Hoofdsponsor

1/24 Garage [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Veel succes met het monteren en schilderen van de machinerie;). Voor het magazijn: ga je enkel die oliefiltertjes plaatsen of ook andere dingen?
 
Wedstrijd Beyond ? :D het is een uit de hand aan het lopen foto trek locatie ;)
Dank u Wout ; Luchtfilters, spiraalveren, remblokken, v snaren, distributieriemen... vanalles dus :D

Wegens nog steeds crisis in de haven van antwerpen... tijd om beton te gieten dus :) De witte muren werden voorzien van nog een laag wit, Het gele werd geretoucheerd :)
Het grijze volgt na de betonwerzaamheden.

Eerst een randje om de put heen, om later eventueel balken in te kunnen leggen.

STP65953.jpg

Daarna worden de muren afgespoten met schilderskit, is een soort mastiek die velvormend is op basis van acrylaat én overschilderbaar. Dit om spanningen tussen muren en betonvloer te minimaliseren.
De schroeven steken met hun kopje net boven de MDF dit om de beton toch een zekere hechting te laten genieten op de MDF. De MDF zelf is een paar keer ingesmeerd met hechtingsprimer voor muurtegels.

STP65954.jpg

Daarna volgt een mengsel van fijn gezifte chape en plaaster.
De chape doe ik erbij omdat daar rijnzand inzit die kunnen doorgaan voor keien in de beton, bovendien krijgt het geheel dan een grijze kleur, de plaaster is lichter van gewicht en droogt sneller.
Eens dat je erin giet is het wiggel waggel, wrijf en strijk en borstel tot het naar je zin is.

STP65962.jpg

STP65955.jpg

STP65956.jpg

STP65957.jpg

STP65958.jpg

STP65959.jpg

STP65960.jpg

STP65961.jpg

STP65963.jpg

STP65964.jpg

STP65966.jpg

STP65970.jpg

Grts
En tot de volgende
Peter​
 
Peter, zijt gij nog normaal jong?


Dit is werkelijk "amazing"! Prachtig man!
 
Peter, zijt gij nog normaal jong?

Dat vraag ik me dus ook af.
Stort daar dus een echt betonvloertje.
Ben je soms aan het oefenen om een echte verbouwing te doen?
Maar het is gewoon schitterend.
Komt er nog een smeerput of enkel balkjes om de schijn te wekken?

Erik.
 
Volgens mij hou je ons voor het lapje.

Denk je nu echt dat we niet zien dat dit foto's zijn uit die echte garage op de hoek van je straat? :laugh:

Knap....
 
Ja man, ik dacht echt na een van die laatste foto's te zien dat je je eigen garage aan het bewerken was, echt waar, dus chapeau dit is mooi gedaan hoor.
 
Jawadde! Ze worden hier zotter met den dag :laugh:

Knap gedaan, gaat ge hem ook polieren of komt er een laag verf over? ;)
 
Dank u allen :) eerlijk gezegd; ik hoor dat wel meer... dat ik nie normaal ben :D maar dat heeft meer met mijn uitleg te maken denk ik.
Ja koekie er komt een echte smeerput onder, het is voorzien aan de linkerzijde om daar dan in te kunnen kijken via een gat in de zijkant onder de put. Ik ga me het makkelijk maken en een soort van schuif maken die onder de put schuift na het afwerken, want zo kun je er moeilijk bij.

Het gat:
STP65972.jpg

Grts
en tot de volgende
Peter​
 
Tomas; Jawadde! Ze worden hier zotter met den dag :laugh:

Knap gedaan, gaat ge hem ook polieren of komt er een laag verf over? ;)

Wel, gezien de oudheid van de muren heb ik gekozen om een oneffen beton en that's it.
Moest ik nu een moderne garage hebben genre custom dan zou ik geen beton gebruiken, maar gewoon de MDF brushen voor dat gladde en strakke effeckt.
Dus het blijft een breek uw nek niet vloereke :)
 
Wauw , chique bedoening zeg.
Leuk detail, die compressor onder de trap, ge moet er eens op letten in werkelijkheid ,hoeveel compressors er onder trappen geplaatst worden !
 
Wauw , chique bedoening zeg.
Leuk detail, die compressor onder de trap, ge moet er eens op letten in werkelijkheid ,hoeveel compressors er onder trappen geplaatst worden !

ahja ? ik dacht das toch anders een verloren ruimte... en een beetje lawaai onder de trap houd kwade geesten beneden :)
 
het is een uit de hand aan het lopen foto trek locatie ;)

Wat ga jij dan maken als jij dan eens aan een wedstrijd wil meedoen?????????

Mijn raad is deze toch eens inschrijven, enkel nog wat auto's erin plaatsen en je hebt prijs....

Super mooi werk, echt waar...

Grtz,
Beyond
 
Dat is idd een zeer mooi stukje werk.

Ben nu wel benieuwd naar het werk dat je nog gaat doen. verweren, gebruiksschade enzo.
 
Dat is idd een zeer mooi stukje werk.

Ben nu wel benieuwd naar het werk dat je nog gaat doen. verweren, gebruiksschade enzo.

Das nu net niet mijn sterkste punt, had al wat geexperimenteerd met roest op een afgekeurde body van een vw golf (resin) en Mig poeder op compressor...
Al doende leert men en vooral lezen en leren hier op het forum hé Rik :)
 
De smeerput... het moest er eens van komen, we beginnen gewoon opnieuw maar dan kleiner en vooral ondergronds.
Heb eindelijk nog eens een 8mm MDF plaatje kunnen halen.
Dus de smeerputschuif is een feit sinds vandaag.
Hierbij een dry fitje, de bedoeling is naast de functie van smeerput; rondom de sokkel nog wat werkzaamheden te kunen uitoefenen zonder telkens naar het gelijkvloers te moeten. Een droom van een put dus.

STP65973.jpg

de technieker, op goede hoogte btw: de raarste kwiet duwen ze altijd in de smeerput ook al staan er 5 hefbruggen :p

STP65979.jpg

STP65974.jpg

STP65983.jpg

De sokkel, is dryfit staat nog niet vast, maar deze opstelling word het. rodom de sokkel kan men rechtopstaand werken, is beter voor de rug.

STP65975.jpg

Kijkgaten voor en links

STP65976.jpg

STP65977.jpg

Na een dikke 2 uur metselen is de langste muur dicht

STP65984.jpg

Ziet er vettig uit, maar verdunde houtlijm trekt er volledig in daardoor is de kurk geseald.

STP65985.jpg

Grts
en tot de volgende
Peter​
 
Ziet er goed uit. Ga je ook een krik en/of olie-opvangbak inbouwen?
 
Jup that's the way to do it, verdunde houtlijm en het goedje maakt het kurk echt stevig. Het gaat er steeds mooier, maar ook ambitieuzer uitzien, dit is niet meer gewoon een showcase he, straks moet je een showcase maken om deze showcase in te showen !!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan