Hoofdsponsor

1/87 Nieuwe verfjas voor een F7 van Märklin

ERVARING
Redelijk wat ervaring, maar ik durf nog wel eens te prutsen...
BOUWWIJZE
Herstellen met wat er te vinden was in de rommeldoos of scratshen
BOUWBUDGET
Decals aangeschaft
BOUWSTATUS
Afgewerkt
COMMENTAREN
Een reactie is steeds welkom :D
Hehe, ik ben zelf ook benieuwd hoor :laugh:

Maar het zou wel nog even kunnen duren....:(
Ik heb namelijk nog een stel van deze locs aangeschaft (via evilbay) om te herschilderen, mijn vrouw en ik zijn een groot feest aan het voorbereiden voor eind deze maand, en daarna gaan we nog enkele weken naar Egypte op reis...

Ik hou jullie wel op de hoogte van eventuele veranderingen ;)

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Woestijnzand man ,uitstekend voor dioramabouw !!!!!
En ze hebben er daar veel in Egypte ;)
 
Zoals beloofd een update van de gevorderde werken.
Heb toch nog een beetje tijd vrijgemaakt om de airbrush uit te halen, en dit is het resultaat tot nu toe.

015.jpg

016.jpg

020.jpg

Er is nog wat werk aan, zoals de achterkant moet nog in het rood komen, enkele stukjes rode verf vooraan moeten geretoucheerd worden (begrijp niet goed hoe deze zijn afgesprongen, had nochtans enkele lagen vernis op gespoten :angry: ), de CN moet nog wat bijgewerkt worden op de neus (ik had een sjabloon gemaakt uit tape, maar deze bleek los te komen tijdens het spuiten...:@ ) en er moet langszij nog een oranje(gele) lijn komen onderaan de opbouw (weet er toevallig iemand of ik decals kan vinden die nog zelf versneden moeten worden in oranje/geel?? )

Grtz,
Beyond
 
Dat ziet er wel heel goed uit. Hiervoor wel een vraagje, waar is dat gele lijntje nu voor nodig geweest? Ik zie die nu niet meer.

Verder wat is wat je aan de voorkant hebt gespoten?
 
Dat ziet er wel heel goed uit. Hiervoor wel een vraagje, waar is dat gele lijntje nu voor nodig geweest? Ik zie die nu niet meer.
Dat gele lijntje was voor een andere versie die ik eerst van plan was om te maken, en die op deze versie een beetje hoger komt te liggen, en die ook een iets meer oranje kleur heeft....

Verder wat is wat je aan de voorkant hebt gespoten?

Dit is het embleem van de Canadian National (CN), maar daar heb ik nog een beetje werk aan :$

Grtz,
Beyond
 
Ziet er idd, op die enkele puntjes na, zeer strak uit.....
 
Weinig te zeggen.
Zoals je zelf aanhaalt, nog een beetje werk aan CN, maar verder zeer netjes gedaan.
Blijf volgen.

Erik.
 
Knappe loco, Beyond.

Ik denk als je die CN gaat bijwerken dat je dat misschien zal blijven zien, en aangezien de rode verf hier en daar een beetje afgechipt is , zou ik het rood herspuiten en daarna die CN opnieuw proberen te zetten.
 
Ik denk als je die CN gaat bijwerken dat je dat misschien zal blijven zien, en aangezien de rode verf hier en daar een beetje afgechipt is , zou ik het rood herspuiten en daarna die CN opnieuw proberen te zetten.

Die kans zit er natuurlijk dik in dat je het zal blijven zien....
Ben nog aan het twijfelen geweest om hem opnieuw te spuiten (het rood alleen hé ;) )
Aangezien ik de achterkant ook nog in het rood moet zetten...
Het enige wat mij tegenhoud is die CN...
Het was verdomd moeilijk om dit over te zetten op kleefband, en dan op de loc...
Ben nog aan het twijfelen :huh:

Zal toch niet voor direct zijn, dus laat ik het nog even bezinken ;)
Maar jouw reactie doet mij wel nadenken, bedankt :nowink:.

Grtz,
Beyond
 
Misschien heb je hier wat aan om die CN wat bij te werken.
Microscale heeft een héél groot gamma aan oa HO treindecals, zelfs de CN zit er bij:
http://www.microscale.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=MC-5007&Category_Code=HOSCALE&Product_Count=1725
Een héél leuk project, ik heb er ook zo ene van New Haven die blijkbaar overal tegen gereden heeft. Ik zou hem ook graag in het nieuw steken en Microscale heeft die decals.
Alleen nog de moed vinden...
Maar dit verslag van u geeft veel "courage"
Bedankt en niet opgeven...

Groeten,
Yamato
 
Laatst bewerkt:
Tijdens het helpen met de vernieuwing op het forum, kwam ik enkele topics van mezelf tegen, waaronder deze.
In verschillende topics waren, door de Photoemmer-betaal-toestanden, mijn foto's verdwenen. Ik heb er even de tijd voor genomen en vele zijn reeds terug op orde gebracht.

In dit topic zag ik dat er geen eindfoto's van dit project staan, hoewel het reeds een tijdje afgewerkt is.
Ik heb enkele jaren geleden CN decals van Microscale aangeschaft (bedankt voor de link Yamato ;) ).

Om dit topic nu in orde te brengen heb ik enkele eindfoto's genomen die ik alsnog met jullie wil delen.

IMG_20220804_145938988.jpg
IMG_20220804_150554749.jpg
IMG_20220804_150602881.jpg
IMG_20220804_150613816.jpg
IMG_20220804_150630176.jpgIMG_20220804_150647507.jpg
IMG_20220804_150711074.jpg
 
En omdat het altijd leuker is om enkele wagons achter een locomotief te zien, heb ik er enkele in de uitvoering van Canadian National geschilderd.

IMG_20220804_145958899.jpgIMG_20220804_150031697.jpgIMG_20220804_150044788.jpg
IMG_20220804_150052178.jpg
IMG_20220804_150058403.jpg
IMG_20220804_150104375.jpg

Het betreft een open Gondola (Märklin), twee citernewagons (Joueff) en een Caboose (Merk onbekend)
 
Heel mooi onderwerp, een oude locomotief in een nieuw kleurtje zetten. Op die manier krijg je wel een aantal heel speciale uitvoeringen bij mekaar :-) .
 
Dank Airbus56
Er zijn zo veel uitvoeringen geweest van deze loc, dat het een TE grote verleiding was om er niet zelf eentje te schilderen dat niet in de winkel te koop is en zelden gezien wordt.
En inderdaad, het is leuk om een unieke uitvoering in de verzameling te hebben..
 
Mooi dat je deze hebt kunnen afwerken en ze staan mooi uitgestald ook.
 
Merci Erwin, en ja, een verzameling is altijd mooier uitgestald :D
 
Dat vind ik nu zalig hé, die oude Marklins... Vorig jaar ook een Duits type dat bijna geen verf meer op had opnieuw in zijn trots gestoken.
Prachtig gedaan, blij dat deze nog respect krijgen tov al die moderne digitale modellen.
 
Merci makkers :)
Als ik aan onderdelen geraak om een ander model terug rijvaardig te maken (ik heb nog 3 F7-bodies liggen), dan komt er een tweede CN versie om dan een A+A unit te hebben.
 
Mooi werk Beyond, al is dat type loc nu niet bepaald mijn kopje thee als ik eerlijk ben. Voor mij lijkt het wel een halve loc (slechts één stuurpost).
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan