Hoofdsponsor

1/35 Diorama "Wilkommen !" Deel 2, huis 2. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er idd goed uit.

Verder komen er ook nog van die gehaakte valletjes voor?
 
ik denk dat rik glasgordijnen bedoeld8)
 
?? glasgordijnen?

Wat is dat??

Ik bedoel zo´n gehaakt stukje dat een twintig centimeter hoog is en onder of boven aan het raam hangt. ;)
 
:D inderdaad rik dat zijn glasgordijnen :laugh:

die nederlanders tog he :laugh::laugh::laugh:
 
Jawadde zeg !!! Gordijnen gemaakt van milliput :O Ge moet er maar opkomen hé ?

Ze zien er heel mooi uit Guy ^^

Groeten, "Wet Sellery"
 
Die Milliput werkte super Pascal, ik ga mijn Traction Avant ook een nieuwe bekleding geven denk ik.

Nu heb ik toch wel eens goed gelachen hoor mannen, tja nogal een woord he, glasgordijnen. Niets van dat echter, mijn fout want ik ben over gordijnen begonnen, ik bedoelde draperieën. Voor de Nederlandse vrienden : overgordijnen. De bovenste heb ik in een okertint gespoten, om wat te harmoniëren met het buurhuis (gele colombage weten jullie nog ?). Het onderste raam kreeg dennengroene overgordijnen, voor een tikkeltje contrast.
De kleuren zijn gewoon egaal, geen strepen noch bloemekes hier.
Ook geen kanten tierlantijntjes (niet echt Normandisch denk ik).
Er komt nog genoeg tralala aan dit geveltje te hangen.

Ik ga proberen een foto te maken, moet toch nog een paar uurtjes wakker blijven.
 
Bij deze, enkele kunstlicht-foto's. Let wel, ik moet de ramen nog wat vuil maken met pigmenten, dit zal aan de echtheid bijdragen later.

11-4.jpg

12-3.jpg

13-3.jpg

Als de ramen nu gepigmenteerd zijn, kan ik aan het Mariabeeldje beginnen te sculpteren/converteren (als ik iets in de box zou hebben wat geschikt is).

Cheers.
 
Laatst bewerkt:
......
Als de ramen nu gepigmenteerd zijn, kan ik aan het Mariabeeldje beginnen te sculpteren/converteren (als ik iets in de box zou hebben wat geschikt is).

Vergeet je voornemen niet zoals je gezegd hebt op de ledendag ;)
Een subtiele vi....... :)

Drapperies/overgordijnen zien er heel geslaagd uit...precies echt.

Grtz,
Beyond
 
mooi hoor ik wou dat wij zoon gordijnen hadden want bij ons hangen alleen nog maar glasgordijnen voor het raam :)

nu wil ik nog eens miereneuken :laugh: kan je een beeltje of iets dergelijk langs de binnen kant van je raam zetten tussen de gordijn en de raam dan zou het pas helemaal echt lijken ;) wat nu natuurlijk ook het geval is maar je weet gunit de kleine dingen maken een werkje groot :laugh:

ik doe je niet na laat dat wel duidelijk zijn maar ik wil dat je gewoon alles uit de kast haalt om dit tot een top rezultaat te laten komen waar we nog vele jaren van kunnen genieten.
 
een roos lampje :-)

chique werk, lijkt schaal 1/1
 
Mooi man dat ziet er goed uit 8)als mijn diorama er zo uit komt te zie ben ik tevreden:wub:
 
Jullie morele steun wordt als vanouds zeer gewaardeerd. Nog iets achter het raam zetten ? Goh, dat gaat moeilijk worden, zo'n milliput gordijnen schuif je niet even opzij. En echt veel plek heb ik ook niet meer, qua vensterbankje. Maar er komen nog huizen, en ik beloof dan de ramen helemaal vol te stapelen. Ach ik kijk wel of ik niet iets smals vind om ertussen te foefelen, het zou zeker iets van realisme toevoegen.

Tips ?
 
Misschien een kandelaar??, of een klein bordje met een tekst??

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Of een stukje kant aan de raam hangen.
Dat zie je wel eens...

Zoiets bv.
 
Of een stukje kant aan de raam hangen.
Dat zie je wel eens...

Dat wordt pas een uitdaging GUnit.
Zoiets kleins in kant maken :laugh::laugh::laugh:

Mocht je het toch willen proberen, mesh wire zou wel eens van pas kunnen komen...

Grtz,
Beyond
 
Ik moet zeggen ik vind het in één woord geweldig ,nu al en stel je eens voor als er straks nog iets achter/voor de gordijnen verschijnt

grote klasse Applaus

gr ron
 
Ge moet die jong ni nog zotter maken dan hij al is hé, straks geraakt zijn dorp nooit af :laugh:

weer een sterk staaltje Guy :)
 
:laugh: lol das de bedoeling tomas zoveel te langer hebben wij er geniet van :laugh:

mischien een zwarte kat (poes ) of een witte kan ook 8)
 
Amai, wat een reacties ! Nu moét ik wel iets achter de gordijnen verzinnen ! Maar zo'n zwarte kat is natuurlijk fantastisch omwille van de symboliek erachter. Ik zou een Duits figuurtje naar die kat kunnen laten wijzen, bij wijze van bijgeloof. Ze hebben na D-Day ook niet veel geluk en voorspoed meer gehad. Dit gaan we dus zeker doen, want een kat sculpteren heb ik benevens een meeuw, twee honden, kikker, nog niet gedaan.

Momenteel zit ik in mijn tuin te zweten en zwoegen, maar hopelijk kan ik vanavond nog iets doen.

Bedankt iedereen voor de reacties en het meedenken hier !

GUnit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan