Hoofdsponsor

1/72 Waterloo 1815 (Esci, Hät, Revell en Italeri)

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Wimmeke

Guest
Hallo,

Nog wat nieuwe foto’s van mijn Waterloo Diorama.

Het diorama stelt de Franse Cavalerieaanvallen op de geallieerde infanteriecarrés voor. Centraal staat er een Belgische infanteriecarré, links een deel van een Schotse infanteriecarré en achteraan een deel van een Brunswick infanteriecarré. Hier en daar staat achtergelaten Britse artilleriestukken en een aantal artilleristen houden zich schuil in enkele carrés. Aan Franse zijde zijn er 1ste (Poolse) Lansiers, 2de (Nederlandse) Lansiers, Mammelukken, Grenadiers en Gendarme d’Elite van de Keizerlijke Garde + Dragonders, Kurassiers en Lansiers. De geallieerde carrés worden gesteund door Britse Huzaren en Dragonders, Brunswick Lansiers en Huzaren + 5de Belgische Lichte Dragonders en 8ste Belgische Huzaren.

De figuren komen van Esci, Hät, Revell en Italeri.
3_Waterloo01.jpg

2_Waterloo02.jpg

1_Waterloo04.jpg

1_Waterloo05.jpg

1_Waterloo10.jpg

1_Waterloo20.jpg


Belgische Carré
1_Waterloo19.jpg

1_Waterloo08.jpg

1_Waterloo12.jpg

1_Waterloo23.jpg



Schotse Carré
1_Waterloo06.jpg

1_Waterloo11.jpg

1_Waterloo21.jpg


Brunswick Carré
1_Waterloo15.jpg

1_Waterloo22.jpg



Brunswick Lansiers, Franse Dragonder, Britse Dragonder en 5de Belgische Lichte Dragonder.
1_Waterloo07.jpg



Franse Gendarme d’Elite, Lansiers en Kurassier Trompeter.
1_Waterloo09.jpg



Franse Grenadiers, 1ste (Poolse) Lansiers, 2de (Nederlandse) Lansiers en Mammelukken van de Keizerlijke Garde.
1_Waterloo13.jpg

1_Waterloo17.jpg



Franse Dragonders en Lansiers. Britse Dragonders, Brunswick Lansiers en Huzaren + 5de Belgische Lichte Dragonders en 8ste Belgische Huzaren.
1_Waterloo14.jpg



Franse Gendarme d’Elite, Lansiers en Kurassiers.
1_Waterloo18.jpg



Groeten
Wimmeke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dit nochtans al eens in het echt mogen aanschouwen, maar het blijft toch indrukwekkend.
Hoeveel figuren staan hier eigenlijk op?
 
Ik denk ongeveer 150-tal infanteriefiguren, 3 stukken geschut + bemanning en een 100-tal cavaleriefiguren + paarden.

Ik denk met paarden bij tussen de 350 en 450 figuren. Ik kan er altijd een 50-tal figuren naast zitten natuurlijk.;)

Het is (voorlopig) wel het grootste diorama dat ik heb.

Groeten
Wimmeke
 
ziet er prachitg uit. en zo groot :p ;)

ik ben er zeker van dat je hier enorm veel plezier aan hebt gehad
 
Wat een huzarenstukje moet dat geweest zijn! :eek:

Knap hoor.


Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan