Hoofdsponsor

1/48 Valkyrie - Imperial Guard (Warhammer)

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Wimmeke

Guest
Hallo,

Met het uitbrengen van een nieuwe codex 'Imperial Guard' ben ik verplicht de indeling van mijn 24th Praetorian Regiment wat aan te passen om nog in orde te zijn.

Aangezien er geen Praetorian figuren meer te verkrijgen zijn kon ik enkel wat Squads verschuiven.

Wat positief is aan het uitbrengen van een nieuwe codex is dat er een heel nieuw gamma nieuwe voertuigen uitkomt.

Dus heb ik mij meer 2 nieuwe "Valkyrie Assault Carrier" vliegtuigen aangeschaft. De kunnen gebruikt worden om vuursteun te geven op en boven het slagveld en kunnen ook 10 figuren vervoeren.

1_Valkyrie00a.jpg

1_Valkyrie00e.jpg

1_Valkyrie00c.jpg

1_Valkyrie00b.jpg

IMG]http://www.modelbouwen.be/PP/images/15/large/1_Valkyrie00f.jpg[/IMG]


Ik heb gekozen om mijn Valkyries uit te rusten met Heavy Bolters en deze uit de schuifdeuren van het laadruim te laten vuren met bijhorende schutters. Deze optie staan niet in de bouwplannen maar wordt wel uitgelegd op de site van 'Games Workshop' en in het 'White Dwarf magazine #353'.

Dus ben ik begonnen met het laadruim, de Heavy Bolters en de schutter in elkaar te zetten.

1_Valkyrie01a.jpg
Laadruim

1_Valkyrie01b.jpg
Dak Laadruim

1_Valkyrie01c.jpg
Heavy Bolters

1_Valkyrie01d.jpg
Schutters

Het is nu de bedoeling om het laadruim wit te spuiten, om wat extra helderheid binnen te verkijgen, de schutter en de Heavy Bolters te schilderen en dit dan in elkaar te zetten.

Groeten
Wimmeke
 
ben geen kenner van wargames maar het ziet er een leuk kitje uit

grtz

huge
 
Ik wacht vol ongeduld op de rest...
De sprues zien er toch redelijk flash-vrij uit. Dat betekent toch goede kwaliteit.

succes ermee!
 
Hallo,

Intussen zijn alle onderdelen van het laadruim geschilderd geraakt en in matte vernis gezet.

1_Valkyrie03a.jpg
Laadruim

1_Valkyrie03b.jpg
Dak Laadruim

1_Valkyrie03g.jpg
1_Valkyrie03h.jpg
Schutters

1_Valkyrie03i.jpg
Heavy Bolters


Wanneer men dan alles in elkaar zet krijgt men dit resultaat.

1_Valkyrie04a.jpg
1_Valkyrie04b.jpg
Zonder dak

1_Valkyrie04c.jpg
1_Valkyrie04d.jpg
1_Valkyrie04e.jpg
Met dak erop

Nu het Laadruim klaar is kunnen we verder gaan met het in elkaar zetten van de Valkyrie.

Groeten
Wimmeke
Ik heb gekozen om mijn Valkyries uit te rusten met Heavy Bolters en deze uit de schuifdeuren van het laadruim te laten vuren met bijhorende schutters. Deze optie staan niet in de bouwplannen maar wordt wel uitgelegd op de site van 'Games Workshop' en in het 'White Dwarf magazine #353'.

Dus ben ik begonnen met het laadruim, de Heavy Bolters en de schutter in elkaar te zetten.

1_Valkyrie01a.jpg
Laadruim

1_Valkyrie01b.jpg
Dak Laadruim

1_Valkyrie01c.jpg
Heavy Bolters

1_Valkyrie01d.jpg
Schutters

Het is nu de bedoeling om het laadruim wit te spuiten, om wat extra helderheid binnen te verkijgen, de schutter en de Heavy Bolters te schilderen en dit dan in elkaar te zetten.

Groeten
Wimmeke
 
Wim,

misschien iets om in de toekomst op te letten: op de laatste foto zie ik duidelijk een gietnaad op de voorkant van heavy bolter. In het vervolg kun je die best eerst wegschuren alvorens te schilderen. Je zult zien dat het resultaat dan weer een niveau'tje hoger komt.
 
Niet mijn ding.
Maar het is wel mooi schilderwerk.

Erik.
 
Hallo,

Intussen is de Valkyrie in elkaar geplakt.

1_Valkyrie05a.jpg

1_Valkyrie05b.jpg

1_Valkyrie05c.jpg

1_Valkyrie05d.jpg

1_Valkyrie05e.jpg

[1_Valkyrie05f.jpg


Het voetje is reeds volledig klaar zodat de Valkyrie later over het slagveld kan vliegen.

1_Valkyrie05v1.jpg

1_Valkyrie05v2.jpg

1_Valkyrie05v3.jpg

Groeten
Wimmeke
 
Mooi vliegding, Wim.
Welke kleuren moet deze krijgen?
 
Hey hey,

toevallig kwam ik voorbij dit draadje... wijze machine. Het ding heeft met wat fantasie een beetje weg van een MILMI24.
Als helikopterfreak blijf ik dus dit heli-lookalike bouwsel volgen.

Heligroeten en succes ermee,

Nick
 
Welke kleuren moet deze krijgen?

Hij krijgt dezelfde kleuren als mijn Imperial Guard voertuigen om de sfeer van mijn regiment te blijven. Dus mijn eigen interpretatie van het "Mars Pattern XXI"; donkergrijs + bordeaux met hier en daar wat groen allemaal van elkaar gescheiden door wat zwart (zie mijn voertuigen).

Groeten
Wimmeke
 
Hallo,

Heb gisteren mijn Valkyrie in het zilver gezet als grondkleur.

1_Valkyrie06a.jpg

1_Valkyrie06b.jpg

1_Valkyrie06d.jpg

Normaal was het de bedoeling dat ik de Valkyrie zou "Chippen" volgens de methode die Merlijn432 heeft uitgelegd maar na een mislukte test is het "Chippen" voorlopig afgevoerd.

1_ValkyrieTest03.jpg

Ik heb de Valkyrie toch nog in het zilver gezet om de optie om te "Chippen" nog te kunnen gebruiken wanneer er iemand anders een goed idee heeft om dit te doen.

Groeten
Wimmeke
 
Hallo,

Op de laatste schilderdag voor de zomer onderbreking (in juli gaat het niet lukken om iets te doen), heb ik de piloten afgewerkt.

1_Valkyrie07a.jpg

1_Valkyrie07b.jpg

1_Valkyrie07c.jpg

1_Valkyrie07d.jpg

1_Valkyrie07e.jpg

1_Valkyrie07f.jpg

1_Valkyrie07g.jpg

De werken liggen nu stil tot begin augustus.

Groeten
Wimmeke
 
Wim,

zo te zien ga je nog een echte prof worden.
 
Hallo,

Na een rustperiode terug begonnen aan de Valkyrie.

Begonnen met de eerste camouflage kleur erop te zetten (Humblor Glossy 20 Bordeaux.)

1_Valkyrie08a2.jpg

1_Valkyrie08b2.jpg

1_Valkyrie08c2.jpg

1_Valkyrie08d2.jpg

1_Valkyrie08e2.jpg


Intussen ook nog een extra test gedaan voor het "Chippen".
Een oud stuk plaat dat overschoot van een tank eerst wat zilver als grondlaag op gedaan daarna geschilderd in mijn gewenst camouflage patroon en dan gevernist.
Daarna met een scherp mesje hier een daar de verf weggekrast.
1_ValkyrieTest04.jpg

Groeten
Wimmeke
 
Je vliegding zie ik wel zitten qua kleuren.
Je chips, die vind ik nog iets te grof. Ik denk dat je techniek goed is, maar je nog iets fijner moet krassen.
 
Je chips, die vind ik nog iets te grof. Ik denk dat je techniek goed is, maar je nog iets fijner moet krassen.

Dat weet ik, het was maar een test om te zien of het ging lukken. Op de Valkyrie zullen er minder chips staan en iets fijner, hoop ik toch.

Wimmeke
 
Mooie kleuren.
Voor de rest voor mij te modern, niet echt mijn ding.
Maar als model kan ik het wel appreciëren.
Alleen zoals ExSerCo al aanhaalt, iets minder grof chippen.

Erik
 
Hallo,

Tijd gevonden om de tweede camouflagekleur aan te brengen (Humbrol Matt 77 donkergrijs).

1_Valkyrie09a.jpg

1_Valkyrie09b.jpg

1_Valkyrie09c.jpg

1_Valkyrie09d.jpg

1_Valkyrie09e.jpg

Groeten
Wimmeke
 
Wim,

de pics zijn nogal moeilijk te beoordelen door een gebrek aan licht. Kun je miscchien eens foto's maken buiten de zon? Dit zou je model ten goede komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan