Hoofdsponsor

1/24 Garage [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Sublieme twist aan het vat gegeven, humor ook nog !
 
Gellukkig is het geen BP - British Pollution, want dan zou ze lekken ^^
 
schitterend werk(je)
Ik ruik de geur van deze garage alsof hij echt is.
ammmaai, zitten er hier kraks op het forum
Groetjes
Ward
 
Mooie verfjob. Maar dat logo? Ik weet wel dat die als sticker te krijgen was vroeger. Maar zou dit ook zo in een werkplaats gezeten hebben? Allemaal heel erg realistisch en dan dit logo? Heb je daar eens een voorbeeld van?
 
Mooie verfjob. Maar dat logo? Ik weet wel dat die als sticker te krijgen was vroeger. Maar zou dit ook zo in een werkplaats gezeten hebben? Allemaal heel erg realistisch en dan dit logo? Heb je daar eens een voorbeeld van?

Daar heb je een punt Rik ! , doch heeft het nooit mijn bedoeling geweest om ze tijdgebonden te maken. Tenslotte komen er ook wagentjes anno 2010 op bezoek in de toekomst.
Ik heb de T-shirt versie van het logo :)
Dus ook geen voorbeeld ervan sorry.
Ondertussen ben ik in experiment met famo en toverkrimpfolie, om sleutels en oliefiltersleuteltjes te maken...

Groetjes
Peter
 
Hallo Iedereen,

Heb deze morgen reeds een speeluurtje gehouden terwijl iedereen nog sliep hier.
Krimpfolie om sleutels te maken, als je een dochter in huis hebt , dan komt wss vroeg of laat het juwelen deel voorbij. Zo ook bij mij, terwijl ik dacht, dat ik daar wel eens andere nuttige dingen mee kon.
Zo gedacht zo gedaan, mijn eigen folie aangeschaft en experimenteren maar.

thumb_Image00001~0.jpg

Sleutels ring & steek had ik afgeprint en bevestig ik op de folie met Re mount

thumb_Image00003.jpg

Daarna boor je de gaatjes om de nodige afrondingen of bogen te bekomen.

Image00004.jpg

Het geheel kan dan uitgeknipt worden, het is nogal stug dus redelijk moeilijk te snijden met een mes.

Image00001.jpg

Papier verwijderen (makkelijk met Remount :) )

Image00009.jpg

Dan de oven in 150° enkele seconden. tijdens dat proces trekt de folie van alle snuiten (krult naar boven en komt terug op zijn oorsprokelijke plaats) soms valt er eentje om en blijft die krom. en mislukt dus ; en krijgt een tweede leven als speciaal gevormd gereedschap :p
Eens het krimpen gedaan is , duurt enkele seconden, uit de oven nemen en direckt plat drukken met een dik boek en laten afkoelen.
Hier het voorbeeld, ik had die net voor het krimpen een rode stip gegeven ter herkenning:

Image00007.jpg

Image00014.jpg

Image00013.jpg

De fabrikant legt uit 7 maal kleiner en 7 maal dikker ? klopt niet echt blijkbaar is dikker dan 7 maal en groter dan 7 maal, maar ik heb er geen probleem.

Image00017.jpg

4 links scheef ende krom ! :) worden special tools

Grts
Peter
 
Oeps vergeten ! uiteraard moeten ze nu nog dunner geschuurd worden :)

Grts
Peter
 
Hallo Peter,
Ik hoop dat je het niet erg vind, maar toen ik die kleine steeksleutels zag had ik zin om dit eens te proberen met mijn CNC machine. Dit is het resultaat.
De kleinste sleutel die ik heb gemaakt is 6mm lang. Kleiner gaat niet. Ik heb deze gemaakt uit plasticard (Polystyreenplaat) van 0,5 mm dik. Ik kan ze ook uit 0,3 mm dikke plaat frezen, maar dan kan ik geen dikteverschil maken tussen de uiteinde van de sleutel en het middenstuk. Het is niet goed te zien op de foto, maar het middenstuk is 0,3 mm dik en de uiteinden 0,5 mm dik.

Als je wil, wil ik voor jouw project die verschillende sleutels wel even uitfrezen. En....gratis. Als je geïntresseerd bent zal ik je wel laten weten wat ik precies nodig heb van afbeeldingen.

Ik plaats de foto hier even met 1000 px breed (sorry mod, maar die sleuteltjes zijn zo klein). Zelfs de zoom van mijn camera had er moeite mee.
Op de foto zie je nog een paar braampjes, maar die kunnen nog weggewerkt worden.




Christophe
 
wow....

Schitterend project om volgen en prachtige geste van Christophe om dit aan te bieden.

Ons forum op zijn best.
 
wow....

Schitterend project om volgen en prachtige geste van Christophe om dit aan te bieden.

Ons forum op zijn best.


Hoe is de tekst al weer van dat nederlands liedje:
"we zijn er op de wereld,om elkaar te helpen nie waar"...:wavey::wavey::wavey:
 
Aha Christophe ! helemaal nie erg; integendeel zelfs. Mischien is het makkelijker om ze allen in 1 plaatje uit te frezen zodat ze er vast op blijven staan. Dan is het probleem van de dikte van de baan, optimale opspan mogelijkheid én : dan zou ik daarvan een RTV mal kunnen gieten en heb ik 2 opties in resin : een kompleet muurbord én iedere sleutel afzonderlijk met dezelfde mal :)
Hazo! gij vind mijn sleutels niet goed ! :D Ik zou het in ieder geval niet zo goed krijgen met mijn freestafeltje, is dan ook niet cnc uiteraard. Ik hoop dat je geen CAD tekening gaat vragen want dat krijg ik nooit voor elkaar.
Alvast Bedankt !

Grts
Peter
 
Integendeel Peter, ik vind de sleutels die jij gemaakt hebt, zonder hulp van een cnc machine, ongeloofelijk inventief en goed. Had ik zelf niet kunnen bedenken met krimpfolie. Ik kan dan nog een cnc machine hebben, maar zonder inventieviteit en creativiteit lukt ook niet alles. Maar ik zag de sleutels die je had gemaakt en dacht direct, hoe klein zou ik die kunnen maken. Zo leer ik ook de beperkingen van mijn machine. En ik volg je topic hier en vind dat alles zo mooi uitgewerkt is in detail.

Om ze in één plaatje te frezen is ook geen probleem. Laat maar precies weten wat je wil. Wat ik nodig heb (een cad tekening zou ideaal zijn:laugh:) is eigenlijk gewoon een JPG afbeelding van elke sleutel, met daarbij de lengtemaat zodat ik weet hoe groot ze moeten zijn.
Verder ook een schetsje van hoe je ze precies op het bord wil geschikt hebben.

Hoe ga ik te werk. Ik importeer de jpg afbeelding in Coreldraw en teken dan over de jpg. Elke sleutel mag een apparte jpg zijn of samen , dat maakt niet uit. Ik moet dus een idee hebben van hoe groot het moet zijn. Op het bord kunnen eventueel ook nog andere greedschappen komen. Bekijk het maar eens. Lijkt mij leuk om hier wat tijd in te steken.

Christophe
 
Ik denk na hoe en wat Christophe, bedankt alvast!

Nu de sleutels die ik al had geschilderd maar was niet naar mijn zin:

2010-09-16_00002.jpg

2010-09-16_00001.jpg

Vandaar terug afgeschuurd en opnieuw geschilderd en nog steeds niet naar mijn zin :)

Een oliefiltersleutel dan maar :

20243425.jpg

De eerste die ik maakte viel wat groot uit, dus volgde er een tweede
die ook nogal aan de té grote kant uitviel bleek achteraf

SAM_0140.jpg

Enfin, ne pechdag vandaag, morgen beter. geen klagen dus

SAM_0174.jpg

SAM_0175.jpg

Nu moet ik wel zeggen, met zo ne witte onder en achtergrond.... word mijn oliekarreke percies straks heilig verklaard, t zit percies in den hemel als het ware.

Details from heaven:

SAM_0173.jpg

SAM_0159.jpg

SAM_0171.jpg

grts
tot de volgendeeee
Peter
 
Peter, 't is toch schoon zellu....
Men moet altijd indachtig zijn dat dit om schaalmodellen gaat. Deze hebben soms hun beperkingen als men er "veel" detail wil op aanbrengen.
 
Peter, 't is toch schoon zellu....
Men moet altijd indachtig zijn dat dit om schaalmodellen gaat. Deze hebben soms hun beperkingen als men er "veel" detail wil op aanbrengen.

Bedankt Dominiek, klopt en dan vooral de evil macro stand :) Heb hier enkele pics genomen met een usb microscoop camera, alles word dan weergegeven ter groote van pc scherm.
Handig maar tegelijkertijd soms stressy :D

Steeksleutels zijn al goed afgesleten, hard mee gewerkt dus :)

2010-09-16_00003.jpg

Led:

5mmled.jpg

5mmled2.jpg

Shell.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan