Hoofdsponsor

1/60 Hellbringer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jadefalconguard

Well-known member
Registered
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
832
Een volgende Battletechkit die aan het roepen is om gemaakt te worden : de Hellbringer.

Fluffwise

The Hellbringer is often deployed by Clan Jade Falcon, which favors the design for its immense offensive potential. Earning the codename Loki by a minor AFFC officer, who declared each of the Hellbringer's various versions as an "utterly mad configuration", the 'Mech does at first glance appear to be highly unusual, mounting a spread of weapons, anti-personnel equipment and electronics. The Hellbringer utilizes a standard internal structure, and has decent mobility, with a top speed of 86.4 km/h. Though it has vast firepower at its disposal, the design is not particularly durable, mounting a mere eight tons of Standard armor, and the Hellbringer is not particularly suitable for defensive situations or extended engagements.

Armament
Though the sheer amount of equipment is greatly confusing, comparing the 'Mech to those at the time of the Exodus, the Hellbringer Prime bears similarities in design and appearance to the classic Warhammer. The primary weapons are indeed a pair of ER PPCs. As the Hellbringer draws closer to its target, it can bring its smaller and less heat-intensive short-range weapons to bear on the target, with three ER Medium Lasers and a Streak SRM-6 missile rack. The 'Mech is more than capable of handling infantry, with a pair of Machine Guns and two Anti-Personnel Pods on each leg. An advanced Targeting Computer gives the energy weapons lethal accuracy, and an Active Probe and ECM Suite help to minimize any tactical advantage the enemy may have. To help increase battle longevity, the Hellbringer also carries an Anti-Missile System.

Alternate Configurations
Alt. Config. A - The Hellbringer A, though apparently a long-range configuration, does have some unusual equipment. A set of two ER Large Lasers and an Ultra AC/5 serve as primary weapons, and are supported by a LRM-20 rack. The 'Mech also carries a Narc Missile Beacon to increase missile accuracy, probably intended for nearby fire-support units. At close ranges, the 'Mech can defend itself with an ER Medium Laser and also has two Machine Guns and an Active Probe for point defense. BV (1.0) = 1,651
Alt. Config. B - With a high damage profile at long and short range, the Hellbringer B does not utilize energy weapons as much, and so has few issues with heat buildup. A powerful Gauss Rifle and LB 5-X AC allow the 'Mech to ravage both armor and critical systems, with the Gauss Rifle's powerful slug and the LB 5-X's fragmenting shot. At closer ranges, the 'Mech has two SRM-6 racks slaved to Artemis IV fire control systems for greater accuracy, with an ER Small Laser as a backup weapon. BV (1.0) = 1,454
Alt. Config. C - A powerful brawler, the Hellbringer C's only long-range weapon is an ER Large Laser. The 'Mech also makes use of the recently developed ATM-6 launcher, which can perform similarly to LRMs, MRMs or SRMs, depending on the ammunition loaded. The Hellbringer C carries a devastating LB 20-X AC as its knockout weapon, able to quickly shred through armor with slug ammo or damage internal components extensively with a fragmenting cluster shot. A pair of ER Medium Lasers and a ER Small Laser act as backup weapons. BV (1.0) = 1,698
Alt. Config. D - This variant is a vicious infantry hunter. It has four Plasma Cannons that are capable of dealing immense damage to conventional troops. Four B-Pods provide defense against battle armor, while four Medium Pulse Lasers provide accurate damage potential against hardened targets. A head-mounted Micro Pulse Laser provides added firepower against unarmored infantry.
Alt. Config. E - This support variant uses a pair of ER Large Lasers for consistent damage. An LRM 10 supports them, while a Hyper-Assault Gauss Rifle 20 with twelve shots provides a high-damage threat.
Alt. Config. H - The Hellbringer H utilizes new Heavy Laser technology for its short-range arsenal. The long-range weapons of the 'Mech resemble those of the A configuration: the Ultra AC/5 is retained, though the ER Large Laser is upgraded to an ER PPC and the LRM-20 is downgraded to a LRM-15. For close range combat, the 'Mech has a powerful Heavy Large Laser and an array of four Heavy Small Lasers. The defensive equipment is the same as the A configuration, two Machine Guns, two Anti-Personnel Pods and an Active Probe.

Zo ziet deze dame er uit :

Loki.jpg

Het model

Zoals de Kit Fox komt deze van Battlemech Club.

De kit zelf is accuraat aan de bovenstaande Line Art uit de 3050 TRO. Er is echter een update van deze tekening in de 3050 TRO Upgrade, met veel mooier en realistischer lay out. Deze aanpassingen zal ik dan ook uitvoeren.

Ik zal dadelijk wat eerste picca's plaatsen met de onderdelen
 
ziet er een vreed beestje uit

wordt dit in speciale kleuren geverfd

grtz

huge
 
Ben zeer benieuwd naar dit beestje. Ik doe wel niets met clubs. Maar het wel weer een gaaf beestje.

Je maakt mij toch wel weer helemaal blij hiermee. Ik denk dat ik ook maar eens zo'n beestje ga knutselen weer. Nu zit ik toch steeds te wachten met het drogen van mijn scheepje. ;)
 
Ik heb mijn eigen TRO even langs de scanner laten passeren om de lijntekening te kunnen plaatsen. Zo ziet deze dame er tegenwoordig uit. Meer textuur en conform de wapenuitrusting vand e Prime variant :
1_lokiasitshould.jpg

Zoals je kan zien zal er heel wat werk zijn, want tal van details zijn hier niet aanwezig. Zoals gezegd, deze Hellbringer is gemaakt naar de originele TRO 3050 en die heeft deze details niet:sleep:

Eerste stuk : torso onderdelen :

1_torso.jpg

Tweede stuk : benen:

1_legs.jpg

Derde zakje : armen :

1_arms.jpg

Inderdaad, deze kits worden geleverd in hersluitbare diepvrieszakken, zonder handleiding of iets :nowink: Een rasechte garagekit dus

Sommige van deze stukken zullen aangekleed worden volgens de pentekening van de 3050 upgrade en andere uit de losse pols als het ware. Een klein voorbeeldje :

De neus van de Hellbringer lijkt me langs de zijkanten nogal leeg.
1_voorblingbling.jpg

Ik zou natuurlijk kunnen beginnen met paneellijnen te trekken ed, maar vond het logischer dat er een aantal inspectiepanelen aanwezig zijn daar. :huh:

Dus duiken we in de verzameling van de onthaalmoeder in mijn huis en vissen daar de doos met 'bling bling' letters uit. We nemen de letter D en halen de vulling van het buikje er uit en....

Presto ....... een mooi gevormd inspectiepaneel :

1_blingbling.jpg

Voor de niet onthaalmoeders onder ons, de 'Bling Bling' letters zijn simpelweg felgekleurde letters in plastiek die je o.a. in de 'fun' kan kopen. Kinderen spelen er graag mee om namen en woorden te vormen op papier.

We doen juist hetzelfde met de voorste 'ammodoors' op de torso's volgens de pentekening. Deze maal gebruiken we de letters 'O' voor de panelen :

1_blingbling2.jpg

Die we daarna wat opvullen met putty en gelijk schuren.

Met behulp van een donorkit (in dit geval een M113 op 1/35ste) beginnen we de anders kale torsodelen aan te kleden.

1_blingbling2opgekuist.jpg

Vooraan kun je de tw<ee letters 'O' zien, op de zijkant eens tukje van een paneel van de M113 en de steun achteraan is voor het searchlight te bevestigen.

Voila, dit was'm voor nu.

tot de volgende
 
@ Huge, ben d'er nog niet helemaal uit, maar een ding is zeker, het wordt een mech van de Jade Falcon Guards

@ Rik : die club is gewoon de naam van drie vrienden die deze kits zelf maken. Je moet echt eens kijken naar hun 'on the bench' voor andere gave modellen...schitterende vooruitzichten. Je hebt een mooie lading onderweg, dus laat maar komen.

Voor de geïnteresseerde, van deze Hellbringer (Loki voor de Inner Sphere mannen) bestaat er een volledig opengewerkt diagram in poster (die ik uiteraard heb ;)). Die ziet er zo uit :

Mecha Image Of The Day Archives Battletech: Loki technical diagram[/SIZE]
 
Laatst bewerkt:
Ik ken ze, ze maken idd mooie mechies zoals wij dat hier zeggen. Alleen jammer dat ze niet vertellen hoe ze het een en ander doen. Verder zijn ze best kostbaar zie ik.

Ik moet zelf weer aan een makkelijkere beginnen. Het schilderen is echt roestig geworden bij mij. Jammer genoeg. :ohmy:
 
Het schilderen is echt roestig geworden bij mij. Jammer genoeg. :ohmy:


Hehe, ideaal om zwaar te verweren, zou ik zo denken :P

Jade, dat ziet er een heel interessant projekt uit, ik denk dat, indien deze kits langshier in de winkels zouden liggen, ze best zel goed verkocht zouden geraken.
In m'n jonge jeugdjaren heb ik destijds ook nog die Revell Battlemechs gemaakt, spijtig dat ze tegenwoordig nog amper te vinden zijn.

Ook heb ik er nog eens even over nagedacht om zelf eens zoiets uit m'n mouw te schudden, maar ik denk niet dat ik daar de capaciteiten voor zou hebben.

Alvast veel succes gewenst.
 
Rik, er komt een mooie lading af...dus tijd zat om te oefenen :D

Dan, gewoon even proberen zou ik zeggen... veel moeilijker dan een andere kit is het niet.

Juist ter info, kreeg deze avond het volgende mailtje binnen :

Hey Geert,

I posted your links on the battlemechclub website and also on our blog.

Tim


Modelbouw1.be gaat internationaal :ph34r:
 
Jawel dit wordt weer een project om van te smullen ^^

Groeten, Pascal
 
Dan, gewoon even proberen zou ik zeggen... veel moeilijker dan een andere kit is het niet.

QUOTE]

Haha, je spreekt hier wel tegen den Dany heh, da gastje die aan van alles en nog wat begint, en die er in de laatste 9 jaar nooit ook maar 1 keer in geslaagd is iets af te werken /cry
 
Hey Geert,

I posted your links on the battlemechclub website and also on our blog.

Tim

Dat is mooi man.

Maare, verder ben ik dan ook wel benieuwd naar de vorderingen van deze mech. :)
 
Hier zijn we dan ook met wat vorderingen. Na het leggen van een vals plafond het fijnere werk :nowink:

Tijd om de details (of in dit geval het ontbreken van details) aan te pakken. Hiervoor gebruiken we deze overschot van een zonnewering in plastiek, beter gekend als 'lamellen' in de volksmond :|

1_donor.jpg

Onderwerp van de update is het linkertorso :

2_torso.jpg

Als je kijkt naar de tweede pentekening zie je onderaan het torso een aantal vents zitten.

Deze worden op een uitgesneden stukje lamel overgezet :

1_proefstuk.jpg

Maar aangezien een dremel nogal ruw is om dit uit te snijden volgde er al gauw een tweede en derde exemplaar :tongue::@

Uiteindelijk opnieuw begonnen :

1_gaatjes.jpg
en deze uitgesneden met de X-acto ^^

Daarna de torsohelft aangepakt en na het uitdremelen van de ventilatieruimte deze verbonden met verband om een rooster te simuleren :
1_stukje_verband.jpg

Eenmaal dit opgedroogd kon het nieuwe donorstuk worden geplaatst :

1_huwelijk.jpg

De volgende stap zijn de 'X'-vormen op de armorpanels. Deze zullen nog wat anders zijn vrees ik, maar dat zien we dan later.

Tot de volgende
 
Ben benieuwd naar het vervolg :)
 
Ziet er mooi uit, idd kun je dit spul toch het beste doormiddel van snijden uitsnijden. Wat ik altijd doe is gaatjes boren binnen de lijnen. Dan deze openen. Vandaaruit met een scalpel gewoon de lijnen trekken tot het moment dat ik op de juiste lijn ben. Dan schuren en klaar.

Verder zou je onder de vents niet eerst zwart aanbrengen. Dan heb je al een schaduw. Dat word later weer lastiger om te doen. ;)
 
Hey Rik,

zwart is idd aangebracht. Ik gebruik sowieso verf om te kijken als er nergens geen krassen/stukken zijn die putty nodig hebben. Geeft meer op als ik dan de grondverf leg dat het bijvullen nogal meevalt.

We hebben vandaag nog wat verder gedaan aan de linkertorso. Meer bepaald de typische kruisvorm in de armorplating.

Werkwijze is relatief simpel. Neem inkt en breng de vorm aan die ik nodig heb (lekker smerig;))

1_kruis.jpg

Zet dit over op het donorstukje van de lamel en snij uit (deze maal direct de X-actie genomen)

1_overgezet.jpg

Om daarna het stukje te lijmen en te voorzien van een lik verf. Links de onbewerkte torso en rechts de bewerkte. Geef toe, de rechtse ziet er stukken beter uit :)

1_in_place.jpg

Nadat dit was gedaan vond ik het tijd om even de neussectie wat op te smukken. In de nieuwe pentekening zie je verschillende 'groeven' in de neus. Vond ik nog wel zo mooi.

Dees werkt een stuk makkelijker, dus zetten we eerst de vorm over op een stukje papier :

1_overzetten_vorm.jpg

Daarna zoeken we een fijner donorstuk die me toelaat het papier te blijven zien. Ideaal, de verpakking van bijv. kipcurry (maar dan zonder de inhoud uiteraard) dat wat in vorm is gesneden:

1_donorstuk.jpg

Met pen en meetlat gaan we dan te werk om de nieuwe vorm uit te tekenen en onder het stukje plastiek te plakken. Daarna enkel nog uitsnijden met de X-acto en te kleven.

1_placed.jpg

en zo ziet het torso er momenteel uit :

3_torso.jpg

Dat was ie weer voor vandaag. Hope you guys like.
 
Toch direct een ander zicht met zo wat extraatjes erop hé. Vooral de kipcurry doet me verlangen naar meer :laugh:
 
Dat ziet er toch wel weer heel goed uit. Dit zijn verbeteringen die ik graag zie.

Wel een vraag. Hoe groot word dit geheel?
 
Een techniek om te onthouden zou ik zeggen. Zeer simpel, maar doordacht.
Enige probleem, waar laat ik alle rommel om te kunnen scratchen? Kwestie van het vrouwke niet op mijn dak te gaan krijgen.
 
@ Rik, dees beestje wordt ong. 30cm hoog als ze klaar is. Op dezelfde schaal van de Timberwolf.

Dominiek, ik heb een eigen bureau waar ik een 'rommelhoekje' heb bovenop een kas. Deze doos zit vol met zulke overschotten. Moeder de vrouw heeft er geen last van :)
 
Druk weekeinde achter de rug (voorlopig zonder verder uitbraken van buikgriep:unsure:) maar toch een klein beetje tijd gevonden om wat verder te werken aan de Hellbringer.

Het zoeklicht (wat door een andere is gecast) werd op de toegevoegde steun gelijmd en bekleed volgens de pentekeningen :

1_searchlight_front.jpg

Ook de achterkant werd afgewerkt :

1_searchlight_back.jpg

Daarna werd het tijd voor het prominente verschil tussen de twee pentekeningen, de Extended Range Lasers. Hier heb ik even aan het zoeken geweest naar donorstukken.

Uiteindelijk heb ik die gevonden in de vorm van de 'flameguard' voor TOWmissiles van de Supercobra :nowink:

1_mpl.jpg

Als laatste werd dan ook de onderste 'armorplate' voorzien van een "O" en opgevuld met putty. De binnenkant van eht torso heeft een drietal extra paneellijnen gekregen, omdat het nogal een lege boel was :

1_paneellijnen.jpg

Hopelijk deze week de andere torsohelft klaar en kunnen we het torso in elkaar gaan zetten. Tot de volgende

Groeten,

G.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan