Hoofdsponsor

1/20 Bouwverslag: AH-1W Super Cobra Gunship [DONE]

  • Onderwerp starter Blue Bird
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Nick, :)

jaja jong, uitleggen en peten tekenen,:ph34r:, zeg gewoon dat ge het gras wilde maaien in omgekeerde toestand met dienen heli... :D:D:D:nowink:

Grapje, spijtig, maar allez, ge kunt hem nu ombouwen als cobra, ben benieuwd om het te zien. :8;)
 
komt er eerst nog een proef vlucht als hij trug vlieg klaar is of ga je in éénkeer door met de verbouwing ?
 
komt er eerst nog een proef vlucht als hij trug vlieg klaar is of ga je in éénkeer door met de verbouwing ?

Er wordt in één ruk door verbouwd tot er een Whisky Cobra op de bouwtafel staat.
De mini Titan heropbouwen en ermee testvliegen heeft geen zin, daar ik nu toch alle afstellingen ken en een beetje vliegervaring (en ook crashervaring)heb opgedaan met een dergelijk klein ding.

Heligroeten,

Nick
 
De oorzaak van de crash??? Ik kwam neus in en wind af in daalvlucht met nogal wat speed en maakte links naast mij op een meter boven de grond in uurwijzerszin al remmend een bocht van 270° met de bedoeling mezelf van links naar rechts side-in te passeren. Maar bij het uitkomen van de bocht ging het mis en kwakte hij de grond in. Wat de oorzaak is weet ik niet. Heb ik een ongekontroleerde stuurfout gemaakt of was het de wind (er stond nogal wat turbulente wind) of een combinatie van beiden... 'k Weet het niet.
Zelf hou ik het bij "te overmoedig" vliegen.
Soms denk je dat er niks meer mis kan gaan en dan wordt je overmoedig.
De kleine mini Titan heeft me weer met mijn voeten op de grond gezet...
Gelukkig heb ik het voor met de mini Titan en niet met de Alouette.

Heligroeten,

Nick

Klinkt me heel erg bekend in de oren, met dat verschil dat ik die keer moedwillig een 450 de grond in geboord heb. Ik had plots alle controle verloren na een dergelijk maneouvre en zag met lede ogen die koffiemolen in de richting van enkele passanten vliegen, de keuze was rap gemaakt, beter dat ding de grond in dan m'n rotorbladen in hun huid te laten klieven.

En idd ook toen viel de schade behoorlijk mee, rotoras geplooid en tailboom verbogen, en dat was het zo'n beetje, oh ja en enkele links gebroken.
 
Begonnen met de 30-size, later de 50-klasse en nu Electro (trex-500). Het blijft toch wennen met wat meer wind en een
kleinere-size Heli. Je voelt de wind gewoon met het ding spelen:D
Een stuur foutje en wat verkeerde wind en het is Bingo.
Sucses met de opbouw van het nieuwe project.

Gr. Claude
 
het vlieg sesoen zit er op nick dus kan je uw mannen weer aan het werk zetten :D
 
Eindelijk een vervolg in ons stripverhaal...
 
Hier gaan we terug.... :)

Zeg Blue Bird, is het soms met de Sampan van Amazone?

Grtz,
Beyond
 
Hey Nick,

Bekend volk op internet aan het werk!

Wens hun veel succes.
Een collega Tech
 
Ha, tof om te zien ! Joe en zijn team weer in actie !

Zeg, ik heb de foto's eens goed bekeken, en Joe verandert wel vlot van kledij.
Een mega koele sweather, en stoere jeans ...

Is snit & naad ook nog een (verborgen) hobby 'tje van jou, Blue Bird ? :P:P:P
 
He, he, he, per Sampan he. En wie zou dit vervoerd hebben helemaal naar hier. :O
 
Zeg, ik heb de foto's eens goed bekeken, en Joe verandert wel vlot van kledij.
Een mega koele sweather, en stoere jeans ...

De trouwe fans van mijn bouwstripjes zullen zich misschien herinneren dat ik ooit verteld heb dat Joe een 30 jarige ActionMan op rust is. Ne gepensioneerde militair dus.
Zijn feitelijke job tijdens zijn actieve millitaire carriere is Top Secret, maar ik vermoed dat hij in de contraspionagesector werkzaam geweest is...
Ja en met zijn militair pensioen + zijn wedde hier kan hij zich af en toe een nieuw kledingstukje veroorloven hé... 8)

Is snit & naad ook nog een (verborgen) hobby 'tje van jou, Blue Bird ?

Over mijn verborgen hobby's ga ik hier niet uitwijden Dirkske :ph34r:


He, he, he, per Sampan he. En wie zou dit vervoerd hebben helemaal naar hier.

Misschien is het wel de Sampan die hier door Amazone gebouwd is... ??? Er is daar namelijk nog steeds gene Chineese stuurman aan boord hé...

Heligroeten,

Nick
 
Hai Nick,

blij te zien dat de werken terug opgestart worden.:)

Je team lijkt even gemotiveerd als vroeger, iets om zich aan op te trekken;).

Hopelijk volgen de updates terug het oude tempo,en ben je tijdig klaar voor het volgende vliegseizoen.

Grts

Johan
 
:laugh: rofl nick ik weet waarom het zolang geduurt heeft hoor, ik kreeg van daag te horen dat het roer afgebroken was en ze hebben om een nieuw moeten gaan :laugh:

gelukkig is alles tog netjes aangekomen en zal het dus zeker gaan volgen .

is dat van aluminium gemaakt dat roer (hooft roter ) dat je er nieuw hebt opgezet ?
 
Hopelijk volgen de updates terug het oude tempo,en ben je tijdig klaar voor het volgende vliegseizoen.

Als alles positief blijft evolueren en zonder onvoorziene tegenslagen engageer ik mij om hier elke donderdagavond nieuwe bouwstripprentjes te plaatsen. Dus nog twee keer slapen voor het vervolg eraan komt...:tongue:


is dat van aluminium gemaakt dat roer (hooft roter ) dat je er nieuw hebt opgezet ?

in de SE-versie van de mini-Titan is de hoofdas gehard staal met een zachte kern. Alle andere hoofd- en staartrotordelen zijn spuitaluminium. De mekaniek is wonderbaarlijk secuur uitgevoerd en zo goed als spelingsvrij. Bovendien zijn alle draaiende delen minstens 1 maal gelagerd... just echt ^^

Heligroeten,

Nick
 
Slechts 2 prentjes deze week, maar 't waren secure werkskses waar heel wat afregeling bij kwam kijken om het zaakje min of meer soepel te laten functioneren...





Heligroeten,

Nick
 
ziet er goed uit nick maar wekt dat met een kardan as ? of zijn het tandwieltjes die in elkaar passen
 
De aandrijving van de hekrotor is niet star, dus geen kardan.
De hekrotor wordt aangedreven met een getande riem.
In de knik wordt de riem geleid door dubbel gelagerde leirollen.

Heligroeten,

Nick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan