Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Onze nieuwe vloot de SC-20 en de SC-35 [DONE]
Pagina 1 van 16 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 238

Discussie: Onze nieuwe vloot de SC-20 en de SC-35 [DONE]

Standaard Onze nieuwe vloot de SC-20 en de SC-35 [DONE]

Hallo allemaal

Wij zijn op dit moment weer begonnen met meerdere projecten. Wij willen jullie de grootste projecten laten zien, het is de bedoeling om deze projecten nog dit jaar varende te krijgen.Het gaat om twee eurokotters de SC-20 Wikingbank en de SC-35 Jacob senior schaal 1:20 de schepen worden volledig werkend.En zullen tot onze eigen vloot gaan behoren.
    Daarnaast zijn we nog met enkele boten aan het bouwen waarvan we zo nu en dan ook wel wat laten zien.
    Dit zullen worden de BRU 33 en de Bart-jan een slepertje van vergane glorie die nu dienst doet als pleziervaartuig.
    Ook zijn we begonnen met een Zuiderzee botter dit is weer eens een andere techniek,uit 1912.

Hier volgen de eerste foto's van de SC schepen.
    We bouwen ze ongeveer gelijktijdig op vandaar dat we ze plaatsen als 1 bouwproject .

Hier de gehele vloot van de SC- die we gaan bouwen alleen beginnen we met de 2 grotere kotters daarna zullen de kleine statische modellen volgen.

Zoals jullie kunnen zien zijn we hier alweer even mee bezig en begint het alweer op een kotter te lijken
    Deze foto's zijn van de SC-35 daar zit inmiddels het bakdek in en staan de masten en gieken overeind.
    Bij de SC-20 zijn we iets minder ver daar zit het bakdek eral wel in en zijn we begonnen met het stuurhuis inplaats van met de masten.
    Als we foto's plaatsen zullen we erbij zetten om welke kotter het gaat.

Vriendelijke groet
    Ron en Antje
    Laatst gewijzigd door mijn-kotter; 17-06-09 om 14:40

Standaard

dat gaat nogal vooruit daar en dan een hele vloot klaar krijgen nog dit jaar jullie zullen niet veel slapen deze zomer en zonnen in de tuin zal er ook niet inzitten

veel suxses met de bouw van de vloot

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Veel plezier met de bouw. Het ziet er toch weeral heel mooi uit

Standaard

Zo, jullie hebben niet stil gezeten.

Denk je wel aan je gezondheid? Daarvoor moest je zelfs verhuizen weet je nog?

Beter rustig aan. Dan straks problemen. (Rik die zich toch altijd zorgen maakt over medebouwers.)

Toch wel een heel gaaf project zo. Een hele vloot nog wel.

Alvast veel plezier met bouwen. En lekker veel plaatjes he.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Hey Ron en Antje,

Blij dat jullie er terug bij zijn en hoé!

Dit beloofd hier een niet te verwaarlozen project te worden maar zoals gewoonlijk zal het weer iets prachtigs worden.

Ik kijk al uit naar het vervolg.

Droop

antje
    Gast

Standaard

hallo allemaal

Alweer bedankt voor de eerste reacties ,wij zullen op iets minder hoog tempo bouwen dan voorheen, en hopen toch echt ook van onze nieuwe tuin te mogen genieten deze zomer ,ook al moet alles hier even weer wennen de planten en struiken hebben inmiddels zo goed als hun plek weer gevonden.
    En ondanks dat ze binnen een jaar twee van grondsoort en plek gewisselt zijn lijken ze wel aan te slaan.
    Wij hebben een redelijke grote tuin zowel voor als achter.
    Voor hebben we reeds een vijver gemaakt en achter enkele zitjes en speelplek voor de jongste ook hebben we nu kippen en een konijn.
    Tot zo ver even wat we hebben en nu wat wat we de aflopen dag hebben gedaan
    Zijn bezig geweest met de SC-20 daarvan is het stuurhuis gemaakt.
    Dit is gemaakt van polystyrol plaaten van een dikte van 2.5mm
    Heb de ramen met een frees uit gesneden en daarna het het glas erin gezet.

Hier volgt een foto overzicht van de gedane zaken
    De romp van de SC-20

Het uit tekenen van de ramen

Overzicht stuurhuis met begin interieur

overzicht stuurhuis buitenkant

Wij hebben in deze twee kotters net als toen bij de NG-15 een waterbasin gebouwd.
    In deze kotters zitten wel degelijk kleine verschillen zodat niet alle 4 de kotters precies gelijk zullen zijn
    Er zit verschil in het berghout ,in de stuurhuizen en ook de blokken zijn verschillend en zelfs het vissen gaat niet op iedere boot hetzelfde.
    daarover komt in de loop van de tijd wel meer informatie dan zullen de verschillen ook beter zichtbaar zijn.

Vriendelijke groet Ron en Antje

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door antje Bekijk bericht
    Wij hebben in deze twee kotters net als toen bij de NG-15 een waterbasin gebouwd.
    In deze kotters zitten wel degelijk kleine verschillen zodat niet alle 4 de kotters precies gelijk zullen zijn
    Er zit verschil in het berghout ,in de stuurhuizen en ook de blokken zijn verschillend en zelfs het vissen gaat niet op iedere boot hetzelfde.
    daarover komt in de loop van de tijd wel meer informatie dan zullen de verschillen ook beter zichtbaar zijn.

Vriendelijke groet Ron en Antje
    Dit prikkelt in ieder geval al m'n nieuwsgierigheid.

Droop

antje
    Gast

Standaard

Hallo allemaal

Wij zijn weer iets verder met het stuurhuis zo hebben wij de slaapgedeelte van de schipper er aan gebouwd en de dak rand zit er op
    Hier een paar foto’s

gr ron

Standaard

waarom zit er van die PUR-schuim in de romp??
    Luc alias "newbie"

Werkbootje van 1820
    Colin archer van billing boats
    Santisima Trinidad (RC)

antje
    Gast

Standaard

hallo luc

die pur is voor op vulling om de accu vast te zetten ik doe meestal een plastic zakje om de accu dan zet ik hem op zijn plaats waar ik hem wil hebben
    dan de pur uit laten drogen enn afsnijden.zo heb je altijd een goeie plek om je accu neer te zetten en staat ie altijd stevig.

gr ron

Standaard

Hey Ron en Antje,

Fijn dat jullie terug zijn

Dat zijn hele mooie schepen die in jullie werf gaan gebouwd worden. Weer een verslag om van te smullen

Groeten, Pascal alias "Wet Sellery"

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door antje Bekijk bericht
    hallo luc

die pur is voor op vulling om de accu vast te zetten ik doe meestal een plastic zakje om de accu dan zet ik hem op zijn plaats waar ik hem wil hebben
    dan de pur uit laten drogen enn afsnijden.zo heb je altijd een goeie plek om je accu neer te zetten en staat ie altijd stevig.

gr ron
    Goeie techniek! Daar was ik zelf nooit opgekomen.

Droop

antje
    Gast

Standaard

hallo allemaal

we hebben de schoorsteen er op gebouwdt
    nu de details nog het begint al een goed geheel te worden
    hier een paar fotos van het resultaat tot nu toe

gr ron en antje

Standaard

Terug mooi werk van jullie hand maar ik geloof dat er in de hoogste versnelling gewerkt wordt, niet?

Wat een tempo zeg!

Droop

antje
    Gast

Standaard

Hallo allemaal

Nu een kleine update ik heb de randen afgewerkt met halfrond van evergreen.
    Ik heb hier vaak vragen over daarom Voor de liefhebbers onderons een kleine uitleg
    Ik begin met het halfrond te buigen door korte buigende bewegingen met de vingers,hierdoor krijg ik de bocht die ik wil let wel op ik hou het halfrond goed vast tussen de vingers en buig het halfrond in de richting die ik hebben wil dit doe ik bij elke bocht tot ik een frame heb die bijna past

Nu smeer ik ruimuit lijm op de rand waar het halfrond moet komen en breng het halfrond aan op sommige plaatsen doe ik wat extra lijm zo dat het goed samen smelt

Als het allemaal goed zit dan kan ik de rest er bij weg snijden

En dan is dit het ruwe eind resultaat .

gr ron

Pagina 1 van 16 1234511 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten