Hoofdsponsor

1/20 Onze nieuwe vloot de SC-20 en de SC-35 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal

Ik heb een kabelgoot gemaakt waar de hydroliek doorheen loopt en het hek achterop de kotter gemaakt van aluminium

IMG_9096.jpg

IMG_9097.jpg

IMG_9098.jpg

IMG_9099.jpg

IMG_9100.jpg

IMG_9101.jpg

IMG_9102.jpg

dit is de spoelerij van de mosselkotter die we ook aan het bouwen zijn

IMG_9104.jpg

het is nog wat ruw bouw maar begint er op te lijken denk ik ;)8)

mvgr ronen antje
 
inderdaad,zelfs de krab voelt zich thuis
 
ja luc zelfs de zeemeeuwen landen op het achterschip:huh::D:D:D
IMG_9109.jpg

mvgr ron
 
Hey Ron,

Ziet er ingewikkeld uit met die motor, winch en dergelijke. Kunt ge met dit model ook echt vissen ?

Leuk die krab en zeemeeuw ^^

Groeten, Pascal "Wet Sellery"
 
ja pascal als de kotter klaar is kan ze vissen alles zal gaan werken

die zeemeeuw en krab heb ik gesneden uit kunststof en zijn nog niet helemaal klaar dit was de heerste keer dat ik dieren gemaakt heb best moeilijk

mvgr ron
 
die zeemeeuw en krab heb ik gesneden uit kunststof en zijn nog niet helemaal klaar dit was de heerste keer dat ik dieren gemaakt heb best moeilijk

mvgr ron
Zo'n vliegend vogelbeest zoek ik nu ook reeds de gehele tijd om op de EV05 te zetten.
Mooi gemaakt hoor Ron.

Als je nog eens zo'n meeuw maakt, kan je dit dan eens van dichtbij laten zien hoe je dit doet? ;)



Droop (die in alle stilte van dit draadje geniet. )
 
hoi,ron en antje
kotters eens mijn vakjargon.
eens ge er op verliefd ben tja
dan is het voor het leven he ron;)
maar wat jullie nu bouwen word weer toppi.
ron alleen niet te strak af lakken hoor
het zijn nu een maal kotters en dat
vind ik persoonlijk het mooist
eens de zeehond klaar bouw ik nog enkel
kotters en trawlers
de groetrjes,ronny
 
Ja luc een zeemeeuw op een kotter hoort er gewoon bij ;)
Het maken van een zeemeeuw als ik nog een ga maken zal ik er een kort verslag met foto’s van maken. Maar eerst een korte uitleg .

Het principe is vrij gemakkelijk daar in tegen is de meeuw op zich zelf best pittig ik heb gekeken naar de vorm van het lijf en de vleugels
De romp met het hooft heb ik op een stukje kunststof 2.5 mm dik getekend en uit gesneden op beide kanten een stukje kunststof 2.5mm gelijmd dit in model gefeild van foto’s.

Gr Ron
 
Ja Ronny
Ik weet het eenmaal je hart verloren aan een kotter kan je er ook geen afstand weer van doen.
Ik ben ook helemaal bezeten van de kotters,al vanaf dat ik een hele kleine jonge was.
Ik bouw ook het liefst alleen maar kotters,mijn vrouwtje wil nog wel eens iets anders tussen door bouwen ,al is die haar liefde voor de kotters ook groter dan voor andere schepen ,komt dus mooi uit.
Alleen mijn vrouwtje is iets meer creatief en maakt meerdere dingen die met de zee en de kotters te maken hebben.
Wat dat betreft vullen wij elkaar prima aan.
En je hoeft je geen zorgen te maken er is geen kotter van ons die er te netjes uit het zijn werk schepen en geen luxe jachten.
Dus ook zal dit keer de roest en de slijtage niet ontbreken .


Groet ron
 
Hallo allemaal

Ik heb het stuk tussen het stuurhuis en de zijkant van het achterdek gemaakt

Dit deel is krom en ik wou graag vertellen hoe je dit kunt doen deze techniek kun je ook voor het stuur huis gebruiken ik heb voor dit deel een strook kunststof gesneden in de breedte die ik nodig heb en een strook van een centimeter toen heb ik de strook van een centimeter aan de binnenkant van de brede strook gelijmd en gelijk in model gebogen als dit droog is blijft het in de vorm waar je het in gebogen hebt zie foto’s

IMG_9201.jpg

IMG_9203.jpg

IMG_9204.jpg

IMG_9207.jpg

IMG_9208.jpg

mvgr ron
 
zeer netjes ron. maar kun je deze niet met een haardroger opwarmen en dan over een mal plooien ( glazen pot of iets dergelijks ) of heb jij een andere' plooi techniek ?
 
Hallo amazone

Het plooien of buigen van kunststof zo als polystyrol wat ik gebruik kun je door het te verwarmen met heet water of vuuraansteker goed plooien maar dit gaat op gevoel
met een föhn werkt het niet goed is vaak te heet en een haarföhn is niet heet genoeg je kunt wel met een mal werken en dan het kunststof verwarmen en dan over een mal buigen maar dan moet het kunststof in een frame vast die gaat dan in de oven en als het kunststof begint door te hangen haal je het uit de oven en trek je het over de mal of je kunt het vacuüm trekken maar dit kijkt heel nou. niet echt voor beginners:(

Deze methode vind ik het makkelijkste puur omdat je met dun kunststof 1mm of 1.5mm werkt wat goed buigt en je kunt met meerdere lagen werken om de juiste dikte te krijgen en je hebt geen warmte nodig het werkt altijd je zou een mal kunnen gebruiken om de juiste vorm te krijgen .;)


Mvgr ron
 
Hallo allemaal

Het gaat lekker met het bouwen ik geloof dat ik weer de oude ben :D
Nu de draad lijder van het centerblok gemaakt en de steunen van de netrol houder 8)

de lijn beglijder in aanbouw
IMG_9209.jpg

de ophanging van het centerblok en de draad gelijder
IMG_9210.jpg

IMG_9213.jpg

de steun paal
IMG_9214.jpg

het totaal beeld
IMG_9215.jpg


mvgr ron
 
knap :-)
I like it

Mooi hoe je het er zo realistisch doet uitzien.
 
Bedankt voor de complimenten Ratticus


Ik heb het hekwerk op het achterschip gemaakt dit is het resultaat van een kant
IMG_9262.jpg

IMG_9265.jpg

Nu de andere kant het hekwerk nog en dan veder met de portaalmast op het voorschip
Dat wort Solderen en slijpen:)):):

dit moeten de portaalmast en de gieken worden :wacko:
IMG_9263.jpg

mvgr ron
 
Veel succes met de portaal, Ron.
Dit is nu het serieuze werk, niet? ;)



Droop
 
veel suxes met het solderen ron 8) zoon dikke buizen dat doe je tog niet met een soldeerbout of wel ?
 
Hallo amazone en de rest natuurlijk ook

Nee ik ga niet met een soldeerbout solderen,hier gebruik ik een soldeer brander voor.

Dit is hoe ik het doe ik snij eerst alle buizen en plaatjes messing
op maat het solderen werkt als volgt je maakt het te solderen deel goed schoon door het te schuren dan set je de delen in elkaar met een klem nu wat soldeervet op de plaats waar je wil solderen nu maak je de te solderen deel heet zo heet dat het soldeer op de te solderen delen smelt zonder de vlam.

IMG_9295.jpg

IMG_9292.jpg

IMG_9263-1.jpg

IMG_9266.jpg

IMG_9288.jpg

IMG_9289.jpg

IMG_9293.jpg

IMG_9294.jpg

IMG_9305.jpg

IMG_9291.jpg

IMG_9298.jpg

IMG_9303.jpg


Gr ron
 
dag ron en antje
dat is nu eens het betere werk met de brander kom ge veel sneller op temperatuur
wat op relatief groote stukken het soldeerwerk ten goede komt
en niet rommelen met de bout
okee,soms is een bout ook handig voor de kleinere stukken
word zeker een machtig vaartuig
groetjes,ronny
 
Laatst bewerkt:
thx voor deze uitleg ron en mooie plaatjes natuurlijk, ik kijk weral uit naar de volgende ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan