Hoofdsponsor

1/24 Garage [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier kijk ik naar uit ! En de muren, ik blijf ze geweldig goed gedaan vinden.
 
Thx Guy ! :D
ff een klein tussendoortje; het eerste van de zovele toekomstige onderdelen verpakt in een doosje, in dit geval een oliefilter.
Gewoon even om af te tasten of het lukt, mischien neem ik later dun fotopapier. Het is eigenlijk een stukje vierkant styreen verpakt in gedrukt papier. Ik heb fotostickers gebruikt om het vast te plakken, omdat ik niet direckt iets voor handen had en ook niets in gedachte om papier op styreen te plakken. Bij deze; hoe plak je papier op styreen ?

STP65915.jpg

Grts
Peter
 
Houtlijm...

Trouwens, hoe groot is dat doosje?

Die muren....Op die laatste foto (met de gele streep en de flits), lijkt het net een echte.

Knap werk
 
Ik heb fotostickers gebruikt om het vast te plakken, omdat ik niet direckt iets voor handen had en ook niets in gedachte om papier op styreen te plakken. Bij deze; hoe plak je papier op styreen ?

Hoi Peter.
Papier op styreen, gewoon met een lijmstift, zoiets als Pritt maw.

Erik.
 
@Koekie 4x4x8 zoiets
@modelbouwerke, zal pritt eens proberen, hoewel ik denk dat het na verloop van tijd gaat lossen, wss sealen dan daarna.

paintjob gestart, voorproefje van de pilaar die onder het bordes komt :

STP65917.jpg

daar ga ik nu dus aan beginnen.
Eerlijk gezegd vond ik combinatie wit/geel/grijs percies beter...​
 
persoonlijke smaak natuurlijk he ;)

Nu mijn persoonlijke voorkeur gaat ook uit naar het wit/geel/grijs hoor

Aha ! ge geeft de doorslag Herptile, mijn besluit staat daarmee vast
t' word wit/geel/grijs. is wat frisser.
Nu de ene pilaar is niet erg, heb een reserve desnoods.
Merci hé man !
Ben volop aan het afplakken met frisk...

grts
Peter
 
lol, tis niet omdat ik zeg dat ik dat mooier vind dat je het daarom moet doen he ;)
 
wit/geel/grijs Zou ook mijn voorkuur hebben mooi doosje trouwens:$

gr ron
 
Paintjob

Thx Ron !
Banee Herptile, ma ge had gelijk, ik vond het ook mooier... dus
Op vorig werk was het zwart/geel/wit ook schoon zenne :D
Welnu; Lichte kleurwijziging op de valreep grijs/geel/wit dus.
Tamiya tape is een van de beste, al jaren gebruik ik die en weinig problemen mee gehad. Maar in dit geval dierf ik hem niet gebruiken. het is ook de eerste keer dat ik "Acrylicos Vallejo" gebruik.
Had een proefje gedaan met remount spuitbus van 3M en krantenpapier (GVA) en dat werkte heel goed, maar Vallejo is op waterbasis en krantenpapier en water dat moet ik wel niet vertellen zeker? dus ook een beetje schrik daarvan.
Enfin kopzorgen... dan foto frisket film van badger dan maar.
Die kleeft niet te fel doch soms niet fel genoeg. Was niet makkelijk wegens oneffenheden, maar mits een paar retouchementen der gele streep ben ik meer dan tevreden.
Al bij al had ik gerust krantenpapier kunnen gebruiken trouwens.
De gele streep moet nog bijgewerkt worden
Word vervolgd

Grts,
Peter

STP65918.jpg

STP65919.jpg

STP65921.jpg

STP65922.jpg

STP65923.jpg

En dan het kritiek momentje... het verwijderen van de frisket zonder kleerscheuren.
Gelukt !

STP65924.jpg

STP65925.jpg

STP65927.jpg

STP65928.jpg

Hier is ff de frisk losgekomen :

STP65929.jpg

Sfeerbeeldje :

STP65932.jpg

STP65933.jpg
 
Dit is warempel zeer geslaagd hoor.
Wanneer je de onderste 2 pics bekijkt en me wijsmaakt dat het een 1/1 model is, dan geloof ik het nog ook.
 
Thx Ron & Dominiek,
Nu de polie van de moter van compressor steekt me nog tegen, ik denk eraan een verval te boren daarin voor wat meer diepte, daarin eventueel een grote moer of 4 kleintjes.
Trouwens Dominiek, heb je wat aan de link van smbc gehad ? staan leuke dingen op.
Grts
Peter
 
Staan idd zeer mooie dingen tussen. Deze link zal ik in de toekomst nog wel eens gebruiken.
 
Experimenteel licht

Nu dat de garage rustig droogt tijd voor ff een tussendoortje.
In de smeerput, onder hefbrug en boven werkbanken heb ik licht nodig, liefst TL verlichting. Ik ga ook warmer licht gebruiken op andere plaatsen, hierbij gebruik ik wss kerstboom lampjes
Ik had het al een hele tijd in gedachte om Leds in een buisje steken ter simulatie van een TL lamp.
De voorkeur ging uit naar een wit bijna doorzichtig buisje.
Hierbij het eerste experiment in praktijk.
Een autolampje met 3 mm leds werd gesloopt en een nieuw leven geven. Aan de garage komt achteraan een "pries" stekker ;) om de oude voeding van een pc van stroom te voorzien, die dan op zich zorgt voor de nodige stroom met name 12v & 5v. Dit omdat ik sowieso iets tegen wegwerpbatterijen heb, en als je ze nodig hebt ben je leeg. bovendien werkt 12V leuk.
De lampekap werd gemaakt uit een blikje "ice tea green"...
qua licht opbrengst ben ik nog niet zo tevreden, dus verbeteringen zullen noodgedwongen nog volgen...

STP65934.jpg

STP65935.jpg

STP65939.jpg

STP65940.jpg

Het plooiwerk dient nog eens opnieuw te gebeuren op een fijner afgewerkte steun, deze is ff vlug gemaakt. Een probeersel dus.
STP65941.jpg

STP65943.jpg
 
Ik val hier van de ene verwondering in de andere, nu nog licht ook ! Dat gaan er hier veel graag zien, LOL !
 
Niet echt een update, heb in feite nog niet kunnen verderwerken 1 door werk 2 door een misgelopen aankoop op ebay waar enorm veel tijd in kruipt qua discussie.
Bon het goede nieuws: een gelukte aankoop van een andere verkoper die werkt zoals het wel moet
smbc in US, waar ik een hele hoop gereedschap had besteld omdat ik niet voldoende genoegen heb van het fujimi gereedschap.

STP65952.jpg

Bovenste delen zijn 3 pepsi automaten waarschijnlijk voor een ander dio, en een gewone oude ijskast
verder balanceerapparaat, banden monteer apparaat, motoranalyse kast, halfautomatische laspost, bankschroef, wasbak, startkabels, vaten, pe set sleutels van verlinden, muurpanelen met gereedschap, pneumatisch gereedschap + spuitpistool, 2 kolom boormachines, slagmoersleutel in koffer en drie verschillende gereedschapskaren.
Ik moet toegeven, goed gemaakt, ik heb nog geen enkele luchtbel gezien, dus ben er heel tevreden over.

Had nog een klein filterdoosje gemaakt, ik denk dat ik beter fotopapier ga gebruiken wegens de slechte afdruk op deze schaal.
Het rechtse had ik al eerder gemaakt 5x5x10
het kleinste 4x4x8 is nieuw.
Voor in de stock ga ik er 4 a 5 achter elkaar plaatsen, maar wel uit een stuk, dat scheelt een hoop werk :)

STP65950.jpg

Grts
En tot de volgende
Peter
 
Dit is al helemaal iets anders aan het worden sinds ik de laatste keer ben komen kijken...
WAAW zeg, dit is echt prachtig...
Als de details er zullen bijgezet worden zal dit een echt pareltje zijn.
Je zal zeker eens moeten meedoen met een wedstrijd, gegarandeerd prijs ;)

Grtz,
Beyond
 
het word zo'n diorama waar telkens weer iets nieuws ontdekt als je er naar kijkt, knap;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan