Hoofdsponsor

1/20 Onze nieuwe vloot de SC-20 en de SC-35 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt Dominiek voor de info
Nu kan ik amazone goed antwoorden .

mijn vrouw schildert meestalen die mag graag met een penseel werken maat 3 of kleiner wacko dat doet ze echt heel mooi daar kan de airbrush niet tegen op .8)
ik werk het liefst met de airbrush maar de compressor is stuk:(
Dus ik schilder nu ook met een penseel maat 3 :O

Als ik een nieuwe compressor heb dan gebruik ik de airbrush voor de details
Zoals roest en roet sporen :$

mvgr ron en antje
 
ron en antje ik twijfel er geen seconde aan dat dit allemaal goed komt 8)

zolang je maar binnen de lijntjes kleurt :D
 
Zo te zien lukt dat aardig met binnen de lijntjes kleuren.

Maar ook hebben jullie de turbo er weer goed op staan :O Man wat gaan jullie weer hard.

Hoe ga je de vloer nu maken. Ga je daar ook echt iets in leggen of schilderen.
 
de muren zijn zeer mooi geschilderd, mooi effect net echt hout.
 
Hallo
Ondanks de warmte houden we het tempo redelijk vol ,de vloeren gaan we gewoon schilderen.
Misschien komt daar morgen wel foto van.
gr ron
 
:laugh: zwijg me erover ron ik stont presies in de sauna te werken in plaats van een schop 8) als de hitte zo blijft aanhouden denk ik dat ik snachts ga werken ,dan is het opzen minst tog wat frisser
 
Het is hier ook een sauna,en mijn picasso komt volgende week weer werken die heeft het nu druk met haar eigen werk als taxichauffeur en heeft vanaf volgende week vakantie dan komen de kleuren ook weer iets beter tussen de lijnen:D

Groet ron
 
Mooi schilderwerk, ziet er weer allemaal prachtig uit.

Bedankt voor de duidelijke uitleg over het aanbrengen van de halfronde strips Ron ^^

Groeten, Pascal
 
Hallo allemaal

Bedankt voor de complimenten


We zijn een klein stukje verder met de bouw, even op de computer foto’s bewerkt van het echte stuurhuis,daar hangen foto’s die ook in het model moeten.Dus achter de computer foto’s die aan de wand hangen selecteren en kopiëren na een 10x15 foto dit doe ik altijd als er foto’s of schilderijen in het stuurhuis hangen.als je weet hoe groot een foto is dan kun je die verkleinen naar de grote die je nodig hebt daarom 10x15 fotopapier als een foto in het echt 20cm x30cm is en het model schaal 1:20 is dan moet de foto in het model 1cm bij 1.5cm worden dan kun je die over het papier verdelen in dit geval zou de foto er 10 keer in passen zowel in de hoogte als breedte dus nu weet ik hoe groot ik de foto moet afdrukken daarna uit het papier knippen en in het stuurhuis plakken.
Veder heb ik en deel van de bedieningspaneel gemaakt

IMG_8917.jpg

IMG_8916.jpg
 
Die schipper hout wel van luxe als ik dat zo zie. Met zo'n notenhouten interieurtje. :O

Ziet er goed uit hoor. En idd, zet picasso maar lekker aan het werk in de vakantie. Maar niet te veel he. Ook rust houden. Anders gaat het straks mis en kleurt ze overal waar het juist niet moet. :unsure:
 
Hallo rik

Ja vast wel rik :D
luxe op de kotters. Kotters zijn bijna allemaal nog klassiek gebouwd met veel hout .;)
ik zie het als een combinatie van het luxe van tuis en het praktische van de werkvloer elegant samen gevoegd dat maakt een kotter zo mooi. 8)

Mvg ron
 
Hallo allemaal

We hebben het stuurhuis bijna klaar dit is het resultaat tot zo ver

IMG_8925.jpg

IMG_8923.jpg

IMG_8921.jpg

mvgr ron
 
Zeer mooi hoor, net echt !

Ik hoop dat je niets ga beschadigen bij het openmaken van de ramen.
 
Hallo allemaal

We gaan nu veder met de casco van de SC-20 het stuurhuis is tot zover klaar we hebben nu het lierhuis er op gezet zo nu kan het stuur huis op het schip en ziet de SC-20 er zo uit


hier het casco zo als we haar al hadden gebouwd
IMG_8699.jpg

dit is zo als ze er nu uit ziet
IMG_8971.jpg

IMG_8970.jpg

zo nu eerst het lierhuis afwerken en dan de masten maken

mvgr ron en antje
 
achter dek

Vandaag bezig geweest om het achter dek op de SC-20 te plaatsen.
Gezien die enigzins rond loopt heb ik deze met polyesterplamuur aan gesmeerd en dit weer in model geschuurd.
Waarna ik deze in de verf heb gezet.

IMG_8972.jpg

IMG_8973.jpg

IMG_8974.jpg


Inmiddels ben ik begonnen met de achter mast waar de net rollen in komen
En onder tussen bouwen we ook nog een ander schip er bij tussen door.

Hier een foto van het andere schip ;)

IMG_8975.jpg8)


Gr Ron en Antje
 
maak je hem wel met een hele lier de sc20 ligt hier in den oever met de lier stuk groet davy de greef
 
ja davy

mijn lieren werken tot nu toe altijd goed nog nooit geen storingen gehad :nowink: en die van de 20 gaat het ook wel weer doen;)

mvgr ron
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat bouwen jullie met een rotvaart zeg :D maar het ziet er goed uit hoor ron en antje. ik volg jullie op de voet ;)
 
Bedankt voor de complimenten :) amazone

Hallo allemaal



De bouw van de achtermast met netrollen. Gezien deze modelkotters volledig werkend worden moeten deze netrollen kunnen draaien om de netten te laten zakken en weer binnen te halen.Als aandrijving gebruik in een oude servo

IMG_7146.jpg

Gr Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan