Hoofdsponsor

1/35 BR52 Kriegslok [wip]

Ik zou geen merken onderling gaan mengen in een potje als dat is wat je bedoelt Erik.
 
Ik zou geen merken onderling gaan mengen in een potje als dat is wat je bedoelt Erik.

Wil niet mengen Guy.
Maar de Vallejo als eindlaag gebruiken.
Daar volgens mij de afwerking satijnglans mag zijn.
En Revell heeft geen satijnvernis in het gamma.

Erik
 
Als je satijneffect wil, kan je glansvernis mengen met matvernis, in een verhouding die voor jou het beste uitkomt. Proberen is de boodschap, probeer zeker heel mistig te werken voor een optimaal effect, geen zware uithalen met veel vloeistof maar nevels, anders krijg je misschien vlekkerige toestanden.
 
Bouw maar door :-) "wij" (ik en Sn00zergirl) zijn ook goed op dreef, van't weekend bouwen we waarschijnlijk ook door tot stap 5 :-)

succes,
Kris
 
PE je word er ......

Gek.
Gek word je ervan.
Van die PE.
Zo klein, voor wie doe je het eigenlijk?
Zelfs met het fototoestel op supermacro zie je maar amper wat je gedaan hebt. :ohmy::ohmy:

Even ter verduidelijking enkele foto's.

De rechter cilinderkamer zonder PE.
PC121388.jpg

De linker met PE.
PC121381.jpg

Krijg het sluitsysteem niet duidelijker op de foto.
PC121382.jpg

Hier zie je nog twee witte dingen die gelijk gemaakt moeten worden en een sluiting aangebracht.
PC121383.jpg

Onderzijde van cilinder.
PC121385.jpg

Eén van de twee drukvaten. Met PE. Kraantje moet nog aangebracht worden.
PC121386.jpg

Zelfde cilinder.
PC121387.jpg

En nu de andere cilinder en het drukvat nog afwerken. Daarna een kleurtje geven en plaatsen.
Maar er kruipt veel meer tijd in dan gedacht. :angry:
Je krijgt er wel wat voor terug :)
Maar zal toch blij zijn met de foto's achteraf, want veel kijkers gaan sommige dingen nooit opmerken (denk ik toch).

Tot volgende keer.

Erik.
 
Dat pe heb je toch maar mooi klein gekregen ! Ik heb ook ooit van die tie downs moeten maken op een Stuart M1A1 en dat was ook niet van de poes. Goed werk maat !
 
PC121388.jpg

De linker met PE.
PC121381.jpg

Krijg het sluitsysteem niet duidelijker op de foto.
PC121382.jpg

Erik,

Voor je verdergaat....
Het is veel mooier als je zoals ik heb gedaan, de deuren uit de plastik wegfreest en daarna de deuren zo laat verzinken in het verkregen gat.
Kijk maar eens naar die onderste foto, dit oogt niet natuurlijk. Nu heb je nog de kans om dit recht te zetten. Doen, zou ik zeggen.
Dit geldt voor die ronde deur in het midden en voor de vierkante.
 
Dominiek, ik heb gewerkt met een referentiefoto uit "Spoorwegjournaal"
En daar kan je zien dat de deurtjes toch op de kast liggen en niet echt verzonken zijn.
Vandaar mijn manier van werken.
En eens geschilderd zal het hopelijk het juiste effect verkrijgen.
In de PE-handleiding laat "Voyager" inderdaad het deurtje verzinken.
Maar ik ben aan het spoor en een echte dwarsligger hé.

Erik.
 
Of als je het niet ziet zitten om die vierkante deur er uit te frezen, dan kan je nog altijd een stripje styreen er rond kleven...
Deze bestaan in verschillende diktes... (of zelf stripjes snijden van dun plastic verpakkingen??)

Ziet er wel goed uit hoor , voor een loc zonder PE ;) :laugh:
 
Hé Modelbouwerke, het zijn wel de dwarsliggers die de sporen recht houden hé ;)
 
Maar ik ben aan het spoor en een echte dwarsligger hé.

Erik.

Zonder die zou ik dus niet iedere dag op de sporen kunnen rijden zie :P

Maar terug on topic ; hoewel ik dit type loc niet persoonlijk ken (hoewel ik ooit de kans heb gehad om er type opleiding voor te krijgen), lijkt het me inderdaad wel logisch dat het luik niet verzonken is.
Dit is meestal het geval bij dit soort toestanden, behalve wanneer het een luik betreft die heel wat druk te verduren krijgt.
 
Mannen (en vrouw(en)),
Foto's zeggen meer dan 1000 woorden en hierbij enkele foto's van 'the real stuff' Dat rechthoekig luik is van heel dunne staalplaat en ligt wel degelijk bovenop het stalen omhulsel boven het verdeelspruitstuk aan de verdeel-stoom-schuif (op de onderste foto zie je dit stuk zonder het kastomhulsel). Het ronde toegangsluik is eveneens van blik en dient om de isolatie en de overgang van de stoomschuif naar de cilinder na te gaan.
Die twee kleine ronde ringetjes op jullie modellen intrigeren mij. Ik kan op geen enkele foto van een BR52 die terug vinden (ook niet op de voorloper, de BR50).

De 'blikken' (of piesbakijzeren) luiken
_107-0757_IMG.jpg

_115-1502_IMG.jpg

Het spruitstuk boven de verdeelschuif (met stoompijp zonder mantel)::
_108-0858_IMG.jpg

Edit: Ik heb te vroeg mijn twijfels geuit over die twee ronde stukjes: op deze foto's zijn ze duidelijk te zien (waarvoor ze dienen??):

http://data3.primeportal.net/transp...ansichten/images/gesamtansichten_02_of_17.jpg

http://data3.primeportal.net/transports/hans-hermann_buhling/kessel/images/kessel_26_of_34.jpg


Op andere daarentegen zie je ze niet (foto's hierboven geplaatst) en bij deze (Reco) BR50:

http://data3.primeportal.net/transp...ansichten/images/gesamtansichten_08_of_17.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de mooie referentiefoto's Peter.
Vooral die derde, zo had ik ze nog nooit gezien.

Erik.
 
Zo aan de foto`s te zien hebben jullie nog wel wat details aan te brengen ;)

btw mooie foto`s waar iedereen wat aan heeft om een voertuig te verweren.

Ron
 
Zo aan de foto`s te zien hebben jullie nog wel wat details aan te brengen ;)

Zal 't gaan ja. :8
Zo gek ben ik (nog) niet.

Gisteren de schrik van mijn leven gehad.
Laat ik toch het onderstel uit mijn p***** vallen. :@:@ :angry: :angry:
Na inspectie bleek dat ik veel geluk heb gehad, geen schade.
Enkel een stukje PE dat terug op zijn plaats geplooid moest worden:8
Goed gelijmd zullen we maar denken.
Nog wat voortgeklooid met PE.
Morgen foto's.

Erik.
 
Goed bezig dus Erik, en nu niks meer laten vallen he, ik dacht dat ik de enige kl*j* was ! Prachtige referentiefoto's !!!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan