Hoofdsponsor

1/24 Garage [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

Disturbed Angel

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 nov 2008
Berichten
138
Afgelopen winterwerk:

Enkele maanden geleden was ik begonnen aan een garage hefbrug, waar ik al jaren mee in het hoofd zat. Het idee erachter was om fotosessies te houden, aangezien ik in de auto modelbouw op 1/24 tekeer ga dat uitgegroeid is tot zelfbouw slotcars, die uiteraard sleepcontacten hebben en je dus niet met de voorwielen vlak op tafel kan zetten zonder een gat in je tafel te boren :D vandaar dus de start van de hefbrug. De brug zelf is nog niet af want algauw kwam onder invloed en vooral onder indruk van Gunit "Wilkommen!" het idee van " ik kan rond de brug net zo goed een garage bouwen " ook iets dat al jaren in het achterhoofd rondspookte. Wilcos garagedios, de nederlandse garagebouwer zijn werken heeft daar ook een invloed op gehad uiteraard.
Enfin, beelden zeggen meer dan woorden:

Gordijnrails,styreen,oorstokjes en vliegegaas... de brug dus

STP65159.jpg

STP65166.jpg

STP65167.jpg

STP65168.jpg

STP65176.jpg

STP65175.jpg

De brughoedjes :D

STP65211.jpg

STP65220.jpg

STP65224.jpg

Daarna kwam een werkbank en gereedschap uit koperdraad van electrische kabel en de issolatie ervan, styreen, roerstokjeshout...

STP65222.jpg

STP65187.jpg

STP65224.jpg

STP65226.jpg

Een en ander moet nog een kleurtje krijgen.
 
Garage Deel 2

Een goeie garage heeft een compressor, een V2 heeft altijd gespookt door, je raad het al... mijn hoofd

STP65248.jpg

Bassis: Electriciteitsbuis en afdekplaatjes van bouten van de toiletpot :D

STP65251.jpg

STP65250.jpg

STP65252.jpg

Electromotor gemaakt uit een varta pen

STP65253.jpg

STP65254.jpg

STP65255.jpg

STP65256.jpg

2 cilinders met koellamelen:

STP65258.jpg

STP65260.jpg

STP65262.jpg

STP65263.jpg

STP65267.jpg

STP65269.jpg

STP65270.jpg

STP65275.jpg

STP65272.jpg
 
Dat ziet er verdorie héél erg mooi uit hoor :ohmy:

Zo heb je een mooie display voor auto's die even niet gebruikt worden, én een pracht van een lokatie om foto's te nemen...

Prachtig idee hoor Disturbed Angel ;)

Grtz,
Beyond
 
Garage Deel 3

Ruwbouw garage met smeerput:

STP65293.jpg

STP65296.jpg

STP65302.jpg

STP65305.jpg

De kurkjob

STP65322.jpg

STP65319.jpg

STP65318.jpg

De eerste versie van de trap, later gerecycleerd tot hoektrap
Het besluit om tussen de kurk door een trap te bouwen kwam er doorde eentonigheid van het kurk metselen, en een pijnlijk linkerhand van het pincet vast te houden. Een verzetje dus :)

STP65387.jpg

STP65388.jpg

STP65392.jpg

STP65393.jpg

STP65394.jpg

STP65398.jpg

Daarna terug tonnen kurk :)
eens alle steentjes zijn gemetseld kan het plezantste beginnen :D het voegen
Laat ons zeggen dat het metselwerk momenteel voor 95% klaar is, enkel nog kleine halve steentjes moet ik doen en 2 ramen. Maar zoals gezegd heeft de slottrack nu prioriteit.
Hopelijk hebben jullie er wat aan. Nu de start begonnen is kan het niet anders dan word vervolgd...
 
De kurk is eigenlijk wandkurk uit de Brico; 11 vellen per verpaking 2mm dik en 300mmx300mm, ik dacht 6 a 7 euro

STP65395.jpg
 
Thx Beyond, het is belange nog niet af :) nog veel werk voor de boeg

Grts
 
Zoo, he, dat ziet er toch wel weer heel goed uit.

Zo zie je maar weer scratschen is juist overal goed voor. En met dit soort materialen is het toch altlijk weer leuk en niet zo duur. :P

Die werkbank enzo echt mooi gedaan. En die compressor gemaakt van o.a. een pen. :laugh::laugh:

Geweldig toch.

Doe lekker verder. En lekker plaatjes blijven plakken he. :)
 
Hallo fricandel! Dat wordt hier nog het één en ander zeg! :O

Die compressor vind ik prachtig gemaakt.

Bassis: Electriciteitsbuis en afdekplaatjes van bouten van de toiletpot
Sommige bouwers gaan wel héél erg ver om aan hun onderdelen te geraken, vind ik.
12.gif
:laugh::laugh:



Droop (die denkt dat hij toch maar de wc-pot laat voor wat hij is.
1.gif
)
 
Eén woord (hoewel veel emoties) : indrukwekkend !

Nee serieus, zo'n topic mag niet 1, 2, 3 afgehaspeld worden, dit is het echte modelbouwen, en op dit forum zitten er ronduit artiesten tussen (ondermeer bootsectie...).
Knap hoe je met dagdagelijks materiaal geniale attributen kan maken in schaal !

GUnit.
 
ge hebt niet op een steentje gekeken zie ik wel :D

prachtig om zien hoe je deze garage uit de grond stampt .

doe lekker voort en hou ons op de hoogte want dit is er weer één om van te smullen :)
 
Prachtwerk van de bovenste plank, of was het het onderste van de pot? :laugh: Héél doordacht en inventief bezig Applaus
 
Mooi,man,

Ik zie dat Gunit je heeft aangezet tot kurk-bouw.
Warempel zeer knap wat ik hier allemaal zie.
Al dat werkmateriaal is zeer mooi gescratched, en dan nog op die schaal.

-foto--foto--foto-
 
Zoals reeds aangehaald, modelbouw van de bovenste plank.
Ongelofelijk.

Erik.
 
nog updates hiervan?
is best interessant.
Hoe "voeg" je de bakstenen eigelijk?
 
Wat ontzettend mooi gemaakt ben erg onder de indruk .

Groeten ron
 
Werd er aan dit kunstwerk nog verder gewerkt Disturbed Angel ? Tussen je voorgaande foto's zitten echte pareltjes (werkbank !).
 
Hey Guy,

Sinds, een paar dagen wel ja :) Ben nu bezig de allerlaatste steentjes te metselen, deze week nog komt het voegen aan de beurt en uiteraard fotos hier. Zomer is altijd een beetje druker met vriendin en dochter, de dames willen graag buiten hé. En vrouwen die iets in hun hoofd hebben...
En ook, ben een beetje druk geweest op evilbay, heb er een paar zeldzaamiteiten op de kop getikt op 1/24 en ockassie slotcars én een amerikaanse winkel gevonden die gereedschappen in resin te koopt stelt op 1/24, ondermeer kolomboormachines, werkbaken op wieltjes, handgereedschap, sleutels ed. dus dat komt zeker nog in aanmerking voor aankoop.
kortom; wordt zeker vervolgd.
Grts
 
Die link van die Amerikaanse winkel ben ik ook wel geïnteresseerd in hoor...
 
Restart

Dus zoals eerder vermeld de laatste metselwerken...

STP65854.jpg

STP65855.jpg

En dan kan het leukste beginnen; het voegen
Hier een proefje op de paal die onder het bordes komt ter ondersteuning.

STP65859.jpg

STP65860.jpg

STP65861.jpg

Ook een verweerde spiegel had ik gemaakt om boven de wasbak te hangen.

STP65856.jpg

Later deze week word de garage zelf aangepakt qua voegen.
Dus bij deze word vervolgd.

@ ExSerCo, ik ga u die met veel plezier bezorgen, dacht dat ik hem bij mijn fav gezet had, schijnbaar niet dus. maar zal deze terugvinden bij mijn geschiedenis.

Grts​
 
Ge gaat u nogal kunnen uitleven met dat voegen van die grote muren. Het stukje wat je hebt getoond, ziet er wel goed uit. Wat die GUnit hier niet allemaal te weeg brengt hé?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan