Hoofdsponsor

1/60 Hellbringer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
......... en wat knutselgerief van het onthaalgebeuren leuken de poot wat op.

Straks hebben die kinderen geen speelgoed meer :@

:laugh::laugh:

Pas dan maar op dat ze jouw speelgoed niet gaan gebruiken :P

Ziet er anders wel wat "aangekleder" aan, mooi hoor ;)

Grtz,
Beyond
 
Het plezier van garagekits : bubbeltjes in de gietingen en onvolkomenheden, het is een gesel voor een garagekit:dry::8:nowink:

Deze heeft er echt wel goed van :

1_arm.jpg

1_arm2.jpg

De arm kan rechtgezet worden met een vijltje en schuurpapier : dit niet :O

1_armpod.jpg

Eerste stap om dit op te lossen : de boel wat schuren en kijken als er net onder het oppervlakte geen lucht gevangen zit :

1_armpod2.jpg

Daarna vul je het gat met strookjes evergreen die je wat laat uitsteken :

1_armpod3.jpg

en daarna bijknippen/snijden en inschuren zodat het vlak komt met de rest van het oppervlakte :

1_armpod4.jpg

Volgend voorbeeld is een grotere luchtbel. Niet te zien op foto was deat de rand ook aangetast was (er bleef niog enkel een vliesje resine over. Dus eerst wegsnijden tot je op volle resine komt :

1_armpod5.jpg

Om daarna dezelfde truuk toe te passen, maar nu in dwarsrichting. Waarom, heel eenvoudig, er zit een hoek in dit stuk die opnieuw dient gemaakt te worden :

1_armpod8.jpg

wat er dan uiteindelijk zo uit ziet :
1_armpod7.jpg

zoals je ziet, het zijn er heel wat, dus er is nog werk aan de winkel.

tot de volgende]
 
Je kunt goed zien dat je hier over de nodige ervaring beschikt om garagekits van de dood te redden.

Nice!
 
Je heb idd best aardig werk aan zo'n kitje. Dat is wel jammer dat je dit zo moet opknappen. Is de prijs ernaar? Dan is het niet zo erg. Tenminste als je dat van te voren weet. Ik ben nu ook gaatjes aan het vullen. Grappig is wel dat ik dat op ongeveer de zelfde wijze doe. Vullen met styreen. Dan weer netjes bijschuren. Nu in de zwarte primer zie ik goed waar ik dus nog moet plamuren. Heb jij dat ook?

Ben natuurlijk erg benieuwd naar het vervolg. ;)
 
Thx Guys, het is inderdaad niet mijn proefstuk deze :)

Rik, eigenlijk was het vooraf niet geweten. De prijs van deze jongen valt relatief mee. Wat veel goed maakt is dat er geen andere kits bestaan op deze schaal.

Wat je mss kan zien op de foto is dat bepaalde stukjes styreen precies blinken. Wat ik altijd doe nadat de styreen is aangebracht en opgeschuurd is nog even wat ZAPP aanbrengen op het herstelde oppervlakte. Daarna laten drogen en glad schuren. Op deze manier kan ik al een groot stuk van de eventuele oneffenheden wegwerken. Daarna moet je vaak nog wat opvullen.
 
We hebben de afgelopen dagen verder gedaan aan de het opvullen van de champagnebubbels, gietfouten ed dat de naam "Hellbringer" plots een andere conocatie krijgt :tongue:

Verder nog wat details aan het been aangebracht en de jerrycans vervangen en op een andere plaats gehangen om een betere verdeling te krijgen :

1_beenachtervolledig.jpg

Uiteindelijk was het dan tijd om deze jongen eindelijk eens (voorlopig) in elkaar te zetten en te fotograferen :

1_hellbringerfront.jpg

En om een idee te krijgen van de omvang, met een potje Tamiya erbij :
1_frontmetverfie.jpg

en zo ziet ze er van achteren uit, nice ass :)
3_achter.jpg

Normaal gezien morgen de grondverf en hopelijk geen putjes meer om te vullen:8
 
Grappige armpjes, wel bangelijk goe, die wil ik geschilderd zien ;-)
 
Zet het het figuur nu eerst wel helemaal in elkaar. Of juist niet? Dit ivm de bereikbaarheid van de onderdelen.

En even gemist denk ik, maar welke lijm gebruik je? Secondelijm wil nog wel loslaten op dit spul. En dan zit je met schade.
 
Ramp o ramp....was het ding eindelijk volledig opgekuist en klaar voor de primer. Sneuvelt na 13jaar trouwe dienst de Badger 150 :( Via de luchttoevoer is er één van de dichtingsringen in de behuizingen verstorven. Resultaat : op gezette tijdstippen spuit er meer condens dan verf:angry:

Gevolg, primer er weer mogen afhalen, reiningen die hap en de oude Aztek bovenhalen om de primer opnieuw te leggen. Daarna pas kon ik de eerste laag German Grey spuiten en pas 4u later de vernis :@

Morgen hopelijk foto's wegens nu aan het drogen.

@Rik : er zijn nog 6 delen die uit elkaar kunnen worden gehaald : de romp, twee armen, twee benen en de 'kruis'sectie.

@Ratticus : de armpjes zijn idd wat klein voor de mech, maar het huisvest wel twee ER PPC's :ohmy: lekker veel vuurkracht
 
Dominiek, deze had ik idd er als eerste bijgepakt om het probleem te isoleren :) Maar de levertermijn voor zo'n onderdeeltje was verschrikkelijk lang. Is het ideale moment om een nieuw modelletje te kiezen :)
 
Maar de levertermijn voor zo'n onderdeeltje was verschrikkelijk lang. Is het ideale moment om een nieuw modelletje te kiezen :)

Daarom heb ik 2 dergelijke ab's in bezit. Wanneer de ene voor ene of andere reden faalt en er moet iets worden besteld, dan kan ik de andere gebruiken. De eerste was nieuw, de tweede een occasie.
 
YES Kleurtjes

Dat is idd de beste manier, maar als ik 13 jaar kan werken met één airbrush vond ik dat geen slechte MTBF:)

Anyway, we hebben wat geoefend met de Aztec (zal het in een ander draadje posten,) en dan uiteindelijk verder gedaan met deze jongen. Ik wou eigenlijk eens een monochroom kleurenschema en heb geopteerd om met JSDF Dark Green te gaan.

Als eerste stap heb ik de volledige mech in het German Grey gestoken en dan overspoten met vernis. Nadat dit een nachtje heeft gehard hebben we er letterlijk en figuurlijk 400ml haarlak over aangebracht voor het verweringsproces verderop :

1_haarlak.jpg

Omdat je met de haarlakmethode eigenlijk stukken verf wegneemt was een preschading met het standaard principe van zwart niet mogelijk. Dus hebben we de JSDF Groen aangelengd met German Grey (50/50 ratio) en de preshading aangebracht :

1_preshade_groen.jpg

Nadat dit was gedaan hebben we terug het originele JSDF groen wat aangelengd met wit (1 op 4 ongeveer) en de overgebleven delen ingekleurd :

1_inkleuren_groen.jpg

Zo ziet het er dan volledig uit twee uur later :

1_affront.jpg

1_detailpoot.jpg

4_achter.jpg

Een aantal overgangen zijn nog vrij 'hard' maar na een volledige wash worden deze nog zachter doordat het verlichte groen donkerder wordt. Ik hoop alleen dat het voldoende contracterend blijft na de wash :8

Anyway, nadat dit wat heeft kunnen uitharden gaan we het verweren beginnen door terug een hoop verf af te krabben.

Tot de volgende
 
Lol alsof je een Warhammer40K schilderd,

Zeer knap gedaan al, alsof ik naar Mechwarrior kijk :-)
 
Toch altijd leuk he, als die kleurtjes er op gaan. Is toch altijd weer zo´n moment van yehhhh.

Nu is het wel grappig te zien dat je heel anders te werk ga dan ik. :P

Ik blijf je volgen met plezier. ;)
 
Voor alle beginnende bouwers en schilders:

lees dit topic zéér goed, want hier staan schitterende trucs in om met kleuren te spelen en de gewenste resultaten te bekomen.
 
Very nice Painting , mijn complimenten .........
 
ongelooflijk hoe je zoiets tot leven brengt. Ik ben razend benieuwd naar meer foto's en uitleg :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan