Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Nieuwe verfjas voor een F7 van Märklin [wip]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 30

Discussie: Nieuwe verfjas voor een F7 van Märklin [wip]

Standaard Nieuwe verfjas voor een F7 van Märklin [wip]

Hallo allen,

Hier dan iets waardoor het voor mij jaaaaren geleden allemaal mee begon...
    Mijn broer (9 jaren ouder dan ik), had al een treinbaan toen ik nog niet kon stappen, en ik ben altijd door die fantasie-wereld in schaal geboeid gebleven .

Hij had enkele locs, waarvan twee van dit model, de F7 uit de usa. Dit model is eigenlijk altijd mijn grootste favoriet geweest en gebleven.
    Intussen heb ik zo mijn eigen verzameling treinen, waaronder natuurlijk enkele F7 locs.

Ik ga ze hier niet allemaal tonen, wie wil kan er enkele uit mijn verzameling in het sprookjesbos eens gaan bezichtigen (zie link onderaan).

Een andere liefde die ik heb is voor het land Mexico.
    En ik heb zo een tijdje geleden eens een foto tegengekomen van een F7 die in Mexico heeft rondgereden. Ben natuurlijk verder gaan zoeken, zelfs vrienden uit Mexico zelf ingeschakeld, maar NIETS anders van foto's te vinden
    Ik had/heb het idee om één van mijn F7 locs om te spuiten in deze uitvoering.
    Ik heb daarvoor één van mijn oudste locs genomen, waarvan ik er enkele in dezelfde uitvoering heb, en die je nog regelmatig op de tweedehansmarkt tegenkomt.

Als eerste werkje was het nodig om de originele verf te verwijderen, door middel van ovenreiniger.
    Dit ging nog redelijk goed, hoewel ik na twee zo'n badjes nog de metaalspons(*) nodig heb gehad om alle verf te verwijderen (*voor pannen en kommen mee uit te wassen)
    Dit was het resultaat:

Vandaag heb ik hem dan, samen met nog enkele andere modelbouwwerkjes, in de primer gespoten, met dit als resultaat:

Zover sta ik dus momenteel.
    Zal wel nog even kunnen duren eer ik hiermee kan verder werken, maar ik ben ermee begonnen, dus de rest volgt wel...

Grtz,
    Beyond
    Laatst gewijzigd door Beyond; 16-06-09 om 22:10

Standaard

Dat ziet er netjes uit.
    Mooi in de primer gezet.
    En hoe moet hie worden?

Erik.
    Laatst gewijzigd door Beyond; 12-11-12 om 17:44
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Banned

Standaard

Hé, leuk!
    Ga je nog extra details zoeken en toevoegen?

Standaard

Veel extra details komen er niet op.
    Enkel de handvaten komen er terug op, en ook op het dak komen de signaalhoorns er terug op.
    En dan natuurlijk de venstertjes die "beglazing" moeten krijgen...

Grtz,
    Beyond

Banned

Standaard

Any progress?

Standaard

En ja hoor, ExSerCo heeft een duwtje gegeven...
    Ik heb vandaag de airbrush uit gehaald, en het eerste kleur is gespoten op de neus .
    Echter geen foto's, mijn vrouw heeft de camera mee naar Madonna....
    Morgen meer...

Grtz,
    Beyond

Standaard

Zo, ben vergeten om foto's te nemen van de tussentijdse werken
    Maar heb vandaag de laatste airbrush-werken uitgevoerd...

Zo dadelijk enkele foto's

Grtz,
    Beyond

Standaard

Hier zijn dan de foto's.
    Ik kan geen exemplaar tonen van de echte, wegens copyrights
    Maar zo ziet hij er ongeveer uit:

Het was geen gemakkelijke klus om die gele lijn mooi te krijgen, niet dat het geel niet goed dekte, maar omdat de lijn zo dun is....
    Het geel spoot zeer makkelijk, en had slechts drie laagjes nodig.
    De gebruikte verf is van Games Workshop, maar dan wel uit de oude potjes, en het kleur is Sunburst Yellow.
    Het rood en semi gloss black is van tamiya.

Nu rest mij nog de decals maken , en nog wat verweren, maar dit zal nog wel een tijdje kunnen duren denk ik....

Groeten,
    Beyond

Standaard

Netjes gespoten hoor. Maar even een vraagje. Waar plak je mee af? Volgens mij niet met Tamiya tape denk ik toch?
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Bedankt Modelengeneer

Nee, geen tamiya tape, vind ik moeilijk sinds de lokale modelbouwwinkel de deuren heeft gesloten
    Zal deze eens op een beurs moeten aanschaffen..., weet alleen nog niet wanneer ik er nog één kan bezoeken??

Misschien op de What-ever-day bij Scotty??

Wat ik dan wel gebruik, is medische tape die mijn vrouwtje meebrengt van haar werk (moederhuis...)
    Kleeft goed, (meestal) makkelijk te bewerken, maar heeft kleine gaatjes...dus ga ik er nog eens over met Maskol.
    Roeien met de riemspanen die je hebt hé

Grtz,
    Beyond

Standaard

De blauwe tape van de action is goed. Maar ook die van schotsch tape. Deze is ook blauw gekleurd. Zelfs rekbaar dus in bochten te sturen. Misschien heb je er wat aan. Duur is het niet ivm de hoeveelheid die je hebt dan.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Ik weet dat er een aantal zijn in West-Vlaanderen.
    Ik denk dat je ze best online bestelt, snel en makkelijk
    - There are no stupid questions, only stupid people. -

Groetjes van Davy aka Ratticus

Standaard

Even een paar "tussendoor" foto's .

De onderzijde moet nog in het mat zwart komen, maar ik ben nog even aan het wachten op een onderdeel die ik hoop te winnen op evilbay
    Want ik heb nog zo'n F7 loc staan die ik ook wel in een ander kleurtje wil steken, maar daar heb ik enkele onderdeeltjes van tekort...
    Misschien later hierover meer ???

Zo, dus de foto's hé :

in daglicht:

met flits:

daglicht:

daglicht:

met flits:

Grtz,
    Beyond

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beyond Bekijk bericht
    .........., maar ik ben nog even aan het wachten op een onderdeel die ik hoop te winnen op evilbay
    Het mocht weer niet waar zijn
    Ben ik aan het wachten op bevestiging van de verzendkosten (ik haat het als ze dit er niet bij vermelden ), en wat blijkt (natuurlijk), het item is verkocht via nu kopen...
    ******** toch.

Dus ben ik maar begonnen met het schilderen van de onderdelen (wat ik niet ging moeten doen mocht ik die onderdelen hebben kunnen kopen...)

Hier dan enkele foto's van de schilderwerken (met de kwast geschilderd..)

Nu nog enkel zoeken hoe ik de decals ga maken.....

Grtzn
    Beyond

Standaard

Dit ziet er netjes uit man.
    Doe zo verder zene.

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Een goed voornemen voor het nieuwe jaar
    By dancooper in forum Show je werkplek
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 24-12-08, 20:48

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten