Hoofdsponsor

1/35 Diorama "Wilkommen !" Deel 2, huis 2. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Apart onderdeeltje : Mariabeeldje voor de nis maken.

Hallo mannen,

Omdat momenteel mijn nis nog leeg staat en ik er graag een Mariabeeldje in wil, heb ik van een oud diorama in de schaal 1/72, een Amerikaanse vrouwelijke militair afgeplukt. Natuurlijk moet er een en ander herwerkt worden, dus dat betekent verwijderen, bijvijlen, snijden, toevoegen etc...

Het figuurtje is van Preiser, in 1/72 dus, uit de set US WO2 vliegveldpersoneel. De eerder sexy dame moest er wat devoter uit komen te zien, dus kreeg ze alvast (weliswaar in de ruwe vorm nog) een kleedje aangemeten. Het is gemaakt van milliput, net als de armpjes en de handjes.

Ik heb een foto van het gebruikte materiaal :

HPIM2297.jpg

Jullie zien gewone Milliput Standard (de witte is fijner en eigenlijk geschikter, maar ik ga hier hard mijn best op proberen te doen, extra schuren en opwrijven dus).
Verder een potje met tandenstokers die je in alle gewenste tooltjes kan snijden. Vooral interessant om kleine hoeveelheden Milliput aan te brengen, om plooitjes in de kleren te maken...
Ook met de punt van een scalpel kan je vanalles uitspoken, zoals het wegnemen van teveel aan product, het aanscherpen van plooitjes...

Schrik niet, het is klein, het oranje geval links is mijn wijsvingertop om een idee van de grootte te geven, en de foto kreeg ik niet scherper omdat ik niet de moeite deed om op statief te werken (goeie foto's volgen later) :

HPIM2320.jpg

Nog veel werk, maar met de hulp van Hierboven moet het in orde komen !:8:8:8

GUnit.
 
Als je dit schilderd moet je eens zien, man dat ziet er toch al zeker goed uit. Je ziet precies wat het moet zijn. Daar gaat het toch om met model bouw.
 
lol een sexuele verbouwing van priester naar maria :laugh:

maar het ziet er al behoorlijk goed uit gunit.
 
Manman, GUnit, je bent niet meer menselijk, dit is niet meer normaal :D

Klasse gewoon
 
Yooo guy ik zou het beeldje niet schilderen maar er laten uitzien alsof het gemaakt is uit zandsteen.
 
Amai, wat een reacties ! Nu moét ik wel iets achter de gordijnen verzinnen !

Waarom geen bloembakken met zo van die afhangende bloemen op de vensterdorpels ? (das de buiten kant hé) dat zou pas een totaal ander beeld geven en een volledige ander kleurschakering ook.
Kortom Guy, je dio zou leven.......8) en daartussen dan je heilige maagd.
Jawadde!!!!!
 
EUH.... ik weet even niet wat zeggen...des blijf ik dus met verstomming volgen
 
Waarom geen bloembakken met zo van die afhangende bloemen op de vensterdorpels ?

Héhé, GUnit, weet je nog? Famo is niet de eerste die dit naar boven brengt hé :nowink:
Ik denk dat je er toch iets mee zal moeten doen, het zal je blijven achtervolgen :laugh::laugh::P
Voor je volgende huisje???

Grtz,
Beyond

PS: nog aan maria haar vinger gedacht?? ;)
 
Hey, :)

Inderdaad, dat groeit hier goed blijkbaar, ik volg nog steeds (meestal in stilte):wub::$
 
Hallo mannen,

...
Schrik niet, het is klein, het oranje geval links is mijn wijsvingertop om een idee van de grootte te geven, en de foto kreeg ik niet scherper omdat ik niet de moeite deed om op statief te werken (goeie foto's volgen later) :

HPIM2320.jpg

Nog veel werk, maar met de hulp van Hierboven moet het in orde komen !:8:8:8

GUnit.


Heb ik natuurlijk de ledendag gemist (lag in het ziekenhuis :@) en dan moet ik dit weer aanzien op de computer !!

Als ik jou bezig zie stel ik mij toch een vraagje (nou ja, enkele honderden, maar eentje per keer) : Onder welk merk microscoop werk jij ??

Ik blijf er bij : hier zijn geen woorden voor :nowink:

Toch effe mijn bijdrage aan de ideeën : Groene brievenbus, zeker die zwarte kat (genieel idee) en bloemetjes zou ik toch niet teveel zetten, of dan van die armtierige half verschrompelde halflege bakken. Volgens mij waren er op dat moment niet zo veel mensen die hun door de duitsers bezet dorpje opfleurden met mooie bloemetjes. Als ze het dan al hadden wille doen, hadden ze er, denk ik, meestal toch geen geld voor en waren de bloemplantjes toch niet echt gemakkelijk vindbaar op dat ogenblik. Maar van die misbaksels zie ik dan wel weer heel erg zitten (je weet wel, van die bakken waar in 4 jaar niets aan gedaan werd). Dan leer ik weer eens heel veel bij van hoe je zoiets moet aanpakken :D dus : zeker DOEN !

Groeten
 
Hey, :)

GUnit, misschien wat onkruid in de hoeken plaatsen, vb, waar de huizen tegen elkaar staan, in de hoek van de trap,... :wub:
Misschien een ideetje. :wub::$;)
 
Mannen, wederom toffe reacties die het zelfvertrouwen wat aanscherpen !

Om even op jullie opmerkingen te reageren :
- het Mariabeeldje : ditmaal in een geschilderde versie met wit kleed en blauwe cape, om wat devoot leven in de brouwerij te brengen. Het wordt wel een heel afgebladderd Vrouwke. Ook zij ontsnapt niet aan de verwaarlozing tijdens een oorlog.
- de plantenbakken : ik vrees dat dit een te vrolijke noot is, ik wil een sombere sfeer treffen. Een uitgelebberde bloembak zal ik zeker nog maken, maar niet voor dit huis, simpele uitleg, mijn ramen kunnen niet geopend worden. Dus mijn volgende gevel zal deze wel hebben.
Het is wel een schitterend idee op zich !
- haar vinger : die ga ik uiteindelijk toch niet doen wegens moraalridderij die ook in de modelbouw durft toeslagen. Denk aan de tabaksreclametoestanden in een diorama, een foto van het kunstwerk in een boekje en het is rel. Maar wees gerust hoor Beyond, ik ga op een andere subtiele, schalkse manier toeslagen.
- de brievenbus : zal ik groen maken, bij deze.
- de kat : zo 100 % als wat !
- onkruid : zeker weten, maar ik ga dit houden tot op het laatste moment, wanneer alles geassembleerd zal worden.

Groeten, tot later, wanneer ik een nieuwe update bij mekaar gepruld heb !
Oh ja, morgen heb ik een ander project in de afronding : mijn lichte Duitse veldhouwitzer op strak zwart display. Daarvan volgen foto's.
 
Laatst bewerkt:
GUnit, ik ben vandaag in een winkeltje geweest in het Gentse, en wat zag ik daar??
Een 1/35 schaalmodel van een Tatra 87, dit zijn wagens die indertijd ook door de duitse WH gebruikt werden.
Ze hebben ook een speciaal uiterlijk, met drie koplampen...
Het merk, dacht ik is ook TATRA, en de prijs was rond de 45 euro's (in promotie...)
Vermoedelijk een resin kit ??

Stuur anders een pb voor info van de winkel ;)

Zal anders eens zoeken of ik nog een foto heb van zo'n wagentje uit mijn collectie 1/87...

Grtz,
Beyond
 
Prachtig Beyond ! Die info wil ik wel want zoiets lijkt me zeer bruikbaar !
 
Hey, :)

Inderdaad, de winkel is van Stefaan van Modelbattalion. :wub:
Heeft zeer mooie modellen staan die je ergens anders moeilijker tegenkomt. Een aanrader. :wub:;)
 
Vraagje:
Snij jij je steentjes één voor één uit kurk ? (dus eerst "repen", en daarna steentje per steentje afsnijden ?)
Ik had al gelezen dat je het volgens de "blockhaus" methode doet, maar alle links naar die "informatie" lopen blijkbaar dood, of er is gewoon geen info over hoe hij/jij die kurk snijdt ?
'k ben zelf ook begonnen, en op een uurtje snij ik enkele honderden steentjes, maar ik heb er letterlijk DUIZENDEN nodig ! (binnenmuur en buitenmuur van een gebouw van 85 cm lang, 35 cm breed en 30 cm hoog)
Er moet toch een méér efficiënte manier zijn hé ?
Momenteel snij ik repen, langs een metalen lat. Verder heb ik een stukje tape op m'n snijmat geplakt, en leg ik vervolgens 2 repen naast mekaar op die tape, zodoende heb ik de juiste lengte voor m'n steentjes. Ze zien er goed uit, maar't is allemaal nog "omslachtig" :-)


groeten,
Kris
 
Kris, ik heb zelf een lange metalen lat en mijn scalpel om de steentjes te snijden, en veel geduld natuurlijk. Ik zou maar wat graag voor elke job een machientje hebben, maar omdat ik mijn hobby graag betaalbaar hou, doe ik het dus zo.
 
ben hier het bouwwerk aan het bewonderen... tof!

Als je ooit nog een vakwerkgevel wilt maken kan ik je eens laten zien hoe ik tewerk ga voor dergelijke gevels. Die in onderstaand voorbeeld is wel 1/87 en voor de schrijnwerkers onder ons, ja, de schuine steunbalken aan de buitenkanten zitten verkeerd :-)

vakwerkgevel.png
 
>w de schuine balken aan de zij kant daar kan je een kruis ( x ) van maken dat zie je wel meer. mooie gevel trouwens 8)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan