Hoofdsponsor

Zeehond [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk u terug in ons midden te hebben en hopelijk een snelle update van jullie werk we zijn benieuwd.
Ik weet niet wanneer het past maar ik wip wel eens binnen een dezer dagen ;)
 
Ik weet niet wanneer het past maar ik wip wel eens binnen een dezer dagen

Dat zou leuk zijn, toch zijn foto's zeer welkom. Net zoals dat jullie weer terug zijn. ;)Ben dan ook zeer benieuwd naar de update. :D Ik hoop dat het gezondheidsprobleem een beetje is opgelost. cute
 
FOTO'S, FOTO'S, FOTO'S, FOTO'S, ........

(is maar een grapje hoor, Nonkel.)
 
Wij willen foto's, foto's, foto's... ... ... .

Ewel mannen, ik ben terug gestart met de verschansing. Daarvoor heb ik al de spanten uitgetekend en uit bladkoper gemaakt. Die worden nu één voor één op het hoofddek aangebracht. Door deze uit te tekenen en dan op het koper te plakken, kan ik die perfect op maat en schuinstand uitzagen. Gezien het hoofddek uit hout is gemaakt breng ik een kleine zaagsnede met figuurzaag in het dek aan om dan het spantje in te schuiven en te plakken. Aan de bovenkant van het spantje word een koper buis gesoldeert. Dat is afkomstig van een ouwe koper verlichting (luster).
Het dek moet als een deksel op de romp worden aangebracht.
Zodra mogelijk neem ik een foto om op het forum te plaatsen. Zodat jullie kunnen volgen. Dat is afgesproken!!!!
Groetjes
Ronny & Nonkel
 
Tussentijdse foto

Yo de mannen,

Het is al een hele tijd stil uit onze hoek hé. Maar ik ben eens mens die mijn beloftes nakomt.
Ik heb wanneer mogelijk verder gebouwd aan het hoofdek en de verschansing. Het hoofdek bestaat uit hout en de spanten heb ik eerst op de PC getekend en in de juiste vorm uitgeprint om dan uit koper plaat te zagen. Elk spantje is geplaatst volgens de juist schuinheid en bovenop is een ronde koper buis vastgesoldeerd. Het heeft nogal wat tijd in beslag genomen om dat tot een goed einde te brengen.
Maar voila zie, ik heb een foto genomen waar ik momenteel sta. Kon maar één foto nemen want mijn batterijen waren plat en een tweede foto lukte niet meer.
attachment.php


Dus voorlopig moeten jullie he daarmee doen hoor.
Groetjes
Ronny & Nonkel
 

Bijlagen

  • verschansing.jpg
    verschansing.jpg
    55,3 KB · Weergaven: 87
Amaai jongens, dat is nu eens modelbouw van de bovenste plank.
Een model dat met koper wordt afgewerkt zie je nu ook niet alle dagen. Chapeau! cool2.gif

Ik kiek al ut noar het vervolg, zulle. :D

Droop

PS: Zorg in het vervolg aub dat er volle batterijen in de camera steken want dit zijn nu dé foto's die we hier willen zien. :D
 
inderdaad fantastisch gedaan, chapeau
 
Dat heb je al mooi gedaan zo. Het fijne is wel met koper dat je de afwerking van allerhande zaken voor mooier kunt na maken daar het materiaal niet zo dik hoeft te zijn voor de afwerking. En dus dat je dan een natuurgetrouwer beeld krijgt. Ga zo door ziet er goed uit, ben benieuwd naar hoe je de soldeer plekken gaat behandelen. cute
 
Zeehond

Goeie zondag allemaal,
Allee, de batterijen van de camera zijn weer geladen zull. Ik heb ondertussen wat verder gedaan met de verschansing.Zo ook de naam en thuishaven uit bladkoper gezaagd en op de verschansing gesoldeerd. Het is de bedoeling dat het gans dek straks als een deksel op de romp komt en de onderkant van de verschansing aan het berghout (koper profiel) word gesoldeerd.
attachment.php

Zodra klaar met de verschansing gaat deze bij Ronny om aan te passen op de romp.

Ik heb ook een foto van de bovenbouwmet mast genomen.
attachment.php

Hopelijk hebben jullie een beeld van onze vooruitgang. Alle materialen zijn meestal recup. Zo is de plaat van de verschansing uit afbraak koper plaat van dampkap en ronde boord uit afbraak van lusterarmen.
Dat is namelijk de overeenkomst tussen ons beiden. Dat wil niet zeggen dat soms toch gedwongen worden om in de handel wat materiaal te gaan halen hoor.

Op dit moment begint toch al een redelijk bootje te onstaan. Zodra we delen samen kunnen brengen gaan we opnieuw een foto maken.
attachment.php

Nog een fijne dag allemaal.
Ronny, ........zet de kaffie moar kloar ! :D

Groetjes
Nonkel
 

Bijlagen

  • verschansing2.jpg
    verschansing2.jpg
    68,5 KB · Weergaven: 70
  • Bovenbouw&mast.jpg
    Bovenbouw&mast.jpg
    34,5 KB · Weergaven: 68
  • Bovenbouw&mast&Dek.jpg
    Bovenbouw&mast&Dek.jpg
    69,5 KB · Weergaven: 66
behalve wat kwijl dat uit mijn mond loopt, is alles ok.........

Schoon, zéér schoon.....
 
Vakwerk , inderdaad ...

ik heb de Zeehond regelmatig kunnen bewonderen als ik in Oostende werkte , tussen 1984 en 1988 .

en andere schip die ik graag had , was de "Zeearend" , een typisch jaren 50 design . Bestaat die nog ?

de groetjes ,

Laurent
 
zeearend

dag,laurent
de zeearend is nog in de vaart.
dat is nog eens een schip,sterk als een tank.
groetjes,ronny
 
Ronny en Nonkel, hoe staat het nog met dit kunstwerk?
 
Hallo modelbouwers,

Het mooie weer en lang uitgestelde huistaken heeft onze bouw wat vertraagd. Alles is nu achter de rug en straks gaan we terug verder. We zijn bezig met het maken van het voordek en verschansing. Ronny maakt het hoofdek passen op de romp.
We zullen de zaken samenbrengen wanneer klaar en de resultaten laten zien.

Best groetjes
Ronny & Nonkel
 
hallo Ronny & Nonkel

dat word een mooi schip is de op bouw nu van koper zeer mooi hoor
echt vakwerk

gr ron
 
Beste Bouwers,

Ik heb de laatste foto op het forum geplaatst. De verschansing is bijna klaar en de delen worden op elkaar gepast en bijgewerkt.

Groetjes
Ronny & Nonkel
1_Delen_samen_dec2008.jpg
 
Mooi Nonkel en Ronny
Dit is toch al een reuze verschil bij de laatste keer dat ik het schip in de levende lijve heb mogen bewonderen.
Die mast is mega cool, en de verschansing ook prachtig gedaan, word een pronkstuk.
Wanneer is de proefvaart denken jullie??
 
Hoi nonkel & Ronny,

Wat een beest zeg! Da's wel al een indrukwekkende verschijning, hoor. :|

Zoals Dirk ook al schreef is die mast wel de max.


Gewoonweg prachtig!! ApplausApplausApplaus



Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan