgevaarlijk???
 
maar die houten vloer in de cabine... was dat origineel zo want dat lijkt me nogal brandgevaarlijk???

Voor de stookopening komt er een ijzeren plaat te liggen.
Brandgevaarlijk, niet echt. Het was een eikenhoutenvloer, die brandt dus echt heel slecht.
Er zullen wel schroeiplekken in de vloer gezeten hebben, maar echt branden, neen hoor.
 
dit ziet er eentje uit om weer te volgen, kom hier nu pas op uit, stoomlocs zijn altijd knap om te zien... ben benieuwd naar de rest :D
 
Ben onddertussen de bouwhandleiding niet meer zo secuur aan het volgen.
En daarom al een deel van de tender gemaakt.
Maar vond die zo kaal, wist niet dat daar PE voor bestond, tot deze week.
En vandaag gewonnen (kan je dat winnen noemen) op E-bay, volgende PE set.

main.php


En nu even wachten tot ik hem ontvang.

O ja, update volgt snel.
 
Onzen Erik op stoom zie ! Goed bezig vriend.
 
Ik hou niet zo van treinen.
Maar dit is wel zo verschrikkelijk mooi!
Modelbouwerke, je maak me haast trein gek. :)
 
Allee, eindelijk nog even tijd om een kleine update te doen.
Zoals aangehaald ook al aan de tender begonnen.
En dit is het resultaat tot nu toe.
Hier en daar zie je dat er iets is weggesneden aan de tender, maar toen had ik de PE set nog niet.
Nu dus wel en wordt er hier en daar iets aangepast.

main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


En nu komt er iets moeilijk ofte vervelend.
De juiste kleur metaal voor de wielbanden.
En welke kleur krijgt de volledige lok.
Man, man, niet gemakkelijk.

P.S. @verbeek, je kan het ook als militair bekijken en niet als trein op zich. Misschien kan je er dan ook eens aan beginnen ;)
En er is keuze genoeg aan militaire loks. :)
 
Ik heb ook al wat testen gedaan om de loopwielen hun loopvlakken te kleure, maar nog niet echt iets gevonden dat me aanstond.
Hou me op de hoogte, maatje.

Op de voorlaatste foto zie ik dat je nog wat gaat mogen plamuren om de naadjes dicht te werken.
Niet vergeten, anders ga je jezelf verwensen achteraf.
 
Op de voorlaatste foto zie ik dat je nog wat gaat mogen plamuren om de naadjes dicht te werken.

Als je aan de PE bedoeld, dat is gedicht met Zap-a-gap.
Droogt kleurloos op en blijft doorschijnend.
Die spleten zijn normaal weg eens de primer er op staat.
 
Ok, dan zijn het de foto's die mijn ogen bedriegen.
Ik dacht echt dat er een spleetje was.
I'll rest my case.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan