Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Diorama's (civiel en militair) Waterloo 1815
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Waterloo 1815

Wimmeke
    Gast

Standaard Waterloo 1815

Hallo,

Nog wat nieuwe foto’s van mijn Waterloo Diorama.

Het diorama stelt de Franse Cavalerieaanvallen op de geallieerde infanteriecarrés voor. Centraal staat er een Belgische infanteriecarré, links een deel van een Schotse infanteriecarré en achteraan een deel van een Brunswick infanteriecarré. Hier en daar staat achtergelaten Britse artilleriestukken en een aantal artilleristen houden zich schuil in enkele carrés. Aan Franse zijde zijn er 1ste (Poolse) Lansiers, 2de (Nederlandse) Lansiers, Mammelukken, Grenadiers en Gendarme d’Elite van de Keizerlijke Garde + Dragonders, Kurassiers en Lansiers. De geallieerde carrés worden gesteund door Britse Huzaren en Dragonders, Brunswick Lansiers en Huzaren + 5de Belgische Lichte Dragonders en 8ste Belgische Huzaren.

De figuren komen van Esci, Hät, Revell en Italeri.

Belgische Carré

Schotse Carré

Brunswick Carré

Brunswick Lansiers, Franse Dragonder, Britse Dragonder en 5de Belgische Lichte Dragonder.

Franse Gendarme d’Elite, Lansiers en Kurassier Trompeter.

Franse Grenadiers, 1ste (Poolse) Lansiers, 2de (Nederlandse) Lansiers en Mammelukken van de Keizerlijke Garde.

Franse Dragonders en Lansiers. Britse Dragonders, Brunswick Lansiers en Huzaren + 5de Belgische Lichte Dragonders en 8ste Belgische Huzaren.

Franse Gendarme d’Elite, Lansiers en Kurassiers.

Groeten
    Wimmeke
    Laatst gewijzigd door ExSerCo; 25-10-08 om 12:48

Banned

Standaard

Ik heb dit nochtans al eens in het echt mogen aanschouwen, maar het blijft toch indrukwekkend.
    Hoeveel figuren staan hier eigenlijk op?

Wimmeke
    Gast

Standaard

Ik denk ongeveer 150-tal infanteriefiguren, 3 stukken geschut + bemanning en een 100-tal cavaleriefiguren + paarden.

Ik denk met paarden bij tussen de 350 en 450 figuren. Ik kan er altijd een 50-tal figuren naast zitten natuurlijk.

Het is (voorlopig) wel het grootste diorama dat ik heb.

Groeten
    Wimmeke

Standaard

350 en 450 figuren
    :eek::eek::eek:

Het ziet er gaaf uit. Dat doe ik u niet na.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

siemenraets
    Gast

Standaard

ziet er prachitg uit. en zo groot :p

ik ben er zeker van dat je hier enorm veel plezier aan hebt gehad

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Wat een huzarenstukje moet dat geweest zijn! :eek:

Knap hoor.

Droop

Soortgelijke discussies