Hoofdsponsor

1/20 Onze nieuwe vloot de SC-20 en de SC-35 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal

Ik heb tussendoor nog wat foto’s gemaakt van de vorderingen er moeten nog een paar onderdelen op dus ga ik maar weer veder bouwen8)

P’s als je messing draad doorknipt met een kniptang dan moet je er goed om denken de stukjes die je af knipt schieten hard weg en kan bijvoorbeeld in je ogen komen om aan te geven hoe hard het gaat . zo’n stukje vloog door het raam van het stuurhuis :( dus dit moest gerepareerd worden :wacko:

IMG_9464.jpg

IMG_9466.jpg

IMG_9469.jpg

IMG_9471.jpg


IMG_9472.jpg

IMG_9468.jpg

gr ron
 
hmm netjes gesoldeert ron en een heel werkje zo te zien wel spijtig van de ufo die door de ruit ging . herstellingen aan een nieuwe boot zijn nooit plezierig maar soms moet het wel.

bouw ze ron het komt dik inorde
 
ja amazone het hoord er bij dat is de hobby 8) ik hoop dat je het snel kan oplossen van de lekkage ik heb de raam al weer klaar8)

gr ron
 
Hallo allemaal

Ik heb de twee ladders aan de portaalmast gemaakt en om deze ladders te maken heb ik een hoek profiel van aluminium gebruikt als mal zo kon ik de ladder goed neer leggen en dan soldeerden ;)

IMG_9474.jpg


IMG_9475.jpg

gr ron
 
Hi Ron,

Het is weer heel knap wat ge hier laat zien. Mooie uitleg over het soldeerbranden en heel mooie details. Het blijft bijzonder leuk om de bouw van uw kotters te volgen, telkens als ik naar de foto's kijk, ontdek ik weer een nieuw detail ^^

Puik werk.

Groeten, Pascal "Wet Sellery"
 
Mooi werk Ron!

Maar hier en daar zie ik aan de reling nog wat soldeerbolletjes gangen.
Je kan die gemakkelijk verwijderen door die met een heet boutje te laten smelten tot ze aan de bout blijven kleven. Boutje afvegen en op naar het volgende bolletje. ;)




Droop
 
zoals altijd interresant om te volgen
 
Hallo allemaal

Ik heb de schoorsteen van de garnalen ketel erop gebouwd een leuk klusje :8

IMG_9497.jpg

IMG_9498.jpg

IMG_9499.jpg

gr ron
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeer mooi allemaal Ron en Antje!
Jullie schepen zijn van een hoogstaand nieveau hoor!

Hoe zit het eigenlijk met de ramen? Ik zie dat er maar enkele open zijn en anderen nog dicht. Is dit om een bepaalde reden?
 
De reden is dat antje het stuurhuis nog een keer moest schilderen en het gemakkelijker is om rond de ramen te schilderen als de tape er nog op zit.
Het raam wat open is,is een raam wat niet mee wou werken bij het plaatsen en de andere is een schuifraam.


Gr ron

Hoe zit het eigenlijk met de ramen? Ik zie dat er maar enkele open zijn en anderen nog dicht. Is dit om een bepaalde reden?
 
Dat ziet er allemaal weer goed uit.

Die schoorsteen, daar heb je van die bochtjes voor gebruikt. Welke zijn dit? Is dit van gasfitting of echt voor modelbouw?

Moeilijk om de maat te schatten zo.
 
dag ron
de schoorsteen,zijn dat fittings van ongeveer een 12 tal m/m
en zit ge dan nog op schaal.
op de foto is het net of ze zijn even dik als het portaal
ik kan er natuurlijk naast zitten
maar niet tegen staande weer knap werk
groetjes,ronny
 
De reden is dat antje het stuurhuis nog een keer moest schilderen en het gemakkelijker is om rond de ramen te schilderen als de tape er nog op zit.
Het raam wat open is,is een raam wat niet mee wou werken bij het plaatsen en de andere is een schuifraam.


Gr ron

Hoe zit het eigenlijk met de ramen? Ik zie dat er maar enkele open zijn en anderen nog dicht. Is dit om een bepaalde reden?

Ach zo! Het is enkel tape dat er overheen is, ik dacht dat het nog plastic was dat je nog moest wegsnijden. Ik heb weer goed gekeken :wub:
 
Hallo

Dit zijn buisjes van de waterleiding de bochten en ook het rechte werk.
En het is allemaal 12 mm (roodkoper)90 graden bochten.


Dat ziet er allemaal weer goed uit.

Die schoorsteen, daar heb je van die bochtjes voor gebruikt. Welke zijn dit? Is dit van gasfitting of echt voor modelbouw?

Moeilijk om de maat te schatten zo
 
dag ron
de schoorsteen,zijn dat fittings van ongeveer een 12 tal m/m
en zit ge dan nog op schaal.
op de foto is het net of ze zijn even dik als het portaal
ik kan er natuurlijk naast zitten
maar niet tegen staande weer knap werk
groetjes,ronny

Het klopt dus inderdaad dat het 12 mm is(de schoorsteen) en ze zijn niet even dik als de portaalmasten die zijn 18mm
Dat is dus gezichts bedrog denk ik.
En het zal toch naar ik aan neem op schaal zijn het komt van de tekening en is op dezelfde manier omgerekend als de rest;)

groet ron
 
dag ron en antje
ik heb nog even het verslag over lezen,
en ik moet toe geven dat het inderdaad
om gezichts bedrog gaat.
ron dit is zeker niet als negatieve kretiek bedoelt hoor
als er iemand op de hoogte is van kotters en de bouw in model
dan zijn jullie het wel
groetjes,ronny
 
Hallo allemaal

Ik heb de schoorsteen op het stuurhuis gemaakt van 15mm roodkoper buis met een messing deksel het is de bedoeling dat heer straks rook uit komt en dat het klepje open en dichtgaat

Veder heb ik het blok voor op het bakdek gemaakt van messing om de standers wat dikker te maken en wat detail te geven heb ik wat permanent repair van bison gebruikt dit is op epoxy basis het is een staaf met een binden en buiten kern hier kun je een stukje afsnijden dat stukje kun moet je dan kneden tot het een egale kleur is dan moet je het aanbrengen en kun je het in model boetseren (drukken en knijpen) net als klei het is vrij snel droog binnen een paar minuten


15-1.jpg

14-1.jpg

13-1.jpg

12-1.jpg

11-1.jpg

17-1.jpg

18-1.jpg


Dit is permant repair het leuke goedje waarmee je kan boetseren.
16-1.jpg

gr ron
 
Hoi Ron,

ziet er een mooi verslagje uit!
je gaat er als een speer vooruit, en dan ook de permant repair misschien ook eens uit proberen vooral om wat reparaties te doen!
Goed bezig hoor.
 
Hallo Allemaal

Vandaag begonnen met de elektronica erin te bouwen ,eerst het hele huis bijna over hoop gehaald want ja na 2 verhuizingen is toch niet alles direct weer terug te vinden.
Het is me gelukt op één ding na de lader van mijn zender dus daar hebben we vandaag dan toch maar een nog een nieuwe voor gehaald.
Ik heb de servohouder geplaatst ,de motor een speed 720 torque ,vaarregelaar,en even getest alles liep.
Nu ga ik nog de vaarregelaar en de ontvanger een vaste plek geven,en de servo aan sluiten.
Ook tussen deze foto’s zit nog even het beeld van de onderkant van het schip waar weer de inlaat van ons waterbasin zit.
Deze kotter zal dus weer geen zwaar gewicht worden .
IMG_9560.jpg

IMG_9561.jpg

IMG_9566.jpg

IMG_9567.jpg

Dit is de ingang van het waterbasin aan de onderkant van het schip

IMG_9568.jpg

Hier moet je onder gaan staan als ik hem uit het water haal
:)::)::):

Overzicht van het slachtveld als de kotter weer even helemaal gestript is;)

IMG_9573.jpg


gr ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan