Hoofdsponsor

1/20 Bouwverslag: AH-1W Super Cobra Gunship [DONE]

  • Onderwerp starter Blue Bird
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Jongens, al dagen denk ik erover na hoe ik dit zou kunnen formuleren...

't Is maar da'k de indruk heb dat de actieve interesse voor het RC-vlieggebeuren op dit forum mega-minimaal is. Ofwel ligt het aan de wijze waarop ik mijn bouwverslagen maak, ofwel zijn mijn laatste RC-projecten niet interessant genoeg meer en is het nieuwe eraf om bouwprojecten een beetje up te smukken met Action-figures.

Nu, ik heb op de RC-forums waarop ik rondzwerf nog nooit meegemaakt dat er totaal niks, nada gerageerd wordt op een maiden,... hoe groot, ingewikkeld of klein en eenvoudig een machiene ook is.

Bijgevolg, als de interesse er hier niet (meer) is, dan ga ik er ook de tijd en moeite niet meer insteken om hier nog RC-bouwverslagen te maken en hier te posten...

Dus bij gebrek aan actief deelnemend publiek... geen optedens meer...

Ik ben hier alles behalve kwaad of teleurgesteld over hé, 't is enkel een vaststelling waaruit ik mijn conclusies trek.

Heligroeten,

Nick
 
Ik volg je wel hoor Blue Bird (iedere keer..), het is enkel dat ik geen ballen ken van RC dat ik niet reageer...

Maar bij deze proficiat met je probleemloze maiden ;)

Grtz,
Beyond
 
Allez allez Nick, :(

Ge gaat hier toch niet afhaken zeker, ik lees altijd het draadje, maar reageer niet altijd, volgen doe ik wel. ;):$

Grzt,
 
Ik denk dat de meesten wel geïnteresseerd lezen, maar niet reageren zoals ik) door gebrek aan de nodige ervaring.
 
'k Weet dat er wel wat forumleden en -bezoekers mijn verhaaltjes passief (dus zonder te reageren) volgen en da vind ik zeker wijs.

Helaas ben ik ook zowat de enige die in de catacomben (het RC-vlieg- en heligebeuren) van dit forum post.

Wat een forum boeiend maakt (voor de auteur van bouwverslagen) zijn de reacties en opmerkingen van mensen die zo een beetje met hetzelfde bezig zijn. Ne keer op een gezonde manier in discussie kunnen gaan over het één en andere leidt dan dikwijls tot nieuwe ideeën of oplossingen...

Maar helaas ben ik ook zowat de enige die in de catacomben (het RC-vlieg- en heligebeuren) van dit forum post. Ik haak hier dus niet echt af, want er is hier voor de moment niks om aan te hangen.

De manier waarop ik mijn bouwverslagen maak vergt nogal wat tijd... tijd die ik dan beter gebruik om te bouwen en om te reageren in andere draadjes.

Misschien da'k hier in de toekomst enkel nog ga vermelden wat ik ga bouwen en dan een prentje post van het afgewerkte toestel.

Heligroeten,

Nick
 
Hoi Nick,

Ik begrijp wat je bedoelt maatje. 'k Heb soms ook veel zin om er de brui aan te geven.

Ik vind het in ieder geval leuk en leerzaam wat je hier allemaal toont.
Aan mij heb je in ieder geval een vaste klant. Ook al komt het er niet steeds van om altijd te reageren, ik wip hier toch zeer regelmatig binnen hoor. ;)
Blijf jij maar gewoon verder posten.



Luc
 
Nick,

Het probleem is dat een bepaald gedeelte soms moeilijk van de grond komt. Dit is hier het geval in het RC-hoekje.
Kun je misschien je vrienden van de vliegclubjes overhalen om hier ook lid te worden en actief deel te nemen.
Dat zou het voor iedereen weer een pak boeiender maken.
 
Tja, ik moet bekennen, ik lees ook alles, maar vind gewoon de tijd niet om overal op te antwoorden. Daarom kies ik ervoor om tips te geven aan de mensen waar dit handig is. Nu is het zo dat ik jou geen tips kan geven, en alleen maar oohhhh en aaaahhh, daar schiet niemend wat mee op. Ik weet niet eens of je op de goede weg bent. :wacko:

Ik denk dat je hier een pionier bent. Dat je gewoon moet volhouden, dit forum groeit, groeit best snel zelfs. Maar je hebt nu eenmaal een speciale tak van modelbouw. En daar is het altijd wel lastig. Men moet dit vinden. Dan komt het goed. Dus jou bouwverslagen tellen zeker mee om dit forum groter te maken.

Mijn conclusie gewoon door pionieren. Dan komen er vanzelf meer mensen op af. Zoals jou heili´s moet dit forumgedeelte nog gewoon van de grond komen. :P
 
Hey Nick,
Ik ben ook iemand die je bouwverslagen enorm waardeer, en ze met plezier volg. Alleen ga ik niet snel iets posten. Maar laat je zeker niet ontmoedigen !
Ik zie trouwens dat je overgestapt bent naar 2.4 GHz ... tervreden van ?
Ik heb nu ook een T-Rex 500, waar ik nu eigenlijk bijna dagelijks mee vlieg. De vliegtijd is wel redelijk beperkt, maar de fun van het vliegen maakt alles goed... alhoewel het laatste 3D maneuver een flinke crash opleverde :( Idle up vergeten ...
Mijn grote heli blijft voor mij een zorgenkindje. Ik zit nog steeds te knoeien met de afstelling van de motor. Tijdens de vlucht durft de nodige instelling zelf wijzigen :ohmy: Dit geeft mij een redelijk oncomfortabel gevoel, vandaar dat ik eigenlijk sneller naar de T-rex grijp.
Ga dit nog eens met Guy onder de loop moeten nemen ...
Ben jij er ook bij in Pottes op 29 aug ? -> staat al in mijn agenda .

Groetjes,

DDV
 
nick dit zou ik tog wel erg vinden dat je de post achterwege zou laten want ik kom ook altijt kijken en genieten wat je alle maal voor elkaar krijgt. en moet ook eerlijk bekennen dat ik de laatste week niet veel gepost heb maar je weet hoe het gaat als je zo met een project bezig bent heb je wijnig tijt om alle andere post nog door te lezen , laat staan nog comentaar of opmerkingen te geven. ook is het rc hoekje alleen voor geregistreerde forum gebruikers en ligt het aantal gebruikers of modelbouwers die komen kijken een pak lager dan in de normale forum waar iedereen een kijkje kan nemen.

groetjes dirk en blijf vooral posten want ik geniet er tog zo erg veel van ;)
 
Hallo nick

Ik zou het heel jammer vinden als je met posten stopt ik vind jou manier van vertellen heel mooi in een strip verhaal wat de bouw van rc helikopters weet ik wel wat te vertellen maar wat jij laat zien vind ik geweldig goed
Oke er word niet altijd gereageerd als je wat post ,ik denk ook dat dit de tijd van het jaar is.
Veel mensen met vakantie en velen bouwen meer in de wintermaanden.
En niet iedereen net als ik reageert altijd, toch lees ik de stukken wel.
Ik denk dat er veel mensen zijn die niet precies weten wat ze moeten schrijven en als ze dingen neer zetten er niet altijd van overtuigt zijn als het wel goed ontvangen wordt en dan heb je nog een groep die met spelfouten schrijft en dus niet durft te posten.
Ook ik heb hier last van moet de tekst vaak door mijn vrouw laten controleren.

Gr ron
 
Yeaaaahhhh, Back in business ;)
Thanx Blue Bird :)

Grtz,
Beyond
 
"Een stuikske te zetten" zeggen ze dan.....

Wat blijft er dan nog wel bruikbaar van het toestel?
 
De schade valt echt mee hoor Dominiek.
Op de onderdelen na, die Joe opsomde, is alles nog heel.
Voor alle zekerheid ga ik de as waar de hekrotor opzit en de pendelas (= de as waar de bladhouders van de hoofdrotor aan vast zitten) ook vervangen.

Natuurlijk moet het complete toestel uit mekaar en opnieuw geassembleerd worden. Dit is op zich geen ramp, daar dit toch diende te gebeuren om de mini Titan te transformeren naar een Cobraatje...
Bij deze maken we dus van een nood een deugd.

Heligroeten,

Nick
 
Oef, dat is toch nog goed nieuws dan.
En hoe heeft die crash zich voorgedaan?
 
De oorzaak van de crash??? Ik kwam neus in en wind af in daalvlucht met nogal wat speed en maakte links naast mij op een meter boven de grond in uurwijzerszin al remmend een bocht van 270° met de bedoeling mezelf van links naar rechts side-in te passeren. Maar bij het uitkomen van de bocht ging het mis en kwakte hij de grond in. Wat de oorzaak is weet ik niet. Heb ik een ongekontroleerde stuurfout gemaakt of was het de wind (er stond nogal wat turbulente wind) of een combinatie van beiden... 'k Weet het niet.
Zelf hou ik het bij "te overmoedig" vliegen.
Soms denk je dat er niks meer mis kan gaan en dan wordt je overmoedig.
De kleine mini Titan heeft me weer met mijn voeten op de grond gezet...
Gelukkig heb ik het voor met de mini Titan en niet met de Alouette.

Heligroeten,

Nick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan