Hoofdsponsor

1/20 Onze nieuwe vloot de SC-20 en de SC-35 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mijn-kotter

Guest
Hallo allemaal

Wij zijn op dit moment weer begonnen met meerdere projecten. Wij willen jullie de grootste projecten laten zien, het is de bedoeling om deze projecten nog dit jaar varende te krijgen.Het gaat om twee eurokotters de SC-20 Wikingbank en de SC-35 Jacob senior schaal 1:20 de schepen worden volledig werkend.En zullen tot onze eigen vloot gaan behoren.
Daarnaast zijn we nog met enkele boten aan het bouwen waarvan we zo nu en dan ook wel wat laten zien.
Dit zullen worden de BRU 33 en de Bart-jan een slepertje van vergane glorie die nu dienst doet als pleziervaartuig.
Ook zijn we begonnen met een Zuiderzee botter dit is weer eens een andere techniek,uit 1912.

Hier volgen de eerste foto's van de SC schepen.
We bouwen ze ongeveer gelijktijdig op vandaar dat we ze plaatsen als 1 bouwproject .

Hier de gehele vloot van de SC- die we gaan bouwen alleen beginnen we met de 2 grotere kotters daarna zullen de kleine statische modellen volgen.

kottters4.jpg

IMG_7811.jpg

IMG_7809.jpg

IMG_7825.jpg

IMG_7825.jpg

IMG_7823.jpg

IMG_7822.jpg

IMG_7815.jpg

IMG_7814.jpg

Zoals jullie kunnen zien zijn we hier alweer even mee bezig en begint het alweer op een kotter te lijken
Deze foto's zijn van de SC-35 daar zit inmiddels het bakdek in en staan de masten en gieken overeind.
Bij de SC-20 zijn we iets minder ver daar zit het bakdek eral wel in en zijn we begonnen met het stuurhuis inplaats van met de masten.
Als we foto's plaatsen zullen we erbij zetten om welke kotter het gaat.

Vriendelijke groet
Ron en Antje
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat gaat nogal vooruit daar en dan een hele vloot klaar krijgen nog dit jaar :D jullie zullen niet veel slapen deze zomer en zonnen in de tuin zal er ook niet inzitten 8)

veel suxses met de bouw van de vloot
 
Veel plezier met de bouw. Het ziet er toch weeral heel mooi uit ;)
 
Zo, jullie hebben niet stil gezeten.

Denk je wel aan je gezondheid? Daarvoor moest je zelfs verhuizen weet je nog? :unsure:

Beter rustig aan. Dan straks problemen. (Rik die zich toch altijd zorgen maakt over medebouwers.)

Toch wel een heel gaaf project zo. Een hele vloot nog wel. :-|

Alvast veel plezier met bouwen. En lekker veel plaatjes he. :P
 
Hey Ron en Antje,

Blij dat jullie er terug bij zijn en hoé!

Dit beloofd hier een niet te verwaarlozen project te worden maar zoals gewoonlijk zal het weer iets prachtigs worden.

Ik kijk al uit naar het vervolg. ;)



Droop
 
hallo allemaal

Alweer bedankt voor de eerste reacties ,wij zullen op iets minder hoog tempo bouwen dan voorheen, en hopen toch echt ook van onze nieuwe tuin te mogen genieten deze zomer ,ook al moet alles hier even weer wennen de planten en struiken hebben inmiddels zo goed als hun plek weer gevonden.
En ondanks dat ze binnen een jaar twee van grondsoort en plek gewisselt zijn lijken ze wel aan te slaan.
Wij hebben een redelijke grote tuin zowel voor als achter.
Voor hebben we reeds een vijver gemaakt en achter enkele zitjes en speelplek voor de jongste ook hebben we nu kippen en een konijn.
Tot zo ver even wat we hebben en nu wat wat we de aflopen dag hebben gedaan
Zijn bezig geweest met de SC-20 daarvan is het stuurhuis gemaakt.
Dit is gemaakt van polystyrol plaaten van een dikte van 2.5mm
Heb de ramen met een frees uit gesneden en daarna het het glas erin gezet.

Hier volgt een foto overzicht van de gedane zaken
De romp van de SC-20
IMG_8699.jpg

Het uit tekenen van de ramen
IMG_8698.jpg

Overzicht stuurhuis met begin interieur
IMG_8706.jpg


IMG_8707.jpg

overzicht stuurhuis buitenkant
IMG_8710.jpg

Wij hebben in deze twee kotters net als toen bij de NG-15 een waterbasin gebouwd.
In deze kotters zitten wel degelijk kleine verschillen zodat niet alle 4 de kotters precies gelijk zullen zijn
Er zit verschil in het berghout ,in de stuurhuizen en ook de blokken zijn verschillend en zelfs het vissen gaat niet op iedere boot hetzelfde.
daarover komt in de loop van de tijd wel meer informatie dan zullen de verschillen ook beter zichtbaar zijn.

Vriendelijke groet Ron en Antje
 
Wij hebben in deze twee kotters net als toen bij de NG-15 een waterbasin gebouwd.
In deze kotters zitten wel degelijk kleine verschillen zodat niet alle 4 de kotters precies gelijk zullen zijn
Er zit verschil in het berghout ,in de stuurhuizen en ook de blokken zijn verschillend en zelfs het vissen gaat niet op iedere boot hetzelfde.
daarover komt in de loop van de tijd wel meer informatie dan zullen de verschillen ook beter zichtbaar zijn.

Vriendelijke groet Ron en Antje
Dit prikkelt in ieder geval al m'n nieuwsgierigheid. ;) :)


Droop
 
Hallo allemaal

Wij zijn weer iets verder met het stuurhuis zo hebben wij de slaapgedeelte van de schipper er aan gebouwd en de dak rand zit er op
Hier een paar foto’s


IMG_8723.jpg


IMG_8722.jpg

IMG_8720.jpg
IMG_8719.jpg
IMG_8718.jpg

gr ron
 
IMG_7814.jpg

waarom zit er van die PUR-schuim in de romp??
 
hallo luc

die pur is voor op vulling om de accu vast te zetten ik doe meestal een plastic zakje om de accu dan zet ik hem op zijn plaats waar ik hem wil hebben
dan de pur uit laten drogen enn afsnijden.zo heb je altijd een goeie plek om je accu neer te zetten en staat ie altijd stevig.

gr ron
 
Hey Ron en Antje,

Fijn dat jullie terug zijn ^^

Dat zijn hele mooie schepen die in jullie werf gaan gebouwd worden. Weer een verslag om van te smullen :)

Groeten, Pascal alias "Wet Sellery" ^^
 
hallo luc

die pur is voor op vulling om de accu vast te zetten ik doe meestal een plastic zakje om de accu dan zet ik hem op zijn plaats waar ik hem wil hebben
dan de pur uit laten drogen enn afsnijden.zo heb je altijd een goeie plek om je accu neer te zetten en staat ie altijd stevig.

gr ron
Goeie techniek! Daar was ik zelf nooit opgekomen. ;)


Droop
 
hallo allemaal

we hebben de schoorsteen er op gebouwdt :8
nu de details nog het begint al een goed geheel te worden
hier een paar fotos van het resultaat tot nu toe


IMG_8729.jpg

IMG_8730.jpg

IMG_8731.jpg


gr ron en antje
 
Terug mooi werk van jullie hand maar ik geloof dat er in de hoogste versnelling gewerkt wordt, niet? :D

Wat een tempo zeg!





Droop
 
Hallo allemaal

Nu een kleine update ik heb de randen afgewerkt met halfrond van evergreen.
Ik heb hier vaak vragen over daarom Voor de liefhebbers onderons een kleine uitleg
Ik begin met het halfrond te buigen door korte buigende bewegingen met de vingers,hierdoor krijg ik de bocht die ik wil let wel op ik hou het halfrond goed vast tussen de vingers en buig het halfrond in de richting die ik hebben wil dit doe ik bij elke bocht tot ik een frame heb die bijna past

Nu smeer ik ruimuit lijm op de rand waar het halfrond moet komen en breng het halfrond aan op sommige plaatsen doe ik wat extra lijm zo dat het goed samen smelt

Als het allemaal goed zit dan kan ik de rest er bij weg snijden

En dan is dit het ruwe eind resultaat .

IMG_8733.jpg

IMG_8738.jpg

IMG_8739.jpg

IMG_8740.jpg

IMG_8741.jpg

IMG_8742.jpg

gr ron
 
ziet er strak uit ron presies of het niets is :wub:
 
Hallo allemaal

We zijn dit weekend weer naar louwerhoog geweest om weer wat foto’s te maken
En ze waren net bezig om de neten om te wisselen van alle 4 schepen leuk om mee te maken
En toen ze klaar waren met de SC-35 hebben we een bakje koffie gedronken en een visje gegeten .aan boord van de SC-35 dat noem ik nog eens een dagje uit hel tof daar kan geen vakantie tegen op.8):wub:
Nu terug naar de bouw van onze SC schepen
We hebben het stuurhuis nu gedeeltelijk geverfd dit is het heerste resultaat

IMG_8899.jpg

IMG_8905.jpg

IMG_8904.jpg

IMG_8903.jpg

IMG_8902.jpg

IMG_8901.jpg

IMG_8900.jpg

we zijn er nog lang niet maar het gaat de goede kant uit8)

mvgr ron en antje
 
:D ik zou zeggen dat ziet er stak geschilderd uit ,maar dan zou ik natuurlijk liegen ;) ik snap wel dat er nog een likje verf overkomt en het er allemaal wel strak uit gaat zien. maar ik zou graag eens weten warom gebruiken jullie geen ab voor dit werkje ? lijkt mij in iedergeval makkelijker .
 
hallo amazone

ja het zou allemaal wel strak worden hoop ik:-$

wat is ab eigenlijkwacko

mvgr ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan