Hoofdsponsor

1/72 Pz.Kpfw.IV -kitbashing/recycling (Esci)

Status
Niet open voor verdere reacties.
De pigmenten die je gebruikt hebben de zelfde eigenschappen als kleurkrijtjes. Die van Van Gogh bijvoorbeeld. Deze gebruikt ik zelf altijd als pigment. En dan vermalen in een vijsel. Dan krijg je elke kleur die je maar wilt hebben. Denk maar aan de pastels voor het tekeken op papier. Is nog veel goedkoper ook. Een heel pak met 32 kleurtjes voor minder dan 2 euri bij de Kruitvat en Action enz.

Verder fixeren dus ook zoals de artiest doet met zijn tekening. Gewoon haarlak zonder parfum en zonder haarbescherming. Dus ook hiervoor geld. Gewoon de hele goedkope uit de drogist. :P Dan blijft deze de kleur houden en is het netjes gefixeerd. Alleen het model niet met water wassen dan.
 
Hey, :)

De pigementen altijd aanbrengen na het aanbrengen van de vernislaag omdat inderdaad, het poeder dan zijn waarde verliest, zijn stoffig uitzicht verliest. :ohmy:
Om pigmentpoeder te fixeren is dit geen probleem, gebruik gewoon iets vluchtig verdampt, ik gebruik daarvoor aanstekerbenzine, maar ook white-spirit of alcohol (hik :wacko: :O :wub:) of ..... zelfs water kan. :8

Gewoon maken dat je niet te veel tegen de poeders zelf zit, ik begin om te fixeren altijd aan de rand van het bepoederde gedeelte en laat zo de vloeistof uitlopen over de poeders. :8;)

Swaken,

kun je dit eens demonstreren aan de hand van foto's en dit in een Word-documentje naar mij sturen? Dit zou een pracht van een how-to zijn waar velen iets aan hebben.
 
Hey Dominiek, :)

Ok, ik zal dit pogen te doen met de bren carrier. :8;)
Indien ik zover zit laat ik je dit weten en stuur ik je dit op. ;):wub:
 
Hey mannen, in mijn vorige post was ik vergeten om jullie te bedanken voor jullie zeer leerzame tips, zowel van GUnit over de olieverven, als van Swaken over de pigmenten...
MERCI ;)

Ben er terug even mee bezig geweest, enkele kleine puntjes verf, die moeilijk zichtbaar zijn, het luik bevestigd die ik telkens weer vergeten was :8, en een eerste figuurtje in een basiskleurtje gezet...

028.jpg

029-1.jpg

Grtz,
Beyond
 
Beyond,

ik ken er niks van, van die militaire dinges, maar mijn gevoel zegt me het volgende:
De kleuren van de tank zelf en de reservetracks, zien er subliem uit.
De kleuren van de tracks en de loopwielen vind ik te donker en te glanzend.
Maar dit is maar mijn "gevoel" hé.
Petje af voor wat je hier reeds hebt gepresteerd hoor.
 
Ik treed Dominiek bij. Mooie panzer deze ! Vooral z'n camo heb je er helemaal top op zitten. Gaan met dat figuurtje, dit is een leuke toevoeging.

Dikke groeten van GUnit (veel afwezig nu wegens verbouwingen aan het 1/1 huis).
 
Bedankt ExSerCo en GUnit, :$

De tracks en loopwielen zijn bewust donkerder gemaakt, het is de bedoeling dat deze nog een klein ondergrondje krijgt met natte aarde, ergens in Rusland....
Vandaar dus de keuze ;)

Grtz,
Beyond
 
ok, in combo met natte aarde en slijk kan deze kleur dus idd wel......
 
Heb je al een grondje voor deze beauty mate ?
 
Sorry makker,

Heb de laatste tijd niet veel vrije tijd (lees langere tijd) om verder te doen aan mijn modelbouw :(
Hopelijk komt daar zeer binnenkort verandering in (mijn jongste zoon gaat binnenkort ook naar school....)

Bedankt voor je interesse ;)
Ik kom hier (en op de andere topics) zeker nog op terug...

Grtz,
Beyond
 
De vorderingen tot heden zien er goed uit, Beyond.
Doe zo voort een wordt een machtig model.

Groet,

Swa
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan