Hoofdsponsor

1/25 Bon Retour van AL 1:25 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou,Wim..dat gaat goed.Als dit eenmaal geschuurd is zal dit een strakke romp worden gaan.
Het zit heel mooi aangesloten.

Ron.

Dank je Ron, met dat schuren ben ik al lekker bezig, ze wordt zo glad als een aal :D
 
kijk maar dat ze niet uit u handen glipt als ze zo glad is :D
 
kijk maar dat ze niet uit u handen glipt als ze zo glad is :D

Ik kreeg haar vanavond weer te pakken :laugh:

Momenteel bezig met het opschuren, in de primer zetten, plamuren, schuren en zo op de foto te zien ben ik er nog niet, zie nog wel een paar plekjes die geplamuurd mogen worden. Laagje voor laagje komen we er wel :8

1_Retour_31.jpg
 
Laatst bewerkt:
Laagje voor laagje komen we er wel
Idd, zo laagje voor laagje en netjes werken met plamuren komt het helemaal goed.

Even een tip. Als je straks denkt dat je klaar bent. Dan gewoon even alles in een donkeren bijvoorbeeld zwarte kleur zetten. Dan nog eens lichtjes afscheuren. Dan worden de bobbels ook zichtbaar. Doordat deze lichter zijn en de kuilen blijven zwart. Daar zul je dan nog wat moeten bijplamuren. Kijk anders eens bij mijn Kareldoorman. Daar zie je het ook gebeuren. Dit omdat je zo het beste resultaat krijgt.
 
Even een tip. Als je straks denkt dat je klaar bent. Dan gewoon even alles in een donkeren bijvoorbeeld zwarte kleur zetten. Dan nog eens lichtjes afscheuren. Dan worden de bobbels ook zichtbaar. Doordat deze lichter zijn en de kuilen blijven zwart. Daar zul je dan nog wat moeten bijplamuren. Kijk anders eens bij mijn Kareldoorman. Daar zie je het ook gebeuren. Dit omdat je zo het beste resultaat krijgt.

Rik, dat lijkt mij inderdaad een hele goede tip om te checken of alles inderdaad glad is. Ga binnenkort je verslag van de Karel Doorman eens doornemen.
 
dat ziet er al veelbelovend uit wim dat komt zeker goed met de tip die je van rik mee gekregen hebt 8)
 
Inderdaad, het antwoord van Rik heb ik ook op mijn schip toegepast, schuren en plamuren tot je een perfecte romp hebt, en inderdaad eens een lak laagje er op doen, dan zie je onmiddellijk waar er zich nog putjes bevinden en kun je deze alsnog bijwerken, doe dit zeer goed want dit zal je schip mooi maken.
 
Zeer knap gemaakt, lijkt me ingewikkeld.

Ik zou er waarschijnlijk een duikboot van maken :-D
 
@amazone
Dank je, zulke tips zijn altijd welkom.

@pantani
Ik ga dit zeker goed doen, want ik zie later anders altijd zelf de puntjes die niet goed zijn en dat blijft dan storen.

@Ratticus
Dank je, maar ingewikkeld valt wel mee hoor (een mummie is pas ingewikkeld ;-) ), gewoon beginnen en met geduld doorgaan.
 
Update 26-07-2009

Weer even verder gegaan met schuren, plamuren, etc.
Inmiddels de kiel er op gezet en weer een keer in de primer gezet.
Een van de volgende stappen wordt het netjes wegwerken van de rand bij de kiel met plamuren en schuren.

1_Retour_32.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja, ja, het begint nu toch echt op een schip te lijken. Ziet er al strak uit. Nog hier en daar wat bijwerken en strak is de lak. :P
 
klasse wim je bent goed bezig . bouw ze ;)
 
klasse wim je bent goed bezig . bouw ze ;)

Dank je!


Inmiddels staat ze in de zwarte verf zoals Rik het aanbevolen heeft.
De foto's die ik er van heb gemaakt zijn niet duidelijk genoeg om te plaatsen.
Mocht ik morgen op tijd thuis zijn zal ik er nog een paar bij daglicht maken.
 
Kon vanmiddag wat foto's maken zonder de flitser.
Zoals gezegd staat is ze voorzien van een laagje zwarte verf.


1_Retour_33.jpg


1_Retour_34.jpg


1_Retour_35.jpg


En inmiddels al weer een paar oneffenheden weggewerkt (geen foto nog).
Die zijn inderdaad goed te zien zo 8)
 
Laatst bewerkt:
wim heb je dit met een kwast of met een pistool ?
 
Wim ziet er goed uit.

Wat ik nog wel even mee wil geven is het volgende. De aansluitingen die ik met de rode pijlen heb weergegeven. Hier mag je nog wat plamuur gebruiken om de zaken op te vullen. Zie de aansluiting op het boeghout, daar zien we de berghouten niet naadloos tegen de boeg aankomen. Dit blijf je straks zien.

1_1_Retour_34.jpg

Maar ik ben er van overtuigd dat dit helemaal goed gaat komen. Nog een klein beetje werk, en de kleur kan er dus op. Wel voorprimeren met grijs.
 
@amazone
Ben aangewezen op handwerk, met een kwast/penseel dus. Een luchtpistool staat wel op het verlanglijstje, maar wanneer hij aangeschaft gaat worden is nog de vraag.

@modelengeneer
Rik, met dat zwarte laagje valt het inderdaad goed op welke stukjes nog aandacht nodig hebben. Momenteel droogt er weer een beetje plamuur, o.a. op de plekken van de rode pijlen. Morgen gaat ze als ik tevreden ben in de primer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan