Hoofdsponsor

1/72 Pz.Kpfw.IV -kitbashing/recycling (Esci)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
Ik heb (intussen had ;) ) twee oude Pz.Kpfw.IV liggen die ik wat wou opfrissen.
Ik heb van de twee, één gemaakt. En deze keer heb ik het simpel gehouden, niet teveel scratch :D

Hier enkele foto's van de vorderingen tot op vandaag:

De twee oude modellen:
004.jpg

005.jpg

006.jpg

007-1.jpg

Zoals duidelijk te zien, waren er veel fouten gemaakt in de bouw ervan :8 (ik was toen ook nog maar een jaar of 13...:wub:)

Dit heb ik dan gisteren en vandaag gemaakt:

011.jpg

012.jpg

014.jpg

015.jpg
Hier moest nog wat plamuur op komen...

018.jpg

Tot zover de bouw.
Zal straks foto's plaatsen van de primer-verf-versie ;)

Grtz,
Beyond
 
Zo, terug, en dan nu de primer-verf-versie ;)

019.jpg

020.jpg

021.jpg
Heeft nog steeds wat aandacht nodig :@

022.jpg

024.jpg

026.jpg

029.jpg

Voila, dat waren ze.
Hopelijk binnenkort wat tijd om wat kleur in te steken...

Grtz,
Beyond
 
Totale leek zijnde op het gebied van tanks, wat zijn die dingen die je toegevoegd hebt? Soort van anti-anti-tankdingen?
 
Hey Tomas,

Dat zijn reservetracks die omgekeerd om de tank werden bevestigd als extra armor.
Bij mij liggen de tracks eigenlijk niet onderste boven, maar voor de details heb ik het toch zo gedaan. Dan enkel de geleiders zelf gefabriceerd...
Het ziet er niet zo denderend uit, maar het is eigenlijk bedoeld als oefeningetje ;)

Grtz,
Beyond
 
Ik vind dit er niet zo oefening-achtig uitzien, als ik de primer versies zie. Knap maat ! GUnit.
 
En zogezegd weer schaal 1/72.
Hij doet het gewoon blindelings, zo in die brailleschaal.
Als oefening, zeker goed gelukt.

Erik.
 
Bedankt Tomas, GUnit en Modelbouwerke :)

Om nog een beter beeld te geven van die tracks heb ik nog enkele foto's van de echte Pz.Kpfw.IV (ausf.G) waar ik mij op gebaseerd heb:
panzer_iv_ausf.g_10_of_10.jpg
panzer_iv_ausf.g_09_of_10.jpg

Anders nog geen veranderingen.....ben nog bezig met de koepel wat mooier op te schuren :ph34r:

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de airbrush boven gehaald, en het eerste laagje kleur op gespoten...

02-019.jpg

02-018.jpg

02-0123.jpg

02-0122.jpg

02-0121.jpg

02-0120.jpg

Grtz,
Beyond
 
Als je dit ziet zie je niet eens dat het in 1/72 is. GUnit.
 
Thanx mates.

Ook hier wat verder geprutst met het resultaat zoals op de volgende foto's te zien...

023-1.jpg

025.jpg

035.jpg

036.jpg

037.jpg

039.jpg

Ja, inderdaad nog wat werk aan de tank :)
Maar dat zal voor na Werchter zijn...

Grtz,
Beyond
 
Knap hoe je die uitlaat hebt gedaan. GUnit.
 
Beyond,

Ik sluit me aan bij G wat de uitlaat betreft, echt een sterk staaltje op deze schaal. Een puntje van aandacht vind ik de tracks, die zijn mijn inziens teveel aanwezig. Ik begin altijd uit een roestige kleur en ga vandaar over naar metaal.

Als je ze nog verder gaat verweren en dit voor jou handiger is dan heb ik natuurlijk niets gezegd. Want ik heb op deze schaal geen ervaring.

Groet,
Swa
 
Beyond,

kun je eens beschrijven hoe je die uitlaat hebt aangepakt?
En zoals Swa zegt, ik vind te tracks veel te mooi om waar te zijn.
 
Bedankt voor jullie reacties makkers :)

Wat uitleg over de uitlaat:
Uitlaat werd eerst in roodbruin geschilderd.
Daarna wat pigmenten op geborsteld (droog), en daarna gefixeerd met verfverdunner door middel van capilaire werking.
Na het eerste laagje donkere roest-pigmenten, nogmaals herhaald met lichtere roest-pigmenten. En dit terug gefixeerd.
Heel erg simpel....

Nu heb ik nog wat verder gewerkt aan de tank.
Was niet zo tevreden over de uitvoering, dus heb ik besloten om er een camo-uitvoering van te maken....
Ook wordt het een uitvoering die wel bestaan heeft, maar de echte was in feite een PzKfW III, terwijl de mijne een IV is...
Maar ik vind dit een klein detail ;).

Zoals je gaat kunnen opmerken zijn de nummers op de koepel een beetje versneden aan de 1.
Dit is met opzet gedaan, want de 1 moet iets anders worden :huh:
Wie wil mag gerust een gokje wagen ;)

Hier nog enkele foto-tjes:

02-034.jpg

02-033.jpg

02-032.jpg

02-031.jpg

Grtz,
Beyond
 
Bedankt Kurt, en nee het wordt geen 4, zelfs geen getal of letter.....

;)

Grtz,
Beyond
 
Gromm.
Beyond, ik moet toegeven dat ik je inspanningen om de tracks te verbeteren met die vierkante plaatjes in het begin maar niets vond. Ik dacht dat dit open driehoekjes moesten zijn.
Maar .... ik ben eens in mijn docu gedoken en heb daar enkele foto's uitgehaald van een Pz IV die ik begin dit jaar op Trucks 'n' Tracks in Folkestone gezien heb. En, wat blijkt? Die heeft volle driehoekjes, dus jouw idee was nog zo slecht niet.
Ik voeg hierbij enkele foto's als docu.

Wat die uitlaat betreft: we hebben allemaal de neiging om die té roestig te maken hetgeen niet altijd het geval was. Toegegeven, het was het eerste deel van de tank waar de verf van afsprong maar toch ....









Je kan misschien de kleur van de tracks wat aanpassen door er een beetje zand of roest op te doen.
Erwin ;)
 
mooi, wat een klasse, mijn zal er wss uitzien als die eerste van je :-)
 
De tracks mogen gerust stevig beroest worden, maar daar waar het metaal tegen de grond schuurt, alsook waar de tanden de wielkanten raken, dienen een gepolijst effect te vertonen. Beyond kennende, gaat dit weer levensecht worden. Ik kijk hier dus naar uit.
Mooie vorderingen tot zover.
 
Nice nice...een beetje te klein naar mijn goesting;), maar zeer mooi uitgevoerd ! Ben benieuwd naar het vervolg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan