Hoofdsponsor

1/150 Karel doorman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch weer tof om uw mooie project zo te zien, en niet in de slooptoestand :D
Het komt wel goed, zal waarschijnlijk een jeweeltje worden na het zware sloop en verbeterende werk.

Veel sucses
 
Wel Rik hoedje af,voor uw doorzettingsvermogen en inzicht cute

Als deze plannen waarop je moet voortgaan er hetzelfde uit zien als die van de Trinidad, dan zijt gij alles behalve een gevorderd groentje wat je ook mag beweren.:rolleyes:


Eigenlijk zou men af en toe eens foto's moeten nemen van de plannen zodat de andere bouwers zien van welke kleine hoeveelheid informatie men een schip moet bouwen.

In ieder geval doe zo verder.

(Voor diegene die niet kunnen volgen : ik heb van Rik de tekeningen gekregen van de spanten en de kiel van de (Le santisima Trindad) een 140 gun spaans zeilbootje die ik RC wilde gaan maken, nu ik de plannen heb gezien is dit nog veel te moeilijk voor mij, daarom ga ik nu ook op zoek naar de bouwbeschrijving van Ocre of ander merk, misschien moet ik hier wel eens een off-topic bericht van maken.
 
Dank je wel voor de mooie woorden. :D Dat geeft moed zullen we maar zeggen. Dus weer een updatje. Ik heb de waaidekken uitgezaagd/freest, gesneden, gevijld en wat al nog niet meer. Maar het resultaat is goed. Ook gelijk een stom foutje gevonden. Dat was niet onherstelbaar in de oude situatie maar toch leuk dat het nu ineens goed is gegaan. Tekening lezen is een vak appart. Het feit is dat de achterkant van dit schip rond is en de tekeningen recht zijn. Hierdoor is het achteraanzicht getekend en moet het waaigat anders lopen dan ik zou denken. Dus aan de hand van foto's en de tekening de boel toch goed gekregen. :D

Maar goed foto's daar gaat alles om toch. :D

1_SANY1541.jpg
De nieuwe uitganspositie. Alles nog netjes strak en dicht.


Alles eerst afgetekend. Dan zeker zijn dat het netjes eruit gehaald kan worden. Ik heb hier echt uren over gedaan. Steeds maar weer uitgummen en overnieuw. Maar het is dus gelukt.

1_SANY1542.jpg
De situatie op de tekening. Aan de hand van deze tekening moeten we het doen. De vorige keer had ik de waaigaten gespiegeld. Dit blijkt niet het geval te zijn. De tekening goed bestuderen is een vak appart en moet echt grondig gedaan worden. Zeker als de tekeningen niet helemaal volledig zijn. De info die er op staat is vrij sumier, maar wel te doen. Dus de grijze cellen blijven gebruiken.

1_SANY1544.jpg
En dan gelukkig open. Nu zijn ze goed. Alleen nog afwerken.

1_SANY1545.jpg
Even een kijkje naar binnen. Hier moet ik nog iets op zien te verzinnen. Het zou leuk zijn wanneer hier iets meer te zien is dan een groot gat.

1_SANY1546.jpg
Dan de plateaus voor de diepte bommen. Er moeten nog railingen langsheen, uiteraard is dit een detail die pas komt wanneer ik de rest van de detail kan gaan aanbrengen. Ik ben nu bezig met alles strak af te werken. Dan kan straks de primer er weer over en kan ik verder aan de details. De romp is nog lang niet klaar. Er moeten nog allerlei buizen aan de huid aangebracht worden. Maar ook loosgaten geboord worden. Het lijkt dan wel een gatenkaas. Dan moet er ook nog een geschutsplateau aangebracht worden en ik weet inmiddels wat de korf aan de zijkant van het schip is. Het is een glijbaan. :D En die moet ook nog aangebracht worden. Dus nog heel veel werk alvorens ik aan het eiland kan beginnen. Het dek moet ook nog. :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weeral een knappe update en een zeer goeie herstelling Rik.

Die blauwe bus is dit de primer van Action die ik ook gebruik??
 
Dank voor het compliment. Die bus is idd van de action. U heeft een goed oog. ;)
 
Vandaag naar de action gereden en gelukkig heb ik zo te zien de juiste bussen bij (direct 5 bussen gekocht en 4 tubes snelplamuur(stond wel niet snelplamuur op ).Als deze zijn leeggesmeerd op de colin archer zal ze wel glad zijn.
 
Als deze zijn leeggesmeerd op de colin archer zal ze wel glad zijn.

Heb jij alle 4 die bussen op uw schip gesmeerd?????

Dat is volgens mij wel een beetje veel niet?
Ge moet anders eens zien aan polyesterplamuur te geraken, deze is ook goed om een schip in te smeren, deze snelplamuur is meer voor fijne afwerking.
 
Volgens mij bedoet hij dat hij de plamuur en de bussen als voorraad gekocht heeft. Anders zou hij de Colin van plamuur kunnen kleien. :confused:
 
Back on topic plz

Is helemaal waar. Het lijkt mij dat dit soort discussie's het beste verplaats kunnen worden naar off topic of tips en trucs. :D

Dus mijn vorderingen.

Wat heb ik nu gedaan. Wel gekeken naar eventuele beschadigingen in de verlichting na de verbouwing. Alles werkt gelukkig gewoon zoals het hoort. Dus ik ben blij. Toch voor jullie de plaatjes van het waaidek. Dit omdat er zulke mooie ideéen kwamen op het Nederlandse forum wbt de bouw aan het waaidek. Mijn idee dat ik heb is dat ik er iets in wil laten zien. Dan kunnen jullie mooi zien hoe de situatie van binnen is.

Maar eerst de werkzaamheden die ik tot nu toe weer heb mogen doen. Het is niet veel maar er ging toch best veel werk in zitten. Het plamuren vande kleinigheden. En natuurlijk weer een plateau voor de motorsloep. Er moet nu nog een plateau voor het lucht afweer komen achteraan. En daar ben ik nu mee bezig.

1_SANY1547.jpg
Het plateau. Weer gemaakt van sigaren kist hout. Is voorral gratis.
En zoals misschien goed te zien is, is dat er weer een beetje met plamuur gespeeld is. Alles goed strak als nieuw bouwen. Dan zien we wel verder.


1_SANY1548.jpg

1_SANY1549.jpg

1_SANY1550.jpg

Even een paar plaatjes van het waaidek, met verlichting kun je goed zien wat er binnenin zit. Dus met kleine dingetjes en met geduld kan ik best ver komen volgens mij. Maar dat zal de tijd volgens mij leren. Het is wel weer een uitdaging.

Morgen verder aan de afweergeschut plateau en dan de schroefassen maar weer maken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Had jij ook geen verdiep die je kon doen zakken en doen omhoog komen om de vliegtuigen op het dek te laden??
Zal dit ook met een motor aangedreven worden of hoe zal dit in zen werking gaan?
Ik had het eens ergens gezien, en vond het een knap werk.
Zal er ook een vangnet opkomen om de vliegtuigen tegen te houden?

Dan nog iets, die verlichting die aanheeft of een vliegtuig moet zakken of stijgen naar lings of recht uitwijken om te landen, dat gebeurt automatich hoor, dat is zo afgesteld omdat de vliegtuigen onder een bepaalde hoek moeten binnen komen, dus een wel bepaalde daalhoek en natuurlijk een heading, die heading word bepaald door de heading van het schip en berekend met de landingstrook.
Normaal zijn dit witte of rode lichtjes, 4 witte geven aan dat het vliegtuig goed zit, als er een rood lichtje brand dan moet het vliegtuig zakken bv en zo zijn er combinaties, ook kan het handmatig bediend worden door een kerel die juist naast de landingstrook zit en helpt kijken of de landing goed zit of de piloot helpt binnen loodsen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt Rik
 
Het klopt, ik ben helemaal in het begin bezig geweest om de liften werkend te maken. Maar ivm de detail en de schaal is dit niet echt mogelijk gehbleken. Dan moest ik de lift zo bouwen dat er een grote naad tussen dek en lift zou komen. Ook zijn er allerlei technische punten die erg lastig waren. Of juist heel duur. En vooral dat laatste zou dan voor mij persoonlijk een probleem gaan vormen.

Maar van die lampjes voor het vliegen, klopt helemaal wat u daar schrijft. Ik zal dit ook zo willen gaan uitbeelden. Maar het kan ook zijn dat ik een vliegtuig klaar maak om op te stijgen. Dat lijkt mij net iets mooier. Tenminste zo denk ik er nu over. Zover zijn wij nog lang niet. :D
 
Weer een hele kleine update. We zijn nog maar weer eens bezig met plamuren. Telkens wanneer ik iets nieuws aanbreng zal ik dit dus steeds weer moeten afwerken met plamuur. Dus ook maar weer schuren vanavond. Maar ik ben ook maar weer eens begonnen met het schilderen van de VIID sub. Dus daar kan ik even oefenen met vervuilen enzo. Dus dat ga ik straks ook met de KD doen als dit bevalt. Het is wel als een tussen stapje bedoelt, en dus moet het schuren maar even wachten. Dit ivm stof. ;)

Maar goed een fototje. Dan zien we gelijk of er weer een fototje in het topic verschijnt. :D

1_SANY1555.jpg
Een pateau voor een motorsloep. Reeds aangebracht en eindelijk geplamuurt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed bezig Rik
Plamuren en schuren, ik zie dat je er ook goed in bent, maar hoe meer we het doen hoe beter we worden.:rolleyes:
 
Geplaatst: Do 10 Apr, 2008 14:27 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

En nu heb ik toch echt een probleem, gaat alles met de Kareldoorman de goede kant uit. Veranderd er iets in mijn leven. Dit is niet erg. Maar wel voor mijn plekkie. Die is dus kleiner moeten worden. Mijn ega heeft daar ook een stukje van nodig, maar dan moest het blad korter. En dus geen plaats voor de Kareldoorman meer. Tenminste voor een aantal maanden. Ik ben dus nu een beetje aan het ruimen. Om toch nog iets over te hebben. Tja ik woon hier niet alleen hé.

Dus deze gaat nu even tot nader order de koelkast in. Ik zal nog wel eens aan de keukentafel werken er aan. Maar dat zal wel niet zo vaak zijn. Het punt is dat ik dit wel goed wil kunnen maken. De maat is zo groot dat ik hiervoor beter kan wachten dan nu te gaan klungelen. En dan mijn mooie resultaat minder mooi laat worden.
 
Tja Rik, we moeten nu eenmaal rekening houden met onze wederhelft, niet? Maar misschien is die 'rustpauze' goed om terug verse inspiratie op te doen, nog wat meer foto's en info te verzamelen die betrekking hebben om dit -toch wel mooie- projekt.
Eens je dan terug kan herbeginnen zal dan alles terug weer goed van pas komen.

Je kan misschien ook van de gelegenheid gebruik maken om aan de keukentafel aan een kleinder projektje te beginnen?


Gr. Droop
 
Ja droop, maar niet aan de keukentafel. Dat is nu net het probleem, ik heb ook kinderen die deze tafel gebruiken na het eten. Huiswerk enzo. Dus dan alleen als niemand deze nodig heeft. ;)Dus wanneer ik genoeg tijd heb kan ik de KD er wel bij pakken. Moet alleen even naar boven om haar te halen.

Maar het nieuwe project is aan het ontdooien. ;)Ik hoop morgen op foto's vanavond zal waarschijnlijk niet lukken. Maar we weten nooit hoe een koe een haas vangt. Toch?:D
 
Aha... toch een nieuw projekt.

Ik ben nu al reuze benieuwd. ;)



Droop
 
Jawel en dan wel kleiner he. Ander schiet het niet op. :eek:
En het heeft zeilen. :D Is ook van hout. En het wordt misschien een samenbouw. :D:D
 
Rik, gij doet dat verkeerd cute

Al de tijd die er nu vrijkomt besteed je aan de vrouw.

De eerste week is ze dolgelukkig ;)

De tweede week krijgt ze op haar zenuwen van al uw aandacht en het feit dat ze niks meer alleen kan doen :confused:

En de derde week is uw hoekje terug opnieuw ingericht door haar en smeekt ze op haar blote knien om aub door te doen aan de KDM.


PS. Laat mij weten of het gelukt is kan ik mijn wackowacko goede raad wackowacko later misschien ook eens uitproberen.

In ieder geval veel plezier met je volgende opdrachten :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan