Hoofdsponsor

1/24 Garage [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Yes ! Dat vind ik nu geweldig zie, dat ook andere mensen de mogelijkheden en het plezier van het werken met dit materiaal ervan inzien. De diepte-foto's van de garage met de witte auto op het voorplan lijken alvast "just echt" zoals ze bij ons zeggen.

Een kleine en vrijblijvende tip voor later is dat wanneer je de muren integraal in een zanderig kleurtje zet, kan je de stenen er nadien mooi uit tillen met je steenkleuren. Ik heb dit zo gedaan met mijn allereerste poort in het "Wilkommen !" topic en dat beviel goed eigenlijk.
Deze week ga ik het trouwens opnieuw doen in "Chiens Méchants !".

Succes, enne ik ben blij dat deze thread weer nieuw leven wordt ingeblazen.
 
Tjonge jonge het begint nu toch zeker een goede vorm aan te nemen. ;)
 
Dit wordt een pracht van een werkplaats, en een juweeltje van een fotoshoot-site voor foto's van je auto's...

Prachtig hoor...

Grtz,
Beyond
 
Voegen

Ja klopt Guy, maar dat lijkt me net iets te veel werk, steen per steen schilderen. Ik denk dat het er een kleine 1.000 zijn ;) maar mischien komt er nog een klein vervolg; een 1 auto garage ofzo en daar zal ik dat zonder twijfel toepassen, of toch proberen :) De bedoeling was de muren te schilderen in 2 soorten grijs, licht en donker en daar dan een streep door rondom de garage. Over de kleur van de streep ben ik nog niet uit.
Het voegen ging als vloer of muurtegels voegen, simply maar iets intensiever.
Zoals beloofd halvelings... de foto"s :

STP65863.jpg

STP65865.jpg

STP65867.jpg

STP65868.jpg

STP65869.jpg

STP65870.jpg

De verweerde Spiegel, op de toekomstige handenwasplaats; ben eigenlijk niet zo tevreden over de verwering zelf. misschien iets teveel. Maar dat zijn toekomstige zorgen :)

STP65872.jpg

STP65875.jpg

STP65873.jpg

Grts
Peter​
 
Jullie dio-bouwers zijn toch niet meer normaal?
Man, wat is dit schitterend om zien. Kritiek geven kan ik niet, maar bewonderen wel.

Keep up the nice work!
 
Da's inderdaad een goeie manier om al dat handwerk van die steentjes schilderen te pareren. Gewoon een latexbeurt geven (daar bedoel ik natuurlijk niks obsceens mee, lol). En als je daar een vuil washke overheen zet : wow !
 
Ik zou mischien zelfs durven proberen, want intussen heb minstens 2 dio"s in mijn hoofd, de kurk een donkerrode tint mee te geven alvorens te versnijden maar dan zit je weer met het probleem van de voeg kleur uiteraard.
Latex en rubber Guy :D ik had gedacht aan eerst stuck primer die heb ik nog staan van na mijn bezetwerken hier thuis. Dat is op acrylbasis, want ik zou voor het eerst "Acrylicos Vallejo" willen gebruiken, niet alleen omdat ze zo goed ruikt :) maar ook een ruime keuze in het assortiment en leuke flesjes. Ik ben van origine een humbrol man... dus een uitdaging.
Ambras tussen primer en toplaag is wel het laatste dat ik kan gebruiken maw. Maar proefstukjes.
Verder voor de vloer zou ik een egalisatielaag gieten. Word oorsprokelijk gebruikt om snel een egale laag te verkrijgen, vooral voor het tegelen. Maar ook weer eerst een proefstukje maken.
Ik ben percies in the block bezig.

Grts
Nog een klein apart vraagje mischien; Ik ben schijnbaar al een aantal jaar mijn afkapingsteken kwijt, aanhalingsteken heb ik ( " ) maar het enkele, afkapingsteken staat niet op mijn klavier. Nochtans stond op de doos, belgische leestekens. Dit ´ en of dit ` moet er dan voor door gaan ofzo ?
 
Laatst bewerkt:
klasse maat gewoonweg klasse
er speelt toch altijd wel initiatief bij modelbouw
en vooral vindingrijkheid en niks weg gooien
das zeer belangrijk
van een stomme stylo een modelbouw compreseurken maken
voor mijn part krijg jij de nobelprijs voor het millieu
zeker weten ik sta er paf van dit blijf ik volgen
mooi
 
Afkappingsteken (of weglatingsteken) staat bij mij op de "4" toets, maar dan zonder "shift"

' ' ' ' ' ' zo dus ' ' ' ' ' ' zijn allemaal afkappingstekens...:P
 
Oh ja, uw dioke ziet er heel leuk uit, ben benieuwd naar de rest.
Kompressor= fantastisch

PS: ' ' ' ' ' nog wa afkappingstekens ' ' ' ' ' (ge kunt ze misschien gebruiken voor op uw toetsenbord te plakken :D )
 
Thx Scotty :) nix meer weggooien nu hé !
Ja normaliter onder de 4 bij andere pc zijn klavier toch.
hier staat ne pijl op maar waarempel ' kheb het dan toch 'lol'
Merci hé cookie ! wa zou ik zonder u doen.
Nu..
Ik was bezig aan een nieuwe spiegel omdat ik eerste er wa over vond inzake veroudering, trok op niet maw.
tussen door hier op het forum naar Guy zijn machtige leeuw gaan kijken.
Had zo ooit eens een bolletje milliput over en terwijl ik het tussen duim en wijsvinger rolde dacht ik wat ga ik hier mee doen, bewaren gaat niet, maar een beetje vorm geven wel...
en ik maakte er een peche van. Begrijpe wie begrijpe kan.
Guy wou het eens zien, vandaar bij deze :

Foto verwijderd door ExSerCo: Je zult het zonder twijfel niet zo hebben bedoeld, maar deze foto geeft meer een "uitdagende pose" aan, dan een eventueel erotische tint. Er komen hier ook jongeren op ons forum. Ik hoop dat je deze beslissing begrijpt.
 
LOL, maar die peche is wel wat gekwetst precies.

Misschien toch meer iets voor een fruitforum ? Wel knap gedaan iig.

Let wel op onze jonge gebruikers, die kunnen misschien niet tegen dit soort fruit.
 
jaja geen probleem ExSerCo, had dat voorgesteld om achteraf te verwijderen.
Ja een beetje gekwetst Guy en er staan vingerafdrukken op.
Nogmaals het was een overschotje en kon op dat moment niets beters bedenken.

Grts
Peter
 
LoL ! na da hakefietje terug aan het werk.
Eerst een nieuwe oude spiegelgemaakt, de vorige was ik niet tevreden over. Deze eerder wel :

STP65901.jpg

Dan hebde al eens terug een spuitcabine, t' eerste projekt dat ik doe is er te groot voor. Heel mijn werktafel staat vol :D

STP65908.jpg

Enfin, de eerste grondlaag zit erop, een soort van stuckprimer op basis van acrylaat.

STP65906.jpg

STP65907.jpg

STP65905.jpg

Nu met die laag erop komen dan toch de voegfouten naar voor, voegen die ik niet diep genoeg heb uitgeborsteld.
Nu erg vind ik het niet, heb er weer uit geleerd en bovendien dient er nog een hoop gereedschap,werkbanken en machines geplaatst te worden, dus al bij al ga je er weinig van zien :)
Hier de fouten nog eens xtra in de rode verf gezet...

STP65905fout.jpg

Gisteren kreeg ik weer een paar ideeën in mijn hoofd...
word vervolgd dus
Grts
Peter
 
Het begint er echter en echter uit te zien....
Ben razend benieuwd naar het eindresultaat ;)

Enneuh, ik denk dat die puntjes die in de rode verf staan niet echt zullen opvallen, oudere muren werden wel eens vaker "opgelapt", en dan zie je ook grote verschillen...
Misschien aan denken tijdens het verven...???

Grtz,
Beyond
 
De kleuren, had zoiets in gedachte in de stijl van mijn vorige werkgever, althans een variant erop:

STP65876.jpg

De gele lijn had ik al brutweg getrokken, geel dekt nogal moeilijk uit zichzelf. Ooit eens bij vorige werkgever in een vd filialen de gele streep geverfd (als straf :D) en dat dekte ook moeilijk, eigenlijk dekte dat maar van de derde laag toen.

STP65909.jpg

STP65910.jpg

Met flits dan maar, in de woonkamer heb ik geen TL lamp bij de hand :D

STP65913.jpg

Met een beetje geluk kan ik morgen aan het grijze beginnen.

Grts
Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan