Hoofdsponsor

1/35 Diorama "Wilkommen !" Deel 2, huis 2. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
mooi mooi ik heb net je draadje nog eens door genomen dit omdat je de 2 huisjes naast elkaar gezet hebt in je 1 te veslag. nu wat mij opviel was dat de voordeur nogal plastic achtig overkomt op die foto tegen over het andere huis. ga je hier nog iets aan veranderen ? of valt het in het echt nogal mee en geven de foto s een mislijdend beeld van de voordeur.

:laugh: lol wat een zin ik hoop dat je hem geen 3 keer moet lezen voor je het begrijpt
 
Bedankt mannen, hier volgt snel een nieuwe update van de werken ! Mijn pc heeft het alweer laten afweten, maar nu is hij gans vernieuwd dus het zou nu verholpen moeten zijn.
 
Yes, de Guys is back !!! Nu kunnen we weer genieten van de prachtige updates ^^

Groeten, "Wet Sellery"
 
Ha Pascal, lang geleden gezien man, door die ellendige pc problemen.
Kurt, zeker weten, ik kijk er zelf ook naar uit om jullie weer te gaan bestoken met stenen, dakpannen, dakgoten en meer van dies.

Morgen breng ik mijn huizen mee naar de ledendag bij Erik, dus ik wacht nog wat met mijn foto-update.

Wel kan ik al wat neerschrijven over de vordering der werken.

- De balken en de pleisterwerken op de eerste verdieping heb ik helemaal veranderd van kleur. Nu heb ik meer oud hout, met droge, verweerde delen, scheuren, afbladdering...
Het geel heeft plaats gemaakt voor vuil, doorleefd wit. Balken en opvulling sluiten nu naar mijn mening harmonieuzer aan. Ook is nu duidelijk te zien dat beide huizen, die buren van mekaar worden, echt aparte woonsten zijn.

- Het glaswerk werd geplaatst met houtlijm.

- Het onderste raam werd wat ouder gemaakt met washes.

- Er werd een rand voorzien tussen de betonpleistering en de stenen muur, nu is er een nette scheiding tussen beide delen.

- De betonnen raamlijst bovenin werd verder verouderd.

- De betonpleistering zelf heb ik iets levendiger gemaakt.

- Er werd een eenvoudige deurpost bij de hoofdingang gemaakt, door middel van dunne latjes, het oogt gelijk anders ! De dienstingang ga ik vermoedelijk zo laten, ben er nog niet uit...

- De trap werd verder op kleur gebracht.

- De poort (mijn allereerste kurk-attack) werd wat lichter gemaakt want ik heb er de lamp af gesloopt. Deze past goed bij de gevel waaraan ik nu bezig ben.

Tot morgen vrienden, ik kijk uit naar jullie aanwezigheid !
 
Ik wacht vol ongeduld af om de meester morgen live te gaan ontmoeten.
Breng je je orderboek mee om te kijken wanneer je mijn huis kunt gaan bouwen? :8
 
Wel GUnit, ik kijk er ook naar uit om je terug te ontmoeten, en deze keer tussen je eigen werken ipv tussen die van anderen ;)
Breng alvast maar wat demo materiaal mee, kan je gelijk een kleine workshop geven ;)

Tot morgen,
Beyond
 
Hela hola he, niet overdrijven jullie, dat van die meester jawadde !
Ondertussen heb ik ettelijke andere forums aangevuld met mijn updates, dus kan ik hier niet achterblijven !

Bij deze alzo de volgende update van huis 2.

Grote veranderingen werden gedaan ter hoogte van de eerste verdieping.

Het geel van het vulwerk werd in een andere kleur gezet, het leunde uiteindelijk toch net iets te dicht aan bij het andere, eerste huis.

Ook de houten balken werden een paar honderd jaar ouder gemaakt. | |)

Hier zien jullie in enkele detailfoto's wat ik ervan gebakken heb :

HPIM2237.jpg

HPIM2229.jpg

De sierlijst werd ook verder uitgewerkt :

HPIM2244.jpg

Het onderste raam werd in een witte verf gezet en verweerd :

HPIM2242.jpg

De trap is nog niet klaar, maar het begint ergens op te lijken :

HPIM2225.jpg

Het voorlopige totaalplaatje, niets is 100 % af.

HPIM2202.jpg

Vraagje, over de brievenbus die ik naast de deur wil hangen, wat denken jullie : zwart, groen, of rood ?
Mijn idee : rood voor wat meer pit.
 
Is hij weer foto's aan het posten van zijn vakantie in Normandië zene.
Effe serieus, dit is gewoon knap.
En morgen zien we dit live.

Erik
 
De trap is nog niet klaar, maar het begint ergens op te lijken :

HPIM2225.jpg

GUnit, het is echt wel meesterlijk wat jij hiermee aanvangt, maar mag ik zo vrij zijn om even iets op te merken over de trap?
Als je hier een eeuwenoude trap wil maken, dan zou ik de trappen wat meer uitslijten in het midden...
Ook stenen trappen slijten na een tijd, en zeker in het midden, daar een trap telkens op dezelfde plaats betreden wordt...

Vraagje, over de brievenbus die ik naast de deur wil hangen, wat denken jullie : zwart, groen, of rood ?
Mijn idee : rood voor wat meer pit.

Wat je brievenbus betreft, ik zou voor groen of zwart gaan.
Gewoon omdat rood HET kleur is dat telkens gebruikt wordt als men ergens de nadruk wil op leggen, of waar men de aandacht wil laten naartoe gaan...
En op jouw diorama komen nog veel elementen waar je dit zal kunnen doen (vb swastika vlag bij je voertuigen...)

En eerlijk gezegd, ik denk niet dat jouw huisje(s) een extra blikvanger nodig heeft (hebben) om wat "pit" in te steken.
Minder is meer zou ik zeggen...

Maar dat zijn mijn 2centen hé ;)

Grtz,
Beyond
 
Bedankt voor je reactie Beyond, hier kan ik wat mee. Over de trap gesproken, het is een betonnen gegoten trap die ik nog wat met mijn verfjes wil verouderen, vooral langs opzij wat aflopers, mossige aanwas, onderaan zeker. In het midden is hij heel miniem "belopen", dit had ik inderdaad iets meer kunnen accentueren. Nu durf ik er niets meer aan doen omdat ik al te ver in de afwerkingsfase verzeild ben geraakt. Maar geen nood, ik verzeker je dat er nog veel trappen zullen gemaakt worden.
Nogmaals bedankt voor het meedenken mate !
 
Graag gedaan hoor, ik kom ze straks eens live bekijken op de ledendag ;)
Tot dan....

Grtz,
Beyond
 
Mannen, als dit een gegoten betonnen trap is, dan kan deze "opnieuw" zijn gegoten, dus kan het wel. Indien een arduinen ding, dan zou dit wat anders zijn.
 
GUnit, makker, ik ben nog eens gaan zoeken naar die Simca waar ik het over had op de ledendag, en deze is uitgebracht door DES, en het betreft een Simca5. Het is wel een resin product, dus de prijs kan wel wat oplopen...

Het wordt echter wel een zoektocht denk ik, want op het www kan ik het niet onmiddelijk vinden :(
Ik vermoed dat het een Frans bedrijf is...???

Grtz,
Beyond
 
Hey GUnit,

Hier nog een afbeelding van de bewuste Simca5 uit een boekje van Steel Masters:



Grtz,
Beyond
 
Bedankt jongens, en Beyond ook en vooral voor de info mbt. de Simca's.

Als de tijd er rijp voor is, ga ik eens goed zoeken.

Greetz GUnit.
 
Hier volgt een kleine update.

Ooit moet een mens eraan beginnen, het is niet anders.

Na de brute, mannelijke bouwwerkzaamheden, het vrouwenwerk !

Eerst heb ik milliput standard in twee gelijke delen bij mekaar gebracht en gemengd tot de mix eenkleurig groen was, goed zacht en warm van de "massage".

Met twee handen in de babytalkpoeder gezeten om kleven te voorkomen, het werkblad (geen oneffenheden !) gekruid met talk en het flesje dat ik als deegroller gebruik.

Voorzichtig rollen tot het tegen het licht bijna doorzichtig wordt, zonder de boel te scheuren...

De maat gesneden en met een satéstokje verder van een fijne structuur voorzien (de verticale nervatuur gaf onmiddellijk heel leuke, fijne plooitjes). Gewoon zachtjes rollen.

Met enkele penselen er teven wat zwaardere plooitjes in geduwd en laten opstijven.

Toen was het dit :

gedijn.jpg

Na het nemen van de foto heb ik met een zacht penseel de té prominente vouwen wat afgetemperd, kwestie van alles in proportie te houden.

Ik probeer jullie op de hoogte te houden van mijn gordijnenavontuur.

Boeiend he ? LOL

Laat u niet in de gordijnen jagen, slechts één adres :
GUnit Gordijnen.
 
Mooi resultaat, hopelijk gaat de kat er nu niet in gaan hangen met haar klauwen ;)

Grtz,
Beyond
 
Een hond heeft hij al gemaakt, een kat nog niet denk ik :tongue:

Maar het is dus wel zeer knap gevonden, deze techniek.
 
mooie gordijnen gunit ook al ken ik niets van gordijnen :D
komt er nog een motiefje op of blijven ze 1 kleur ?

bloemetjes waren in die tijt heel hard in :laugh:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan