Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/24 - 1/25 Een Hot Rodderken 1/24 [DONE]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 29

Discussie: Een Hot Rodderken 1/24 [DONE]

  1. #1

    Standaard Een Hot Rodderken 1/24 [DONE]

    Een Hot Rod gezien in een tijdschrift.

    Dit gaf mij een idee om er eens ééntje te bouwen op 1/24 met moondisks.

    De donor doos is een lindberg 1/24 roadster Pick-up.

    Op een nammiddag zitten zagen en kleven aan de stukjes.

    Hier kan je al een stukje zien.



    Alle stukjes zitten nog los in elkaar maar zo kan je zien welke richting ik uitga.

    Weet er soms iemand hoe je gemakkelijk chrome onderdelen kan ontchromen
    ze hebben nl. van die vreselijke sinkholes.
    Eénmaal bijgewerkt kan ik ze dan herchromen.
    Laatst gewijzigd door Camaro69; 17-10-14 om 20:21

  2. #2

    Standaard

    Ontchromen gaat redelijk makkelijk.
    Gebruik een reinigingsmiddel met chloor of javel.
    Bv Bref ovenreiniger.
    In een bakje of plastiek zakje steken met goed wat ovenreiniger en hopla, weg is de chroom na een kwartiertje of zo. Dit is even proefondervindelijk vast te stellen.
    Als de chroom niet te dik is aangebracht helpt soms ook Revell Painta Clean (om je borstels te reinigen).

    Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    06-12-07
    Berichten
    3.079

    Standaard

    Ik doe het met javel.
    Let op: naar gelang het merk/model zal het wel langer of korter duren. Van mijn taxi was alles weg in 15 minuten, van mijn Impala duurde het 24 uren.

  4. #4

    Standaard

    Leuke bouw. Zo je anders eens wat meer plaatjes willen laten zien. Zo ook van de onderdelen die je gaat gebruiken. Dan kunnen wij een beetje meer meekijken met vooral hoe je het doet. Dat is altijd leuk om te volgen he.

    Maar het ziet er al veel belovend uit.

    Ps. Voor ontchromen gebruik ik altijd wc reiniger met chloor. Moet een nachtje weken en dan met een oude tanden borstel netjes afboenen en helemaal kaal.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

  5. #5

    Standaard

    Nice, een hotrod, ééntje om te volgen weeral.

  6. #6

    Standaard

    Hallo, ik dacht net dat ovenreiniger niet geschikt was om chroom te lozen ? Ik heb altijd gehoord over iets wat onze noorderburen "dikbleek" noemen, misschien te vergelijken met soda korrels hier ???
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las"
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dancooper Bekijk bericht
    Hallo, ik dacht net dat ovenreiniger niet geschikt was om chroom te lozen?
    Met ovenreiniger gaat het ook prima.
    Zal van de samenstelling afhangen.
    Misschien eerst testen op een stukje sprue.
    En nadien GOED SPOELEN.
    Want dat was nog niet gezegd.

    Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

  8. #8

    Standaard

    Hot Rod's zijn altijd de moeite om te bekijken, dus zal het ook de moeite lonen om deze te volgen

    Ik volg in lijn...

    Grtz,
    Beyond

  9. #9

    Standaard

    Een update:

    Zo nu kunnen we verder bouwen aan ons rodderken

    Voor de liefhebbers zijn hier de foto's van de bijgeleverde onderdelen.















    ik heb geen foto van de sprue van de motor.(vergeten maken)

    Tijdens de opbouw kon men kiezen uit verschillende chassis
    al dan niet voorzien van spatborden.
    Hoedan ook ze waren te lang voor wat ik in gedachten had.

    Ben dan begonnen met de raditor & motor te monteren op
    het langste chassis daar dan de spatborden afgesneden.








    De bestuurderscabine erop gezet op de afstand die ik wou.





    De kleine achterbak erop gezet.





    Dit vond ik maar niets.

    De motor in het chassis getaped en de achterbrug in het chassis gelijmd.
    Ben dan maar beginnen meten en aftekenen om een stukje van tussen
    het chassis te zagen en de cardanas in te korten .
    Om al een bepaalde stijfheid in het chassis te krijgen de vloerplaat al
    gedeeltelijk op het chassis gelijmd.








    Na al het zaag- en paswerk alles tesamen gelijmd en een extra vloerplaatje gemaakt.
    Voor de stevigheid van het chassis en om de benzinetank te kunnen bevestigen.



    Na het mooie weer kan het buitenwerk aan de rod
    verdergezet worden binnenshuis.

    De vooras en achteras gemaakt en eens gepast.







    En dan nu de motor:

    Eerst de bougiekabeltjes aangebracht.




    Daarna de chroomonderelen eens aangepast en gezien dat er verschrikkelijke naden en sinkholes zitten in stukken die zichtbaar.





    de chroomstukjes hebben deze week een badje gekregen van javel.
    Na een tijdje was alles er af.




    Zo nu ze proper zijn, kan ik ze bijwerken.
    Misschien dat ik andere uitlaten scratch in Cu.
    vind de bijgeleverde niet wat het moet zijn.
    Laatst gewijzigd door dikkie dik; 02-03-10 om 20:11

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    06-12-07
    Berichten
    3.079

    Standaard

    Mooi, man....
    Dit wordt een heel schoon karretje.

    Wat heb je gebruikt om de bougiekabels te maken?

    en dan nog
    Misschien dat ik andere uitlaten scratch in Cu.
    Wat bedoel je met Cu?

  11. #11

    Standaard

    @ Dominiek

    De bougiekabeltjes zijn fijne el. kabeltjes van 0,3 mm moest er namelijk de gaatjes voor boren in de verdeelkap.
    de kabeltjes worden daarna met een klein zelfklevend loodlintje
    op hun plaats gehouden zo krijg je een zicht zoals op een echte motor.


    Cu. staat gewoon voor koper

    Grtz
    Dikkie dik

  12. #12

    Standaard

    Speciaalkarretje
    Ziet er veelbelovend uit....

    Ben benieuwd naar meer, bouw maar verder

    Grtz,
    Beyond

  13. #13

    Standaard

    @ Kurt

    Voor de stukjes die terug in de chroom moeten
    weet ik nog niet wat ik ga gebruiken.
    Heb alclad chroom nog niet gebruikt we zien wel
    als we dat punt bereikt hebben.

    Grtz
    Dikkie dik

  14. #14
    kurt
    Gast

    Standaard

    is hier nog wat mee gebeurd dirk?

  15. #15

    Standaard

    Dag Kurt,

    Als mijn bouwstek af is beginnen we er terug aan.

    Mvg,

    Dikkie dik

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •