Hoofdsponsor

1/35 Diorama "Wilkommen !" Deel 2, huis 2. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er weer heel mooi uit Guy, dat ornamentje : prachtig !! ^^

Eindelijk is er een oplossing om mooie huizen voor een dio te vinden : ge moet ze gewoon bij GUnit bestellen ;)

Groeten, Pascal "Wet Sellery"
 
Dat gaat weer een juweeltje worden vol detail :) Prachtwerk Guy !
 
Hey, :)

Inderdaad, een prachtstuk aan het worden. :wub:
 
daar kan ik niet veel aan toe voegen. de houten pennetjes zie ik ook zitten :D
en ik zie ook 3 schuinebalken langs links en 4 langs recht dit breekt wel het simetris zicht prachtig :)
 
Wel GUnit, wat hebben we nu?

Ga je voor de verandering NÓG maar eens een kunstwerkje ineen flanselen?
PRACHTIG hoor, ziet er zeer mooi uit.
Jouw kwaliteiten zijn echt te benijden....

Man man, dat wordt zonder twijfel een super diorama.

Grtz,
Beyond
 
Hey mannen, nu ik de Maus van een nieuwe parking heb voorzien, kan ik bijna weer mee verder. Nog een klein karweitje te gaan, een LeFH 18/40 10,5 cm verder weatheren en er een strak zwart display bij maken. Als ik dit jaar enkel huizen zou bouwen, zou het toch allemaal te eentonig worden.

Vriendelijke groeten, GUnit.
 
"Same feeling here" Guy, maar dan met mijn garage.
Had ook de nodige afwisseling nodig... Maar ik voel al een herstart opkomen soon...
Grts :D
 
Eerst maar even het slechte nieuws. Door een probleem met de software van mijn pc, is alles van mijn account verloren gegaan. Geen echte ramp, maar al mijn fotomappen met progress zijn evengoed dada. Minder leuk dus.

Het goede nieuws is, dat ik weer eens een foto mag plaatsen.

HPIM2039.jpg

De gevel wordt helemaal verder afgewerkt en pas dan ga ik de airbrush bovenhalen. Ik heb nog wel wat op punt te stellen, zoals bijvoorbeeld het invoegen van de stenen, de colombage, een dakje...

Tot later.:)
 
Guy,

mocht je meer info willen over hoe en gemakkelijk je archiefmateriaal te backuppen, dan stuur je maar een pb'tje.
Maar ik ben toch blij te zien dat je er weer tegenaan gaat.
 
GUnit is back on track... ;)

Wel jammer om te horen over het verlies van alle foto- en referentiemateriaal :(

Suk6,
Beyond
 
Jippie, je bent terug.

Jammer van het PC probleem, de foto's die je uploadde (schrijf je dat zo wel?) zijn toch niet verloren, want die staan op de forumserver, niet?

Ik heb ondertussen wat reclame gemaakt voor je werk aan "Wilkommen", en er is momenteel een van onze clubleden begonnen aan een (groots) project.

De bedoeling is om de boerderij van Hougoumont op 1/32 na te bouwen...

Als ik hem terugzie, zal ik hem vragen om een verslagje te maken voor het forum.
Hier is een idee wat hij wil fabriceren:


Deze foto's komen vanop Wikipedia.
 
Fijn om te zien dat anderen het ook eens willen proberen met kurk. Eigenlijk is het bouwen van zo'n huis even leuk als het construeren van een tank met aftermarket parts. Je kan er even ver in gaan.

Bedankt voor jullie reacties overigens, dit stimuleert alleen maar de zin om verder te gaan, telkens opnieuw.

Vandaag heb ik de colombage van de gevel uitgewerkt met vuller voor scheuren en naden. Houtlijm om alles voorgoed op z'n plek te houden is voor alle zekerheid toegevoegd.

Voordat ik begon met m'n kleverige goedje, heb ik de plastic balkjes beschermd met tape. Dit voorkwam dat het pleistergoedje zich in de houtnervatuur zou nestelen. Op deze foto verwijder ik deze tape (altijd plezant) :

HPIM2045.jpg

Hier bewerk ik met een schilderspaletmes het oppervlak, meestal gewoon uitvlakken wanneer de massa begint op te stijven (anders te kleverig) :

HPIM2049.jpg

Hier zie je enkele close ups :

HPIM2056.jpg

HPIM2055.jpg


Tot een volgende update : alles in de primer !
 
Geweldig om je vorderingen weer te kunnen volgen GUnit!
Die closeups laten goed zien hoe ongelofelijk realistisch de gevel is.

Ik was even te laat teruggekeerd na de pauze, maar ik zit nu weer op de eerste rij :D

Groeten, Rinie
 
Prachtig effect die je hier bereikt hebt :ohmy:

Krimpt deze vulling nog tijdens het drogen?

Grtz,
Beyond
 
Dat ziet er idd. weer veelbelovend uit.

Ben weer benieuwd naar het vervolg.
 
Rinie : ik gebruik zelf de close ups als check up voor wat ik ervan gebakken heb.

Beyond : de vulling krimpt helemaal niks. De vermenging met wat houtlijm maakt dat het ijzersterk wordt.

Erik : werkbank leeggemaakt ? VW kever in 1/1 ?

Rik : hier is het vervolg.

Vandaag heb ik tamelijk voortvarend kunnen werken.

Eerst heb ik zoals gezegd de acrylprimerlaag aangebracht. Die was zeer snel droog want ik werk in dunne laagjes.

Daarna heb ik met mijn Revell's wat vergrijsde steenblokken gemaakt. Ook weer met de airbrush. Met het penseel heb ik dan tinten toegevoegd om het wat afwisseling te geven. Op deze acryllaag kan ik nu verder met mijn olieverven, van washes tot drybrushbehandelingen.

De gepleisterde strook boven de gemetselde muur zal ik in een lichte cremekleur gaan schilderen. Deze voorbereiding is ook gedaan.

Zo ga ik eerst verder dus, met het aanbrengen van de basiskleuren op elk deel van het huis. De olieverven moeten het afmaken. Focus dus niet te veel op het okertintje.

7.jpg

Tot later !
 
Hey GUnit, :)

Amaai, dat ziet er helemaal schoon uit. :O:O8)
Prachtig gebouwtje, ik volg helemaal. ;)
 
Dat is alweer een mooie basis om je op uit te leven ;)

Mooi hoor GUnit :ohmy:

Grtz,
Beyond
 
TOPPIE...schitterend om te zien. Je zou mss kunnen kijken om deze te gaan casten ? Kon je mss nog aardig wat geld opleveren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan