Hoofdsponsor

1/150 Karel doorman

Status
Niet open voor verdere reacties.
het zou bijna zonde zijn als het niet rc word dan kan nick er zelvs met de aluette op landen :laugh:

ziet er een raar stuk hout uit rik wat voor soort hout is het ijgelijk ? want het ziet er uit als een betonnen plaat
 
180420102163.jpg


Hierbij moet ik toch echt aan de film "The Fog " denken....

Ron.
 
Idd the fogg. :)

Wat voor soort hout het is weet ik niet, maar het moet haast wel een tropisch hardhout zijn. Het weegt als beton maar als je het schuurt is het rood.
Het hout heeft jaren in het water gelegen, vandaar dat ik het gejut heb langs het water aangespoeld. Het hout zinkt ook. :)
 
als huisschilder neem ik voor rood en geel altijd grijs als ondergrond,geeft de beste dekkingskracht
 
Yvan, idd grijs is het beste hiervoor. Dat klopt helemaal. Maar ik heb nu de overweging gemaakt om een laagje extra te doen en dan geen nieuwe verf te hoeven aanschaffen. Ik heb nl nu andere verf omdat dit nogal grote vlakken zijn die geschilderd moeten worden.

Modelbouwerke, dat zou best eens pokhout kunnen zijn. Dat is ook rood. Net even zitten googlen.
Weegt zwaar, misschien wel te zwaar, de Kareldoorman weegt ook al zo zwaar en het telt wel heel erg op zo. Ben er nog niet helemaal uit.
 
Poeh he. Ik ben er uit wat voor soort hout het is. Het Betreft dus Pokhout. Van dat duurzame langzaam groeiende rood achtige hout. En vaak van illigale kap. Nu is deze plank gejut dus ik kan daar niet zo veel aan doen, maar ik kan helaas niets met het gewicht. Jammer zullen we maar zeggen. Maar toch even een andere oplossing zoeken. Heeft iemand een appart idee? Er moet wel een stroomdraadje door kunnen lopen en weg gewerkt worden. Ik houd er niet van om een stroomdraadje te zien. :)
 
Rik,
De standaard van Karel doorman.
Hij zou moeten in het grijs zijn, minder zwaar wegen en een electrische draadje kunnen verbergen.
Ik dacht aan paddock hout. Een diepe rode kleur...........maar,
het is een houtsoort die met de jaren natuurlijk vergrijst. Poorten en tuinhuisjes uit betere kwaliteiten met een naturelle grijswaarden zijn zeker 90% uit paddock.
Misschiens is dit de oplossing voor een sierlijke standaard.
Groetjes
Ward
 
Ward, thanx.... Maar paddock is toch ook zeer zwaar?? Tenminste dat is wat ik weet hiervan...
We kijken nog even rond, dank voor de suggestie, maar het kan ook totaal iets anders zijn, zit gewoon even vast hiermee.
 
Ward, thanx.... Maar paddock is toch ook zeer zwaar?? Tenminste dat is wat ik weet hiervan...
We kijken nog even rond, dank voor de suggestie, maar het kan ook totaal iets anders zijn, zit gewoon even vast hiermee.

Nee,hoor Rik
het is zeer lichte houtsoort.
Als je komt naar de ledendag, zal ik een stukje meebrengen.
'k ben bezig een nieuw tuinhuis te bouwen, en de buitenwanden zijn uit paddock.
ik weet alleen dat dit houtsoort binnen enkele tijd niet meer te verkrijgen zal zijn in balken. Alleen in planken van 2cm dikte.
Kijk gerust verder naar andere mogelijkheden, Rik
groetjes
Ward
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan